کد خبر 1528105
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
۱۹ فقره سرقت و اخاذی در پوشش مأمور پلیس

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران از دستگیری ۵ مامور قلابی که در پوشش پلیس اقدام به ۱۹ فقره سرقت و اخاذی از شهروندان می‌کردند، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ فضل الله سواری پور رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران گفت: با وقوع اخاذی و سرقت‌های سریالی از شهروندان در پوشش جعل عنوان پلیس در نقاط مختلف غرب استان تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات میدانی کارآگاهان نشان می‌داد، ۵ سارق حرفه‌ای ابتدا طعمه‌های خود را شناسایی کرده و سپس به بهانه‌های مختلف با جعل عنوان پلیس از این افراد اخاذی و سرقت کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران گفت: مأموران در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی متوجه شدند، متهمان افرادی سابقه‌دار بودند و با یک دستگاه خودروی سمند با پلاک‌های مختلف و موتورسیکلت اعمال مجرمانه خود را انجام می‌دهند.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از شناسایی هویت این افراد با اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه آن‌ها را نیز ردیابی کرده و با هماهنگی مرجع قضائی ۵ نفر را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

وی گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی مورد بازجویی قرار گرفتند و تاکنون به ۱۹ فقره سرقت و اخاذی در پوشش مأمور پلیس اعتراف کردند.

سرهنگ سواری پور با بیان اینکه تاکنون ۱۳ مالباخته در مواجه حضوری سارقان را شناسایی کرده‌اند، افزود: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس