کد خبر 152654
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۸

نوابغ حاضر در استودیو انیمشین سازی پیکسار، خود را به عنوان رهبران دنیای انیمیشن در جهان به اثبات رسانده اند؛ این امر نه تنها در امور فنی کار می باشد، بلکه قدرت آنها در روایت کردن نیز به اثبات رسیده است. در مرکز هر یک از فیلم های محبوب این استودیو، شخصیت های فوق العاده ای وجود دارند. به طور معمول، فیلم های انیمیشنی پیکسار، برخی از جذّاب ترین و سرگرم کننده ترین شخصیت های ژانر انیمیشن را ایجاد کرده و به مخاطب ارائه داده اند.

به گزارش مشرق به نقل از سیمرغ، نوابغ حاضر در استودیو انیمشین سازی پیکسار، خود را به عنوان رهبران دنیای انیمیشن در جهان به اثبات رسانده اند؛ این امر نه تنها در امور فنی کار می باشد، بلکه قدرت آنها در روایت کردن نیز به اثبات رسیده است. در مرکز هر یک از فیلم های محبوب این استودیو، شخصیت های فوق العاده ای وجود دارند. به طور معمول، فیلم های انیمیشنی پیکسار، برخی از جذّاب ترین و سرگرم کننده ترین شخصیت های ژانر انیمیشن را ایجاد کرده و به مخاطب ارائه داده اند.
در ادامه به معرفی محبوب ترین شخصصیت های انیمیشنی در سال های اخیر می پردازیم:

10. لوکسوی کوچک
 

نمایش داده شده در: لوکسوی کوچک، لوگوی پیکسار
لوکسوی کوچک، شخصیت اصلی انیمیشن کوتاه شرکت پیکسار در سال 1986 و با همین نام می باشد. این فیلم که مدّت زمانش دو دقیقه و سی ثانیه می باشد، اوّلین ساخته این استودیو است و برای راه اندازی استودیو ساخته شد. امروز، این چراغ کوچک دوست داشتنی، به نماد شرکت پیکسار تبدیل شده است.



در این فیلم کوتاه، لوکسوی کوچک، چراغ کوچک رومیزی به بازی با یک توپ لاستیکی مشغول است. در حالیکه لوکسو، به حرکات عجیب و غریب او واکنش نشان می دهد.

این منبع کوچک نور جذّاب، در لوگوی رسمی پیکسار نشان داده می شود؛ لوگوی که در ابتدای تمام فیلم های انیمیشن ساخته شده در این استودیو دیده می شود. چه کسی تصور می کرد که این شخصیت، تا این حد جذّاب باشد؟

9. رِیمی
 
نمایش داده شده در: راتاتوویی
اوووه، یک موش! تصورش بسیار سخت است که یک جونده در لیست شخصیت های محبوب باشد. امّا در رابطه با رِیمی باید استثنا قائل شد. او شخصیت فوق العاده جذّاب، یکی از خلاقانه ترین انیمیشن های شرکت پیکسار بود: راتاتوویی (2007)



رِیمی موشی محلّی است که دوست دارد به یکی از سرآشپزان فرانسه تبدیل شود. و برای اینکه به هدف خود دست یابد با نظافتچی رستوران پاریسیان، طرح دوستی می ریزد.

8. ادنا موود
 
نمایش داده شده در: شگفت انگیزها
ادنا موود، سردسته زنان در فیلم انیمیشنی باورنکردنی ها به حساب می آمد. او فرصتی را برای درخشش یافت، هنگامی که بازنشستگی اجباری بر او تحمیل گشت تا آسیب وارد شده به لباس فوق العاده شگفت انگیز آقای شگفت انگیز را تعمیر نماید. ادنای کوچک، عجیب و غریب، و جسور، در نهایت مجموعه ای از لباس های جدید و فوق العاده را برای اعضای خانواده طراحی کرده و می دوزد.



کارگردان فیلم شگفت انگیز ها، براد بِرد، در ابتدا از لیلی تاملین برای صدای ادنا دعوت نمود، امّا هنگامی که خانم تاملین اشتیاق آقای بِرد را به این شخصیت می بیند، از او می خواهد که خودش صدای ادنا را اجرا نماید.
ادنا یک زن کوچک می باشد که قدرتی ده برابر اندازه خودش دارد و تنها یک اَبَر قهرمان قادر به درک چنین شخصیت فوق العاده ای می باشد.

7. ایو
 
نمایش داده شده در: وال- ای
ایو (ارزیاب فرازمینی پوشش گیاهی)، یک روبات جذّاب و هنری است که برای یافتن نشان حیات در کره زمین و امکان سکونت دوباره در آن، طراحی شده است. امّا او در این ماموریت با مشکلاتی روبه رو می شود، هنگامی که با جمع آوری کننده سیّار زباله که بسیار عجیب و غریب است، روبه رو می گردد.



هرچند او نگاه خصومت آمیزی نسبت به وال- ای دارد، امّا در نهایت عاشق این روبات شگفت انگیز می شود و نمی تواند در مقابل او مقاومت نماید.
کارگردان این فیلم، آندرو استانسون، از طراح برجسته شرکت اَپِل، جاناتان آیو (فردی که آی پاد، آی مک، و آی فون را طراحی کرده است) برای طراحی شخصیت ایو کمک گرفت.

6. مایک وازووِسکی
 
نمایش داده شده در: کارخانه هیولاها
مایک وازووِسکی، یک هیولای سبز، بانمک و شبیه توپ تنیس می باشد که تنها یک چشم بزرگ دارد؛ فیلم انیمیشن کارخانه هیولاها، چهارمین ساخته استودیو پیکسار می باشد.



صدای خاطره انگیز او را بیلی کیریستال اجرا نموده است؛ مایک همراه با دوست پشمالوی خود سالی، کودکان را هنگام خواب ترسانده و جیغ های آنها را جمع آوری می کردند؛ برای قدرت و گسترش قلمرو هیولاها، نیاز مبرمی به این جیغ ها وجود داشت.
مایک در ابتدا مردد است که کودک نازی به نام بوو را بترساند، کودکی که در جهان آنها سرگردان می شود. هرچند در انتها به سالی کمک می کند تا این کودک را بیابند و به جهان انسان ها باز گردانند.

5. آقای شگفت انگیز
 
نمایش داده شده در: شگفت انگیزها
باب پار (یا آقای شگفت انگیز)، یک اَبرقهرمان است که زندگی مخفیانه و معمولی را با خانواده قدرتمند و مرموز خود در حومه شهر می گذراند. باب برای مبارزه با خستگی از چنین وضعیتی، با رفیق خود به نام فوروزن، به عنوان جنگجو، مبارزه می کند.



زمانی زندگی برای پار هیجان انگیز می شود که او وارد طرح شیطانی دانشمندی به نام سندروم می شود؛ طرحی که او را در مقابل روباتی قرار می دهد که اساسا برای کشتن آقای شگفت انگیز طراحی شده است.

4. باز لیزری
 
نمایش داده شده در: داستان اسباب بازی
باز لیزری، یک تکاور فضایی است که تمامی امکانات از جمله انواع زنگ ها و سوت ها را در اختیار دارد: پرتو لیزری، حرکات کاراته، بال های پروازی، و باوری محکم و غیر قابل تزلزل که او به فرمان ستاره برای انجام عملیاتی سرّی به زمین آمده است. با آزردگی بسیار زیاد برای وودی، باز وارد صحنه زندگی می شود و به عروسک مورد علاقه اندی تبدیل می گردد.



در قسمت دوم مجموعه داستان اسباب بازی، باز قهرمان با بر عهده گرفتن عملیاتی، به دنبال نجات موری از انبار اسباب بازی های اَل می افتد؛ وودی برای نجات دختر کابوی زیبا به نام جسی از دستان این موجود بدطینت، خود را وارد این انبار کرد.
باز در میان مردم، از کوچک و بزرگ، طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب کرده است. و چهره او یکی از باشخصیت ترین چهره هایی است که در میان شخصیت های ساخته شده در پیکسار می توان دید.

3. دوری
 
نمایش داده شده در: در جستجوی نمو
چهره نِمو، این دلقک ماهی کوچک و شیرین، شاید اولین تصویری باشد که از این اولین در ذهن شما باقی مانده است؛ فیلم در جستجوی نِمو که یکی از پرفروش ترین فیلم های سال 2003 محسوب می شود. امّا دوری، این ماهی گِرد که کمی احمق نیز به نظر می آید و حافظه خوبی نیز ندارد، در واقع شخصیت فوق العاده این فیلم انیمیشنی است.



دوری، یکی از خنده دارترین شخصیت هایی است که تاکنون در استودیو پیکسار طراحی و ساخته شده است. تاکنون، کسی نیز نظر مخالفی در این باره نداده است.
او با روحیه ای مثبت و آزاد، به پدر نِمو، یعنی مارلین، کمک می کند تا پسر گم شده اش را بیابد و در این راه، هر کمکی که بتواند انجام می دهد.

2. وال- ای
 
نمایش داده شده در: وال- ای
وال- ای (جمع آوری کننده مواد زائد از روی زمین)، شخصیت محبوب سینمایی سال 2008 می باشد. او با چشم هایی فوق العاده و بسیار گویا، رفتاری خام و ناآزموده، و بی گناهی کنجکاوگونه، شخصیتی بود که قلب بسیاری از علاقه مندان به سینما را تسخیر نمود و حتّی روبات مدرن و جذابی چون ایو نیز که تنها به دنبال انجام ماموریت خود است، نیز عاشق او می شود.



وال- ای، آخرین روبات باقی مانده بر روی کره زمین است، که پس از آنکه انسان ها زمین را پر از زباله کرده و آن را ترک کردند، بر روی زمین رها شده است؛ مردمی که برای زنده ماندن این کره خاکی را رها نمودند. او بسیار تنها است، امّا حتّی این تنهایی خسته کننده و طاقت فرسا، سبب نمی شود تا او کار معمول خود را انجام ندهد- جمع آوری زباله.
بِن بِرت صدای این شخصیت فوق العاده را طراحی کرده است. او در این رابطه اظهار داشته است: "زبان جهانی آهنگ ... درست مانند یک کودک نوپا".

1. وودی
 
داستان اسباب بازی
نمایش داده شده در: داستان اسباب بازی
هنگامی که داستان اسباب بازی در سال 1995 بر پرده سینماها ظاهر گشت، این کلانتر وودی دوست داشتنی (با صدای تام هنکس) بود، اسباب بازی کابوی با حس ماجراجویی، که دل مخاطبان را در نقاط مختلف جهان پیش خود برد؛ اسباب بازی که بیش از 6 سال، همراه اندی بود.



وودی، اسباب بازی مورد علاقه اندی بود؛ امّا همه چیز زمانی تغییر می کند که باز لیزری وارد ماجرا می شود. باز لیزری، بیشتر صدای وزوز را به یاد ما می آورد، امّا وودی شخصیتی احساساتی است که قلب ما را تسخیر نموده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • رضا ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    12 22
    اینهایی که گذاشتی خیلیهاشون رو حتی بچه های ایرانی نمیشناسن و براشون محبوب نیستن . پس بهتره لاقل تیتر میزدی محبوترین ها برای غربی ها
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    13 4
    من عاشق وال ای هستم
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    11 4
    تو ندیدی دلیل این نیست که دیگرام ندیدن
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    4 11
    اینادیگه کی هستن!!!
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    5 2
    غیر از اولیه بقیه رو دوست داشتم
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    3 9
    کاملا درسته اینا رو هیچکس نمیشناسه به جز چند تاشونو(البت تو ایران).فکر میکردم تام و جری بینشون باشه
  • محمود ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    4 6
    حنا دختري در مزرعه از همه اينها بهتر بود يادش به خير
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    5 6
    فقط سید عصر یخبندان خخخخخخخخخخخخخخخخ
  • روز نيوز ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    2 9
    لطفا كمي در مورد كلاه قرمزي خودمات تبليغ كنيد نه ...!؟
  • مانی ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    2 7
    خوبه امروز این مقاله رو میزارین فردا هم یه مقاله در مورد دجال و صهیونیسم و هزار حرف و حدیث در مورد نفوذ صهیونیسم و دجال پرستها و شیطان پرستها در سینمای بزرگسال و کودک و خراب کرد ذهن کودکان و آشنایی و هراس زدایایی و هزار نکته ی روانشناسیش می زارین ... خوبه ولی من که بزرگ سال هستم شخصیت های شکرستان که از شبکه ی دو پخش می شه رو بیشتر دوست داشتنی می دونم ..
  • رضا ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    5 1
    من که بچه نیستم ولی همشو دیدم . ولی ول- ای از همشون دوست داشتنی تر بود
  • عطا ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    2 4
    با سلام من نمیدونم واقعأ شما خودتون این چیزهای را که میذارید میخونید یا نه. کلی در مورد فراماسون و شیطان پرستی می نویسید اون وقت بیشتر نمادهای اونها را به خصوص دجال یک چشم(مایک وازووِسکی) را هم تبلیغ میکنید. من که موندم.
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    7 0
    پاندای کونگ فو کار؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • میثم ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    4 0
    آی گفتی...
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    2 0
    احسنت
  • رسول ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
    2 0
    فقط وال اي
    • ياسين IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
      3 0
      من همرو ديدم ولى يه سوال گزينه اول مگه اول انيميشن نميومد
  • ناشناس ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    2 1
    به نظرمن واقعا لیست خوبی درست کردید و کی می گوید که این ها نماد شیطان پرستی اند؟ایرانی ها اصلا بلد نیستن یک کارتون به درد بخور بسازند و میگویند این کارتون ها بد هستند.در ضمن مایک وازوفسکی و دوری از همه بهتر بودند.
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    2 2
    1 -هاک لبرفیل2- ای کیوسان3- سندباد -4 داداش کایکو - 5سوباسا 6- حنا - 7-لوک خوش شانس 8-کاراگاه جکت - 9پلنگ صورتی 10- پسرشجاع
  • ناشناس ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    5 2
    پس لاک پشت های نینجا
  • rahpouyevesal ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 1
    کاملا موافقم. نیست هر روز کارتون و انیمیشن های جدید میسازن حالا دیگه دارن معرفیشونم میکنن. اگه با این شخصیتا آشنا هم نباشیم کاری میکنن کنجکاو شیم بریم حتما ببینیم تازه ما دیگه چه برسه به بچه ها.
  • روح اله ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    2 5
    اتفاقا قبل از اینکه این سایت رو باز کنم مقاله هایی درمورد نفوذ صهیونیسم و یهودیان از طریق ساختن شخصیت های کارتونی به اذهان کودکان و بزرگسالان بودم و میخواستم درمورد شخصیتهای کارتونی بیشتر تحقیق کنم که به اینجا رسیدم و کمی تعجب کردم با وجود اینکه اکثر شخصیتهای ساخته شده توسط شرکت پیکسار و شرکت والت دیزنی که یهودیان سهامداران و سیاستگذران و داستان نویسان وشخصیت پردازان اصلی ان هستند این سایت بدون اطلاع از سیاستهای انان اعم از قهرمان پروری با دیدگاه غربی و ترویج مسائل غیر اخلاقی و جنسی برای کودکان ، از این شخصیتهای کارتونی و شرکت پیکسار به عنوان یک شرکت خلاق یاد شده و شخصیتهای کارتونی که باید ازنظر ما منفور باشند را تبلیغ میکنیم .... به هر حال و گذشته از این حرفها به قول دوستان دیگر باید خودمان برای فرزندانمان شخصیتهای کارتونی منطبق با فرهنگ ودین و اصول خودمان بسازیم و فرهنگ خودمان را تقویت کنیم
    • کیاناز IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      1 3
      اینا همش دروغه ایرانیا حسادت میکنند اینارو مینویسن
  • علی ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    2 3
    کارتون 6 تک چشم نماد شیطان پرستی ودجال است
  • هستی IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    1 1
    عالی بود
  • ثنا IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    1 1
    خوب بودددددددددددددد
  • سجاد IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    3 0
    فقط بلک وارگریمون
  • Kamran IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    2 0
    بیشترو قبول ندارم
  • محمدامين IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    فقت سه تا شونو دوست دارم
  • محمدامين IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    خيلي هارو نگفتي تازه اينا فقت دوتا شون خيلي معروف هستن كه اونا هم وودي و باز هست
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    1 3
    پس میراکلس چی؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس