نامه هشدارآمیز ایران به شورای امنیت

سفیر ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت در پی اظهارات جنگ‌افروزانه رئیس سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل (موساد) هشدار داد .

به گزارش مشرق، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس دوره‌ای شورای امنیت گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به ماجراجویی و فعالیت‌های مخرب رژیم اسرائیل که برای بی‌ثبات کردن صلح و امنیت در منطقه طراحی شده است، قاطعانه بر حقوق مشروع و ذاتی خود، مطابق با قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد، برای پاسخ قاطعانه به هرگونه تهدیدات و اقدامات غیرقانونی رژیم اسرائیل تاکید می‌کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پیوسته و صریحاً اعلام کرده است که از اعمال حقوق ذاتی و مشروع خود برای دفاع از امنیت و منافع ملی خود و همچنین حمایت از مردم خود دریغ نخواهد کرد.

در نامه سفیر ایران آمده است: مایلم یکی دیگر از موارد نقض مداوم قوانین بین المللی رژیم اسرائیل علیه ایران را به اطلاع شورای امنیت برسانم. مقامات رژیم اسرائیل همچنان به تهدید آشکار ایران و مقامات ایرانی به زور نظامی و حملات تروریستی ادامه می‌دهند، که جدیدترین آنها بیانیه‌ای تحریک‌آمیز و جنگ افروزانه توسط دیوید بارنیا، مدیر موساد است. وی در جریان سخنرانی خود در مؤسسه سیاست ضد تروریسم (ICT) در ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳ در دانشگاه رایشمن در هرتزلیا، به دروغ و ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران متوسل گردید و مدعی شد «موساد و سرویس‌های اطلاعاتی بین‌المللی متحد با آن ۲۷ حمله ایران علیه یهودیان و اسرائیلی‌ها در خارج از کشور را خنثی کردند.» وی همچنین ایران و مقامات ایرانی را به استفاده از زور، ترور و اقدامات تروریستی تهدید کرد و گفت: «اگر اسرائیلی‌ها یا یهودیان آسیب ببینند، اسرائیل بهای متفاوتی را به ایران تحمیل خواهد نمود، از جمله با هدف قرار دادن تصمیم‌گیرندگان در پشت حملات و با ضربه زدن به قلب تهران.»

دیپلمات ارشد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تمامی این اتهامات بی اساس را قویاً رد می‌کند. بدیهی است که چنین ادعاهای بی اساس در درجه اول در خدمت منحرف کردن توجه از سیاست‌های خصمانه و بدخواهانه ای است که این رژیم اشغالگر و آپارتاید در منطقه دنبال می‌کند، به ویژه جنایات مداوم روزانه این رژیم علیه مردم فلسطین. به‌علاوه، این اتهامات ساختگی به عنوان دستاویزی از سوی رژیم اسرائیل برای توجیه اقدامات هولناک و غیرقانونی خود علیه سایر ملت‌ها و دولت‌های مستقل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایروانی گفت: این اظهارات تحریک آمیز و ستیزه جویانه که صراحتاً مقامات یک کشور مستقل سازمان ملل را به استفاده از زور و ترور تهدید می‌کند، نه تنها نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد است، بلکه به عنوان نمونه‌ای روشن از اقدامات تروریستی این رژیم نامشروع برای حفظ موجودیت خود است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادامه داد: علاوه بر این، چنین لفاظی ها و تهدیدهای جنگ طلبانه نباید به عنوان اقدامات منفرد تفسیر شود. همانطور که قبلاً در مکاتبات متعدد ما به شورای امنیت، از جمله نامه مورخ ۱ مارس ۲۰۲۳ (S/۲۰۲۳/۱۶۵) تاکید شده بود، رژیم اسرائیل آشکارا به دخالت خود در اقدامات تروریستی و فعالیت‌های خرابکارانه در خاک ایران اعتراف کرده است. چنین اقداماتی، مقامات ایرانی، دانشمندان، غیرنظامیان و زیرساخت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشور را در سال‌های اخیر هدف قرار داده است. بنابراین، اظهارات خصمانه اخیر نشان می‌دهد که رژیم اسرائیل باید مسئولیت تمامی اقدامات جنایتکارانه و تروریستی را که قبلاً علیه ایران انجام شده است، بر عهده بگیرد و با عواقب آن مواجه شود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به ماجراجویی و فعالیت‌های مخرب رژیم اسرائیل که برای بی‌ثبات کردن صلح و امنیت در منطقه طراحی شده است، قاطعانه بر حقوق مشروع و ذاتی خود، مطابق با قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد، برای پاسخ قاطعانه به هرگونه تهدیدات و اقدامات غیرقانونی رژیم اسرائیل تاکید می‌کند. جمهوری اسلامی ایران پیوسته و صریحاً اعلام کرده است که از اعمال حقوق ذاتی و مشروع خود برای دفاع از امنیت و منافع ملی خود و همچنین حمایت از مردم خود دریغ نخواهد کرد.

ایروانی گفت: با توجه به مطالب فوق، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد که به تعهدات خود عمل کرده و لفاظی‌های جنگ طلبانه و فعالیت‌های مخرب رژیم اسرائیل را که تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه است، محکوم کند. ضروری است که این رژیم مجبور شود به قوانین بین المللی پایبند باشد و به فعالیت‌های خطرناک خود در منطقه پایان دهد.

سفیر ایران در سازمان ملل ادامه داد: همچنین مایلم از این فرصت استفاده کنم و تمام ارجاعات ناصواب و غیرموجه به ایران و همچنین اتهامات بی‌پایه و اساسی که نماینده رژیم اسرائیل در اسناد S/۲۰۲۳/۵۰۴ و S/۲۰۲۳/۵۶۴ علیه کشورم وارد کرده است را کاملاً تکذیب کنم.

ایروانی در پایان این نامه خود خطاب به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل آورده است: موجب امتنان خواهد بود چنانچه نامه حاضر را به عنوان سند شورای امنیت منتشر کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    5 16
    نبایدخودمون رودرگیرگسترش جنگ کنیم اونم بااین وضع کشوروبی عدالتی سازمان یافته وسیاسی شدن مردم
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      1 5
      درگیر جنگ نه دفاع بی عدالتی سازمان یافته نییست مردم سیاست ضد استکبار و ترور و صهیونیست دارن لطفا کمی تفکر
    • تورج IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      0 8
      کامنت های اول رو دشمنان میذارن. مشرق بیدار شو. کی میخوایی بفهمی؟
  • طاها IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    18 9
    ایران، مصر و سوریه نیست . قطعا شما از صفحه روزگار محو خواهید شد
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 1
    پیشته بابا.. اسرائیل دنبال انتحاره
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 3
    وزیر اطلاعات اخیرا اعلام کرده که رژیم جعلی پاسخ جنایتهایش را دریافت کرده است! مطمئن باشید تا وقتی صریحا و قدرتمندانه پاسخگویی صورت نگیرد سازمانهای بین المللی هم ضرورتی برای دخالت احساس نخواهند کرد.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    2 1
    مگه قرار نبود اسراییل رو از بین ببرید پس چرا ازشون میترسید؟؟
  • م IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    1 1
    آشکارا مقامات ایرانو تهدید به ترور کرده رژیم تروریست کثافت غده سرطانی اسقاطیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس