کد خبر 1526418
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
افزایش شمار قربانیان سیل ویرانگر لیبی به بیش از ۸ هزار نفر

مشاور رئیس پارلمان لیبی با تکان دهنده خواندن شمار بالای جان باختگان سیلاب و طوفان در این کشور اعلام کرد که تعداد قربانیان سیل در منطقه شرق لیبی از مرز ۸ هزار نفر گذشته است.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین آمار رسمی از کشته شدگان باران‌های سیل‌آسا و طوفان در شرق لیبی نشان می‌دهد که تاکنون بیش از ۸ هزار نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

به نقل از النشره لبنان، مشاور رئیس پارلمان لیبی روز چهارشنبه در تازه‌ترین آمار رسمی قربانیان باران‌های سیل‌آسا و طوفان در لیبی اعلام کرد که تا این لحظه، شمار قربانیان سیلاب از مرز ۸ هزار تن فرار رفته و ۱۰ هزار نفر نیز مفقود هستند و شمار آوارگان در شهر حادثه دیده «درنه» نیز بیش از ۳۰ هزار نفر است.

این مقام دولتی در لیبی افزود: شهر درنه به دلیل نبود خدمات در آنجا تقریباً ناپدید شده است و فاجعه بزرگ‌تر از توان دولت است و برای بیرون آوردن قربانیان از زیر آوار به تجهیزات نجات بیشتری نیاز داریم.

از سوی دیگر، شهردار شهر درنه با اشاره به اینکه شهر در معرض یک فاجعه انسانی قرار گرفته است، گفت: «برآوردها حاکیست که تعداد قربانیان به ۲۰ هزار نفر برسد.»

وی خاطرنشان کرد که «سد این شهر از سال ۲۰۰۸ تعمیر و نوسازی نشده است و طوفان بسیار شدید بود و باعث فروریختن ساختمان‌ها شد.»

شهرهای شرق لیبی روز دوشنبه شاهد طوفان هولناک "دانیل" بود و با توجه به گستردگی منطقه طوفان زده و کمبود امکانات، مقامات لیبی درخواست کمک بین‌المللی کرده‌اند.

شهر بندری درنه به ویژه بر اثر طوفان "دانیل" به دشدت آسیب دیده است و تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، خانه‌ها و اتومبیل‌های ویران‌شده را در خیابان‌ها نشان می‌دهد که در اثر باران‌های شدید غرق در گل و لای شده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فتحی پاشاغا عصر سه‌شنبه اعلام کرده بود که فقط در شهر «درنه» از جمله شهرهای طوفان زده شرق لیبی، بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

گفتنی است روز یکشنبه، طوفان «دنیل» شرق لیبی از جمله شهرهای بنغازی، البیضاء، المرج، سوسه و درنه را درنوردید و هزاران کشته و ناپدید و ویرانی بسیاری از زیرساخت‌های این مناطق را در پی داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    1 0
    قذافی اینقدر آدم نکشت
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
      0 0
      البته شورش زمان قذافی مقصر آمریکا بود. اول هم آمریکا بمباران و کشتار رو شروع کرد
  • سید فروزان CH ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
    بروند از برنارد هانری لوی کثافت و سارکوزی بی شرف و تونی بلر و اوباما کمک بکیرند ، نفرین و اه قذافی کریبانکیر این کشور و مردمش را کرفته و ادامه دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس