المیادین: مذاکرات فتح و حماس به شکست انجامید

بعد از شدت گرفتن درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان جنبش‌های فتح و حماس با صدور بیانیه‌ای پایبندی خود را به آتش بس در این اردوگاه اعلام کردند.

به گزارش مشرق، جنبش‌های فتح و حماس امروز چهارشنبه یک بیانیه مشترک صادر و بر پایبندی خود به مصوبات هیأت مشترک فلسطینی برای تثبیت آتش بس در اردوگاه فلسطینی عین الحلوه واقع در جنوب لبنان تاکید کردند.

این بیانیه بعد از نشست مسئولان جنبش‌های فتح و حماس در بیروت برای بررسی آخرین تحولات مربوط به اردوگاه عین الحلوه صادر شد.

در این بیانیه تاکید شده است: ما به مصوبات هیأت فلسطینی مبنی بر تحویل دادن متهمان ترور ابواشرف العرموشی به دستگاه قضائی لبنان پایبند هستیم. باید بازگشت آوارگان فلسطینی که به دنبال درگیری‌های مسلحانه از این اردوگاه فرار کرده‌اند تسهیل شود. ویرانی‌های به وجود آمده در این اردوگاه بعد از درگیری‌های سنگین مذکور باید در سریع‌ترین زمان ممکن بازسازی شود.

روز سه شنبه یک نشست در سفارت فلسطین در بیروت با حضور نمایندگان جنبش‌های فتح و حماس از جمله عزام الاحمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس برگزار شد.

یک منبع شرکت کننده در این نشست اعلام کرد که جو حاکم بر آن مثبت بوده و همگان بر ضرورت پایبندی بر آتش بس در این اردوگاه تاکید کردند.

پس از چندین بار برقراری آتش‌بس میان گروه‌های درگیر در اردوگاه پناهجویان فلسطینی عین‌الحلوه، منابع خبری روز گذشته از شکست آخرین توافق آتش‌بس میان گروه‌های فلسطینی و درگرفتن درگیری‌های شدید در این اردوگاه خبر داده بودند.

النشره گزارش داد که صدای انفجار خمپاره و تیراندازی شدید در خیابان بالادست اردوگاه عین‌الحلوه واقع در الراس الاحمر به گوش رسید و گستره درگیری‌های این اردوگاه از محله‌های حطین و جبل الحلیب به محله‌های الطیری، الراس الاحمر، البستان، البرکسات و الطواری کشیده شد.

این در حالی است که پیش از این منابع فلسطینی از برقراری آرامش شکننده در اردوگاه عین‌الحلوه و پایبندی تمامی طرف‌های فلسطینی به آخرین توافق آتش‌بس اعلامی و بازگشت برخی خانواده‌های آواره فلسطینی به این اردوگاه خبر داده بودند.

از سوی دیگر حزب الله لبنان در بیانیه‌ای درباره تحولات عین الحلوه اعلام کرد: ما به شکل صریح اعلام می‌کنیم که مخالف این درگیری هستیم و اسرائیل تنها استفاده کننده از این تحولات است.

در این بیانیه آمده است: در حالی که مقاومت فلسطین در داخل، حماسه بزرگی را برای آزادسازی فلسطین پیش می‌برد، این درگیری بی ثمر در اردوگاه عین الحلوه جریان دارد. ما خواستار آتش بس و پایبندی به سازوکار مورد توافق در چارچوب اقدام ملی فلسطینی و با هماهنگی نهادهای امنیتی لبنان هستیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس