ادعای قانونگذار قره‌باغ: باکو در ارسال کمک‌های بشردوستانه روسیه کارشکنی می‌کند

قانونگذار بخش ارمنی نشین قره باغ کوهستانی مدعی شد داشت که به دلیل کارشکنی‌های باکو، محموله‌های بشردوستانه روسیه به این منطقه نرسیده است.

به گزارش مشرق، یک قانونگذار بخش ارمنی نشین قره باغ کوهستانی روز دوشنبه مدعی شد که به دلیل کارشکنی‌های باکو، محموله‌های انساندوستانه روسیه به این منطقه نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، «داویت گالستیان» رئیس فراکسیون «عدالت» پارلمان قره باغ کوهستانی به خبرنگاران گفت که محموله‌های روسی به قره باغ کوهستانی نرسیده است.

برخی منابع خبری گزارش کردند که به دنبال ادامه محصره کریدور لاچین، نان در قره باغ کوهستانی سهمیه بندی شده و به صورت کوپنی بین مردم تقسیم می‌شود. طبق تصمیم مقامات برای هر نفر روزانه ۲۰۰ گرم نان پیش بینی شده است.

بنابرادعای گالستیان، جمهوری آذربایجان موانعی برای رسیدن کالا به قره باغ ایجاد می‌کند. گالستیان گفت که این محموله‌ها هم اکنون در شهر «بردع» در جمهوری آذربایجان است و این نشان می‌دهد که جمهوری آذربایجان از اقدامات نسل کشی خود دست برنداشته است.

وبگاه‌ «آذر نیوز» اخیرا گزارش کرد که به ابتکار دولت روسیه، بر اساس تفاهم نامه همکاری بین جمعیت هلال احمر جمهوری آذربایجان و جمعیت صلیب سرخ روسیه، به منظور تامین نیازهای غذایی ساکنان ارمنی ساکن در قره باغ مواد غذایی و محصولات غیر خوراکی به منطقه ارسال شده است.

«آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان در روزهای گذشته هشدار داد که قره باغ در آستانه قحطی قرار دارد.این بحران بر نظام بهداشت در قره باغ نیز تاثیر گذاشته به طوری که رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کودکان قره باغ گفت که انتقال کودکانی که به شدت بیمار هستند و در خارج از استپانکرات زندگی می‌کنند، دشوار شده است.

«جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در شبکه اجتماعی اکس نوشت:« در تماس با "جیحون بایراموف" وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نگرانی خود را در مورد وضعیت انسانی ساکنان ارمنی نشین قره باغ تکرار کردم. کریدور لاچین هم اکنون باید بازگشایی شود. راه‌های دیگری مانند "آغدام" را می‌توان به عنوان بخشی از راه حل، نه جایگزین باز کرد.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    8 5
    باکوبه کل شرورهست.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    4 6
    ارمنی ها زمان رضاخان به ایران حمله کردن مردم اردبیل ارومیه تبریز و..قتل عام کردند حمایت از ارمنستان دهن کجی به مردم تورک ایران هست
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      2 3
      فکر کنم منظورت ترکای عثمانی خونخوار بود که حمام خون در تبریز راه انداختن
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      0 0
      احمق جان زمان رضا خان عثمانی نبود بلکه بااتاتورک رییس جمهور ترکیه هم دوست صمیمی بود
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
      0 0
      احمق مادربزرگ ها و پدربزرگای غرب اذربایجان در خاطرات شان از جنایات ارامنه به ما میگویند اونوقت توی احمق از عثمانی خونخوار حرف میزنی؟!
    • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
      0 0
      تاریخ مسخره و جعلی پان ترکهاتهوع آوره.
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    6 5
    باکو تنش میخارد ،کتک دلش میخواهد
    • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
      0 0
      باکویکی از شهرهای تاریخی ایران است و بزودی به کشوراصلی خودبازخواهدگشت.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    4 5
    جمهوری باکو با اون میمون چی‌توز باید تنبیه شود
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    3 3
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • US ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
      2 2
      بی سواد عقب مانده روانی مریض، غیراز این اراجیف چیز دیگه ای بلد نیستی.
  • موسوی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    بله درست می گوید آقای داویت ایشخانیان رئیس مجلس جمهوری آرتساخ (قره باغ) کاملا صحیح می فرمایند چرا که باکو محموله را در باردا توقیف کرده است/
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    با منطقه ای که مردم غیر همزبان رو نسل کشی و به اجبار کوچ داده و با همدستی کشوری دیگه اقدام به تجزیه طلبی و خیانت به وطن کرده و داره انتخابات غیر قانونی برگذار میکنه و در حال توطئه هست چجور باید رفتار بشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس