کد خبر 1525198
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
رومانی کاردار روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه رومانی به دنبال کشف دوباره بقایای یک پهپاد در خاک این کشور، امروز (یکشنبه) کاردار روسیه را احضار کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز نوشت که مسئولان رومانیایی دیروز و برای دومین بار در چند روز اخیر، بقایای یک پهپاد را در خاک این کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کشف کردند.

بر اساس این گزارش، پیشتر روسیه با پهپادهای مشابه به یکی از بنادر اوکراین که تنها چند صد متر با رومانی فاصله دارد، حمله کرده بود.

وزارت امور خارجه رومانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: یولیان فوتا (Iulian Fota) وزیر امور راهبردی این کشور اعتراض طرف رومانیایی را به دلیل نقض حریم هوایی این کشور به مقام روس ابلاغ کرد.

کلاوس یوهانیس (Klaus Iohannis) رئیس جمهوری رومانی نیز دیروز (۱۸ شهریور) کشف بقایای پهپاد را نقض غیرقابل قبول حریم هوایی کشورش خوانده بود.

از سوی دیگر ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اعلام داشت که حتی اگر نشانه‌ای دال بر قصد حمله روسیه به رومانی وجود نداشته باشد، حملات نزدیک مرز مسکو اقدامی "بی‌ثبات کننده" قلمداد می‌شود.

به نوشته رویترز، روسیه از اوایل تابستان که از توافق غلات خارج شد، بارها بنادر اوکراینی کرانه رودخانه دانوب و مقابل خاک رومانی را هدف قرار داده است.

اوکراین یکی از بزرگترین صادرکنندگان غلات جهان بوده و بندر کونستانتای رومانی بزرگترین مسیر صادراتی این کشور به شمار می رود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    0 0
    مرگ بر روسیه که به رومانی هم چشم داره ولی لیتوانی و رومانی چشمشو کور میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس