کد خبر 1526091
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
کره شمالی ۲ موشک بالستیک را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد

کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی امروز (چهارشنبه)، دو موشک بالستیک کوتاه‌برد به سمت آب‌های شرقی شلیک کرده است.

به گزارش مشرق، در حالیکه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در روسیه به سر می‌برد، ارتش کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که پیونگ‌یانگ دو موشک بالستیک شلیک کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، همسایگان کره شمالی گزارش کردند که پیونگ‌یانگ دو موشک بالستیک کوتاه‌برد را به سمت آب‌های شرقی شلیک کرده است.

در حالیکه رسانه‌های روسیه از دیدار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین در پایگاه فضایی «واستوچنی» خبر دادند، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که پرتاب موشک کره شمالی در شرایطی صورت گرفته است که کیم جونگ اون برای دیدار با پوتین به روسیه سفر کرده است و نگرانی‌های بین‌المللی در خصوص توافق تسلیحاتی احتمالی بین مسکو و پیونگ یانگ رو به افزایش است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که دو موشک به فاصله ۱۰ دقیقه از یکدیگر از منطقه‌ای در «سونان» محل فرودگاه بین‌المللی پیونگ‌یانگ شلیک شد و این تسلیحات از کشور کره جنوبی به سمت آب‌های شرقی پرواز کردند اما هنوز مشخص نیست که این دو موشک چه مسافتی را طی کرده‌اند.

گارد ساحلی ژاپن به نقل از وزارت دفاع توکیو گزارش کرد که موشک کره شمالی احتمالاً فرود آمده است اما همچنان با این‌حال به کشتی‌ها در اطراف سواحل ژاپن هشدار داده است که مراقب سقوط اشیاء باشند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کره شمالی از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون بیش از یکصد موشک پرتاب کرده است.

مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که پوتین قصد دارد از دیدار با کیم جونگ اون برای تأمین توپخانه‌ و مهمات بیشتر به منظور پر کردن انبارهای مهماتش که رو به اتمام است، استفاده کند و جنگ اوکراین را طولانی‌تر کند و این در حالی است که کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین با ارسال انواع تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین به طولانی شدن این جنگ کمک کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    رییس خیکی کرره شمالی محکوم بفناست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس