کد خبر 1525993
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۴

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود یادداشت زیر را منتشر کرد:

غربگرایان و مدعیان اعتدال و اصلاحات، رابرت مالی "نماینده ویژه آمریکا در امور ایران" را مایل به تعامل مثبت و توافق با ایران جا می زدند.

حتی چندی قبل، مدیر یکی از نشریات مدعی اعتدال به خبرآنلاین گفت: گروه فشار تلاش می‌کرد برجام سر نگیرد. بعد از آن‌که مذاکرات برجام سرگرفت، گروه فشار تلاش کرد به کمک ترامپ، صهیونیست‌ها و ارتجاع عرب، آمریکا از برجام خارج شود. ترامپ به تنهایی بنا نداشت از برجام خارج شود بلکه درست آن است که بگوییم او را از برجام خارج کردیم. یعنی همین گروه فشار ما، آمریکا را از برجام خارج کرد. اخبار رسانه‌ای نشان می‌دهد مسایل رابرت مالی را کاسبان تحریم لو داده‌اند تا منافع‌شان تامین شود.»

اما راب مالی، پارسال هنگامی که اغتشاشات کلید خورد، آن روی واقعی خود را نشان داد. او ۲۶ مهر در گفت و گو با سی‌ان‌ان اظهار داشت: احیای برجام، حتی در دستور کار ما هم نیست. تمرکز دولت آمریکا در برهه کنونی، روی چیزهای دیگر است».

او سپس در تاریخ ۹ آبان پارسال، در گفت‌وگو با بنیاد کارنگی مدعی شد: «تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال می‌شود. دولت بایدن در حال حاضر با توجه به #سرکوب_معترضان در ایران، و حمایت جمهوری اسلامی از روسیه در اوکراین، وقتش را برای احیای برجام تلف نمی‌کند».

"مالی" همچنین ۲۳ آبان پارسال گفت: «دولت آمریکا اکنون تمرکز خود را به جای مذاکرات احیای توافق هسته‌ای، بر سیاست تحریم و فشار قرار می‌دهد. اقدامات نیروهای امنیتی علیه معترضان در ایران و همچنین فروش پهپاد به روسیه، از دلایل تغییر سیاست آمریکاست. مذاکرات احیای برجام دیگر در دستور کار نیست».

وی۱۳ آذر هم در اجلاس "گفتگوی مدیترانه" در رم مدعی شد: «بر تداوم تمرکز دولت جو بایدن بر ناآرامی ها در ایران اذعان کرد و گفت که واشنگتن به جای تمرکز بر احیای برجام بر حوادث داخلی ایران متمرکز است. ایالات‌متحده به جای تمرکز بر احیای برجام، بر حمایت از معترضان ایران و اقدامات جمهوری اسلامی در ارسال سلاح به روسیه متمرکز است. ایران علاقه ای به توافق ندارد و ما روی چیزهای دیگر تمرکز کرده ایم.ا گر ایران به خواست های غیرقابل قبول ادامه دهد، چرا باید بر احیای برجام تمرکز کنیم؟ در این مقطع ما بر توافق هسته‌ای تمرکز نخواهیم کرد زیرا نمی توانیم باز هم برگردیم و بازی بخوریم. ایران منزوی‌تر از گذشته است و این امر به دلیل اطمینان ما از افشای حقیقت در مورد آنچه در ایران رخ می دهد است».

همچنین فایل صوتی محرمانه‌ رابرت مالی که یکی دو ماه قبل لو رفت، برنامه ناکام وی و دولت متبوعش درباره احیای برجام به روش مطلوب خودشان را بر ملا می کرد: «ایالات متحده به دنبال احیای برجام و سپس استفاده از آن به عنوان نقطه شروع اعمال فشار بیشتر بر ایران است».

حالا ۱۰-۱۱ ماه پس از لافزنی های رابرت مالی، در حالی که خواب پنبه دانه ای وی و دیگر دولتمردان آمریکایی -نه درباره کلاهبرداری برجامی و نه پروژه براندازی- تعبیر نشده، و مالی هم هم به بایگانی دولتمردان ناکام آمریکا در زمینه پروژه براندازی پیوسته، خبر می رسد دولت آمریکا ناچار شده دستور معافیت تحریمی برای انتقال ۶ میلیارد دلار وجوه مسدود شده ایران، از کره جنوبی به قطر را صادر کند. به قول معروف، چی فکر می کردن و چی شد!

فقط می ماند روسیاهی چندباره خط تحریف در سفید کاری و قدرتمند نمایی دولتمردان خبیث آمریکا که در تاریخ ثبت شد.

ناکام رفت و رو سیاهی را برای سفیدکاران گذاشت

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    20 1
    آقای ایمانی نفر چندم گروه فشار
  • فرزاد IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    اصلاح طلبان منافق ودروغگوهستند اینوخودشان هم میدانند .جهنم درانتظاراین منافقین بی وطن دروغگوست.
  • محمد قزل IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    همیشه این اصلاح طلبان بودن که به کشور خیانت کرده‌اند و در زمین دشمن بازی می‌کنند...نمونه اش تا حالا یه دونه شهید مدافع حرم یا یک شهید تروریستی از اصلاح طلبان دیده اید.؟...همیشه شهدای عزیز ما از انقلابیون و اصول گراها هستن
  • SE ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    7 20
    سگهای زنجیری امریکا در ایران را باید به بند کشید
    • BE ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      0 0
      حیف زنجیر که به سگ بکشند سگ نجس است و باید با خوراندنه کاکائو به درک واصل بشه. خخخخخ
  • BE ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    9 21
    کسی توجهی با افسادطلبان بی سواد ندارد بگذارید قدقد کنند تنها گورشان را عمیقتر میکنند.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    7 7
    کاسبان تحریم = جریان نفوذ و عوامل پر قدرتش هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس