کد خبر 1528365
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸
جلسه شورای امنیت درباره «قره‌باغ کوهستانی»

منابع مطلع گفتند که شورای امنیت سازمان ملل به درخواست فرانسه، جلسه‌ای فوق‌العاده برای بررسی درگیری‌های جدید در منطقه قره‌باغ برگزار می‌کند.

به گزارش مشرق، همزمان با شروع دوباره درگیری‌های مسلحانه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه «قره‌باغ کوهستانی» شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز جلسه‌ای در این موضوع برگزار خواهد کرد.

یک دیپلمات در سازمان ملل بامداد چهارشنبه به شبکه «ریانووستی» گفت که شورای امنیت در روز پنجشنبه ۲۱ سپتامبر جلسه‌ای اضطراری برای بررسی وضعیت درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ برگزار می‌کند.

به نوشته وبگاه ریانووستی، منابع مطلع گفته‌اند که نمایندگی فرانسه در سازمان ملل درخواست برگزاری نشست شورای امنیت درباره قره‌باغ کوهستانی را داده است.

شامگاه سه‌شنبه بود که رسانه‌های محلی از شروع دور دوم حملات هوایی و راکتی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به مناطق ارمنی‌نشین قره باغ کوهستانی خبر دادند.

وزارت بهداشت قره باغ کوهستانی از ۸۰ زخمی و پنج کشته در ادامه عملیات جمهوری آذربایجان خبر داده است.

مقامات جمهوری آذربایجان نیز اعلام کردند که در حمله خمپاره‌ای نیروهای مسلح ارمنستان در «شوشا» یک غیرنظامی کشته شده است.

جمهوری آذربایجان بعد از ظهر سه شنبه با استفاده از توپخانه و پهپاد حمله گسترده‌ای را به قره باغ کوهستانی آغاز کرده است. باکو این حمله را یک عملیات ضد تروریستی برای بازگرداندن ساختار قانون اساسی در قره باغ اعلام کرده است

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس