کد خبر 1523247
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
انجام دومین «حمله هسته‌ای تاکتیکی شبیه‌سازی شده» توسط کره شمالی

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که یک روز پس از شلیک موشک‌های کروز توسط کره شمالی، این کشور بار دیگر «حمله هسته‌ای تاکتیکی شبیه سازی شده» را اجرا کرد.

به گزارش مشرق، یک روز پس از شلیک موشک‌های کروز توسط کره شمالی، رسانه‌های دولتی این کشور روز یکشنبه اعلام کردند که پیونگ یانگ دومین تمرین را برای انجام «حمله هسته‌ای تاکتیکی شبیه سازی شده» انجام داده است.

یک روز قبل، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفته بود که کره شمالی حدود ساعت ۴ صبح چندین موشک کروز به سمت دریای زرد شلیک کرده است. این پرتاب دو روز پس از پایان رزمایش ۱۱ روزه متحدان «سپر آزادی اولچی» انجام شد که پیونگ یانگ آن را به عنوان تمرینی علیه خود محکوم کرد.

روز یکشنبه نیز خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) گفت: « تمرین شلیک برای حمله هسته‌ای تاکتیکی شبیه‌سازی شده در سحرگاه دوم سپتامبر برای هشدار به دشمنان در مورد خطر واقعی جنگ هسته‌ای انجام شد. این تمرین با کلاهک‌های هسته‌ای ساختگی انجام شد.»

کره شمالی مدعی شد که «مأموریت حمله هسته‌ای» با موفقیت انجام شد و موشک‌ها در فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری به ترتیب ۷۶۷۲ تا ۷۶۸۱ ثانیه پرواز کردند و در ارتفاع از پیش تعیین‌شده و در ۱۵۰ متری هدف منفجر شدند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گفت: «نیروی هسته‌ای کره شمالی موضع متقابل خود را برای جلوگیری از جنگ و حفظ صلح و ثبات تقویت خواهد کرد.»

این دومین تمرین کره شمالی برای انجام «حمله هسته‌ای تاکتیکی شبیه سازی شده» بود که طی یک هفته انجام شده است. پیشتر رسانه دولتی کره شمالی بامداد پنجشنبه نیز اعلام کرده بود که یک تمرین تاکتیکی حمله هسته‌ای را انجام داده است که شبیه سازی حملات به پایگاه‌های فرماندهی و فرودگاه‌های کره جنوبی است. در آن زمان هم کره شمالی گفته بود که این رزمایش هسته‌ای، هشداری مشخص نسبت به استقرار بمب افکن‌های استراتژیک ایالات متحده در منطقه است.

ژاپن هم هفته پیش اعلام کرده بود که کره شمالی «موشک بالستیک» شلیک کرده است. این پرتاب در اولین روز از زمانی انجام شد که پیونگ یانگ به مقامات ژاپنی گفته بود برای پرتاب ماهواره آمادگی لازم را دارد.

دفتر «فومیو کیشیدا»، نخست وزیر ژاپن پنجشنبه پیش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: کره شمالی یک «موشک بالستیک مشکوک» پرتاب کرده است.

از سوی دیگر، رزمایش سالانه و ۱۱ روزه آمریکا و کره جنوبی با عنوان «سپر آزادی اولچی» (UFS) بر اساس یک سناریوی جنگی همه جانبه با انجام رزمایش‌های مختلف ۲۱ آگوست آغاز شد. این رزمایش شامل تمرین‌هایی مانند فرماندهی مبتنی بر شبیه سازی رایانه‌ای، آموزش میدانی هم زمان و رزمایش‌های دفاع مدنی بود.

در ماه‌های اخیر تنش بین آمریکا و کره جنوبی با کره شمالی افزایش یافته و پیونگ یانگ در واکنش به اقدامات تحریک آمیز سئول و واشنگتن و انجام رزمایش‌های پیاپی آنها در مرزهای کره شمالی، آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده است.

رسانه‌های کره شمالی اوایل تیرماه هم اعلام کردند که هم زمان با هفتاد و سومین سالگردِ آغاز جنگ کره، هزاران نفر از مردم کره شمالی با حضور در شهر پیونگ‌یانگ شعار «جنگ انتقام‌جویانه» علیه آمریکا را سرد دادند.

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر در این تجمع شرکت کردند و شعارنوشته‌هایی (پلاکارد) با عنوان «تمام سرزمین آمریکا در تیررس موشک‌های ماست»، «آمریکای امپریالیست ویرانگر صلح است» حمل می‌کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CH ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    0 1
    اول نان مردم را بدهید بعد مسلمان بشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس