نابودی رؤیای آمریکایی در جنگ اوکراین

نمایان شدن ضعف‌های نظامی آمریکا در جریان جنگ اوکراین و پروژه خطرناک واشنگتن علیه تمام کشورهای منطقه از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

به گزارش مشرق، تحلیلگران معتقدند هجمه‌های اخیر لابی‌های صهیونیستی علیه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل سخنان وی در خصوص نقش مخرب یهودیان و اقدامات هیتلر بهترین فرصت را برای جبران اشتباهات محمود عباس و لغو توافقنامه اسلو فراهم کرده است.

نابودی رؤیای آمریکایی در جنگ اوکراین

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: اخیراً لابی‌های صهیونیستی و همپیمانان آنها در اروپا موجی حملات انتقادی علیه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به راه انداخته‌اند چرا که وی سخنانی در خصوص هولوکاست مطرح کرده است. به نظر ما محمود عباس اشتباه نکرده و تمام این اتفاقات در تاریخ نوشته شده است. شرایط کنونی یک فرصت طلایی برای وی به شمار می‌رود تا توافقنامه فاجعه بار اسلو که توسط محمود عباس مهندسی و به ملت فلسطین تحمیل شد را ملغی اعلام کند. خطرناک‌تر از این توافقنامه‌ها، باز کردن در کشورهای عربی مقابل روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. محمود عباس همچنین باید اعلام کند که رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و تمام همکاری‌های امنیتی با تل آویو متوقف شده است.

عباس در جریان نشست شورای جنبش فتح در ۲۴ اوت گذشته تاکید کرد: آدولف هیتلر یهودیان را به دلیل دینشان نکشت. اروپا از یهودیان به دلیل دینشان متنفر نبود بلکه این اتفاقات به دلیل نقش اجتماعی آنها و اقدامات پولی و ربوی یهودیان صورت گرفت.

نابودی رؤیای آمریکایی در جنگ اوکراین

العربی الجدید در خصوص زلزله مهیب مراکش نوشت: پیامدهای زمین لرزه شدیدی که جمعه مراکش را لرزاند، بخش‌های مختلف اقتصاد این کشور را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. اکثر مناطق فقیرنشین در مراکش از وقوع این زمین آسیب دیده‌اند و فعالیت‌های اقتصادی در این مناطق متوقف شده است. منطقه الحوز در جنوب غرب شهر مراکش که یک مرکز گردشگری بزرگ به شمار می‌رود نیز از این تأثیرات به دور نمانده است.

نابودی رؤیای آمریکایی در جنگ اوکراین

روزنامه القدس العربی در خصوص بحران یمن نوشت: با گذشت ۹ سال از آغاز جنگ یمن، بحران این کشور در سایه تحولات سریع خاورمیانه و تحولات مربوط به سیاست خارجه کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس یک پرونده فراموش شده به شمار می‌رود.

در سایه وقوع این جنگ، یمن دیگر یک کشور یکپارچه به شمار نمی‌رود بلکه تبدیل به بخش‌های خودمختار کوچک شده است. مناطق گسترده‌ای از شمال و غرب یمن در دست نیروهای انصارالله است. نیروهای وابسته به دولت خودخوانده یمن و شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات نیز بخش‌های دیگری را در دست دارند. منافع متناقض عربستان و امارات در یمن باعث شد ائتلاف آنها فروبپاشد. این در حالیست که همچنان کنترل اکثر بنادر جنوب یمن در دست نیروهای وابسته به امارات است و این کشور از شورای انتقالی جنوب یمن حمایت می‌کند.

نابودی رؤیای آمریکایی در جنگ اوکراین

روزنامه یمنی المسیره با تیتر «آمریکا به مانع تراشی‌های خود در مسیر حل بحران یمن ادامه می دهد» نوشت: ما شاهد سفر یک هیأت آمریکایی به ریاض برای بررسی مسأله یمن هستیم. چنین سفرهایی باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع در یمن می‌شود. این در حالیست که یک دیپلمات سعودی خواهان ازسرگیری غارت ثروت‌های ملی یمن به صورت مخفیانه شده است.

نابودی رؤیای آمریکایی در جنگ اوکراین

روزنامه المراقب العراقی در خصوص جنگ اوکراین نوشت: جنگ اوکراین و روسیه ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه این کشور در زمینه توان نظامی در جهان برتر است و سلاح‌های غیرقابل شکستی در اختیار دارد را از بین برد. این در حالیست که مقاومت و توان دفاعی خاصی که نیروهای روس از خود نشان دادند باعث شد رؤیاهای آمریکایی نابود شده و واقعیت ناتوانی نهادهای نظامی این کشور مشخص شود. بر اساس گزارش مرکز آمریکایی سیاست‌های راهبردی(CSIS) این نقاط ضعف در صنایع اسلحه سازی آمریکا باعث شده ارتش این کشور توان لازم را برای ورود به جنگ‌های طولانی مدت نداشته باشد.

نابودی رؤیای آمریکایی در جنگ اوکراین

روزنامه سوری الثوره در خصوص ورود غیرقانونی یک هیأت آمریکایی به این کشور نوشت: هیأت آمریکایی بر اساس اصول این کشور که برپایه سرقت و دزدی بنا شده و سیاست‌های کابویی آمریکا به صورت غیرقانونی وارد سوریه شد. این اقدام بار دیگر نشان داد که آمریکا در مسیر حمایت از گروهک‌های تروریستی و جدایی طلب با هدف تحقق خواسته‌های رژیم صهیونیستی و نابودی سوریه گام برمی دارد. هیچ کشور عربی نیست که از شرارت‌های آمریکا در امان مانده باشد چرا که واشنگتن برای تحقق اهداف تل آویو همواره برای تجزیه سوریه، عراق، مصر و… تلاش می‌کند. این پروژه خطرناک آمریکا تمام منطقه را هدف قرار داده است.

نابودی رؤیای آمریکایی در جنگ اوکراین

روزنامه سوری الوطن در خصوص درگیری‌های دیرالزور نوشت: آمریکایی‌ها برای ممانعت از گسترش دایره خیزش عشایر علیه شبه نظامیان قسد تحت حمایت واشنگتن به نزدیکی پایگاه‌های غیرقانونی این کشور در سوریه وارد عمل شدند تا میان آنها آتش بس ایجاد کنند. منابع میدانی اعلام کردند که اشغالگران آمریکایی ۲ نشست میان سران عشایر و عناصر قسد در پایگاه میدان نفتی العمر و منطقه ذیبان برگزار کرده‌اند. این در حالیست که رهبران عشایر اعلام کرده‌اند که آتش اشغالگران آمریکایی برای آنها الزام آور نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    1 0
    عطوان دلقک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس