کد خبر 1526746
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
زلنسکی علیه نتانیاهو: او بدون ارسال «گنبدآهنین» از ما انتظار کمک دارد

رئیس‌جمهور اوکراین با انتقاد تند از پایین بودن میزان کمک‌های رژیم صهیونیستی به کشورش، گفت: «بنیامین نتانیاهو» بدون ارسال سامانه گنبدآهنین به کی‌یف، انتظار دارد ما از یهودیان حفاظت کنیم.

به گزارش مشرق، شبکه صهیونیستی «آی‌۲۴» در گزارشی از دیدار «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با ۳۲ نماینده از خانه یهودی موسوم به «حاباد» و خاخام‌های فرقه‌های اصلی یهودی این کشور خبر داد.

این رسانه صهیونیستی گزارش داد: زلنسکی روز پنج شنبه در یک جلسه خصوصی قبل از آغاز سال نو عبری، پس از گذشت حدود ۶۰۰ روز از جنگ با روسیه و برای اولین بار از زمان آغاز درگیری‌ها در دفتر خود در کی‌یف با این هیأت یهودی دیدار کرد.

در ادامه این گزارش آمده است که زلنسکی در این دیدار از کمبود «کمک‌های اسرائیلی به اوکراین» انتقاد کرده و می‌گوید: «وقتی یهودیان به اومان رسیدند، نتانیاهو با من تماس گرفت و درخواست کمک کرد. او به من گفت پناهگاه‌هایی وجود دارد که تنها گنجایش ۱۱ هزار نفر را دارد اما پیش‌بینی می‌شود ۳۰ هزار نفر وارد شوند. من هم به او گفتم که اگر اسرائیل سامانه گنبد آهنین را برایمان بفرستد، به حفاظت از شهروندانش کمک خواهد کرد؛ به نتانیاهو قول دادم که اگر به اوکراین بیاید، با او به اومان خواهم رفت».

زلنسکی در ادامه انتقادات تند خود از نتانیاهو گفت: «مسئولیت حفاظت از ده‌ها هزار یهودی که به اومان می‌آیند تا در تحویل سال یهودیان نماز بخوانند، تنها بر عهده اوکراین نیست؛ این بر دوش دولت اسرائیل است که به اندازه کافی مسئولیت‌هایش را انجام نمی‌دهد».

این انتقادات در حالی از سوی رییس‌جمهور اوکراین مطرح شده‌اند که قرار است او هفته آینده و طی شرکتش در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با نتانیاهو، به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و برای اولین بار بعد از آغاز بحراندر این کشور، دیدار کند.

شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی «کان» سه‌شنبه ۱۲سپتامبر با تایید این خبر اعلام کرده بود که نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار خواهد کرد.

منابع آگاه از تل‌آویو اذعان کرده بودند که این دیدار در شرایطی انجام خواهد شد که اوکراین از کمک‌های اسرائیل احساس نارضایتی دارد. پیش‌تر رسانه‌ها گزارش داده بودند که نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو دعوت‌های ارسالی زلنسکی به نتانیاهو در گذشته برای سفر به کی‌یف را نادیده گرفته است.

مقامات تل‌آویو همچنین خاطرنشان کردند: اعلام این دیدار چند روز پس از تماس تلفنی نتانیاهو و زلنسکی انجام می‌شود که خبرش روز پنج‌شنبه هفته گذشته منتشر شد و اولین تماس بین آن‌ها پس از ۹ماه سردی روابط بود. در آن تماس دو طرف درباره امکان دیدار در نیویورک صحبت کرده و سفر احتمالی نتانیاهو به کی‌یف را نیز مورد بحث قرار داده‌اند.

شبکه «آی۲۴» گزارش داده بود که در آن تماس تلفنی، نتانیاهو به زلنسکی درباره ادامه کمک‌های رژیم صهیونیستی به اوکراین از جمله پناهندگان به سرزمین‌های اشغالی، تداوم روند تقویت کمک‌ها و توسعه سیستم‌های دفاع مدنی اطمینان داده است.

زلنسکی در حالی برای رایزنی با متحدان خود عازم نیویورک می‌شود که کرملین ماه جولای اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه قصد ندارد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که قرار است در سپتامبر برگزار شود، شرکت کند. پایگاه خبری «روسیا الیوم» اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، ریاست هیأت روسیه را بر عهده خواهد داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 6
    درود بر فرقه یهود و همه دین ها ، اینجا شعارهای ضد و نقیض زیاد میدن ولی هیچ دینی بالاتر از انسانیت نیست هیچ دینی 💙💛
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    بدبخت گنبد اهنین به درد خودش نخورده میخوای به درد تو بخوره راکت های فلسطینی ها اتوبان هوایی باز کردند
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    گت گوراخ بابا
  • گلوریا هاردی IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    زنده باد صلح ..باس روسیه از سرزمین‌های اشغالی اوکراین عقب نشینی و تمام و کمال خسارت بدهد.. حمایت از متجاوز حماقت محض هست مث حمایت کویت از تجاوز صدام به ایران که باعث شد صدام به کویت هم حمله کند.. حمایت ایران از تجاوز وحشیانه روس به اوکراین باعث تجاوز وحشیانه در آینده روس به ایران هم خواهد شد‌‌..
    • عمیر IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      0 0
      درود بر انسانهای نیک اندیش
  • نیما IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 0
    ۱۴۲۳ در همان یهود آمده است غیر یهودیان مانند دو خر هستند که بعضشاون به ما خدمت می کنند که هیچ و لی بعضیاشون به ما خدمت نمی کنند اون هایی که به ما خدمت نمی کنند را باید از بین برد پس چرا با آمریکا اسراعیل که بزرگترین جانیان جهان هستند هیچ مشکلی ندارید ؟ و قبله آمالتان آمریکا غرب است اگر دین شما انسانیت است پس چرا مخالف زلنسکی نیستند که سازمان های نونازی اوکراین ۵۶۰۰۰ روس اوکراینی کشتند و شما صدایتان درنیامد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس