کد خبر 1528284
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
شروع موج دوم حملات هوایی و راکتی به قره باغ کوهستانی

منابع خبری از شروع دور دوم حملات نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به مناطق ارمنی نشین قره باغ کوهستانی و تلفات دو طرف خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری سه شنبه شب از شروع دور دوم حملات هوایی و راکتی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به مناطق ارمنی نشین قره باغ کوهستانی خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، ‌آژیرهای حملات هوایی در «استپانکرات» (خانکندی) دوباره فعال شده است. وزارت بهداشت قره باغ کوهستانی از ۸۰ زخمی و پنج کشته در ادامه عملیات جمهوری آذربایجان خبر داده است.

مقامات جمهوری آذربایجان نیز اعلام کردند که در حمله خمپاره‌ای نیروهای مسلح ارمنستان در «شوشا» یک غیرنظامی کشته شده است.

جمهوری آذربایجان بعد از ظهر سه شنبه با استفاده از توپخانه و پهپاد حمله گسترده‌ای را به قره باغ کوهستانی آغاز کرده است. باکو این حمله را یک عملیات ضد تروریستی برای بازگرداندن ساختار قانون اساسی در قره باغ اعلام کرده است

دولت جمهوری آذربایجان اعلام کرده که به شرطی آماده دیدار با مقامات قره باغ کوهستانی است که آن‌ها سلاح را زمین گذاشنه و پرچم سفید برافراشته کنند.

در تحولی دیپلماتیک، رئیس شورای اتحادیه اروپا ن از جمهوری آذربایجان خواست حمله به قره باغ کوهستانی را متوقف کند.

«شارل میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا در پستی در شبکه اجتماعی اکس (توئیتر سابق) نوشت: «اقدامات نظامی آذربایجان باید فورا متوقف شود». وی نوشت که اخباری ویرانگر از قره باغ به گوش می‌رسد.»

میشل نوشت: «اقدامات نظامی جمهوری آذربایجان باید فورا متوقف شود تا امکان گفت‌وگوی واقعی بین فراهم شود.»

فرانسه، هلند و آلمان نیز خواستار توقف حملات باکو و بازگشت به میز مذاکره شده‌اند. همزمان با حملات ب ارتش جمهوری آذربایجان به منطقه ارمنی نشین قره باغ کوهستانی، وزرای دفاع جمهوری آذربایجان و ترکیه تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش منابع خبری، ژنرال «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان همتای ترکیه‌ای خود را در جریان آخرین اقدمات نظامی انجام شده در قره باغ کوهستانی قرار داد. «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه نیز در این مکالمه از ادامه حمایت از جمهوری آذربایجان خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    4 12
    22 بهمن امسال هم برید شعار مرگ بر امریکا بدید. منتها تا ده سال دیگه ترکیه و باکو ایران رو تجزیه میکنن
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    1 0
    ایران باید کاملا حواسش به مرزهای خود راشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس