اسلامی: موارد پادمانی به ۲ مورد کاهش پیدا کرده است

رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: موارد پادمانی چهار مورد بود و الان به ۲ مورد کاهش پیدا کرده است. ما گفت‌وگو و روشنگری کردیم و مدارک زیادی را به آژانس ارائه دادیم.

به گزارش مشرق، «محمد اسلامی» در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت درباره بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی علیه ایران گفت: گزارش مدیرکل آژانس ۲ بخش برجام و پادمانی دارد. در بخش برجام طبیعی است که ما طبق قانون اقدام راهبردی و به استناد ماده ۲۶ و ۳۶ برجام به دلیل اینکه آن‌ها به تعهدات خود عمل نکردند، ما هم بازگشت از تعهدات داریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: این موضوع واضحی است؛ نمی‌شود تروئیکای اروپایی از ما انتظار داشته باشند ما برجام را کامل اجرا کنیم ولی آن‌ها هیچ‌کدام از تعهدات خود را انجام ندهند. تا زمانی که آن‌ها به تعهدات خود عمل نکنند و تحریم‌ها کامل رفع نشود، طبیعی است که ما این روند را ادامه می‌دهیم. این مسئله در گزارش آژانس مشهود است.

اسلامی درباره بخش پادمانی گزارش گروسی نیز گفت: موارد پادمانی چهار مورد بود و الان به ۲ مورد کاهش پیدا کرده است. ما گفت‌وگو و روشنگری کردیم و مدارک زیادی را به آژانس ارائه دادیم. ما با دشمنی مواجه هستیم و شکل‌گیری این پرونده متاثر از دشمنی، پرونده‌سازی و اتهاماتی است که به ما نسبت داده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ۲۲ سال است که این‌ها مطرح است و ما همیشه صبورانه، شفاف و با تعامل همراهی کرده و همراهی می‌کنیم تا این موضوع حل شود.

معاون رئیس‌جمهور همچنین در پایان و درباره احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در نشست شورای حکام گفت: روند فعلی نشان نمی‌دهد که فضا به سمت قطعنامه و اقداماتی برود که ایران را به عکس‌العمل‌های قانونی مستحکم و قاطع وادار کند.

اسلامی درباره سفر احتمالی گروسی به تهران نیز، عنوان کرد: معاونان آقای گروسی آمده‌اند و معاون ما نیز رفته‌ است و رفت و آمد داشته ایم و امید است بعد از کنفرانس انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 3
    دروغ میگه به زودی قطعنامه جدیدی تصویب میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس