مسئولان دولت روحانی در جلسات خصوصی با مجلس درباره تورم چه می‌گفتند؟

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مقامات دولت قبل در جلسات خصوصی با مجلس عنوان می‌کردند که تورمی شدیدتر از تورم هزار درصدی ونزوئلا در کشور اتفاق می‌افتد.

به گزارش مشرق، مسئولان دولت‌های یازدهم و دوازدهم همواره تاکید داشتند برای حل مشکلات اقتصادی و کاهش تورم در کشور باید با غرب و آمریکا تعامل داشته باشیم و در این مسیر نیز حرکت کردند اما برخلاف آنچه گفته می‌شد دولت حسن روحانی به عنوان رکورددار بالاترین نرخ تورم در کشور در ۲ دهه اخیر شناخته شد و براساس آمارهای رسمی بالاترین تورم نقطه به نقطه دو دهه اخیر، بالاترین تورم سالانه دو دهه اخیر، بالاترین تورم ماهانه دو دهه اخیر، بالاترین تورم موارد خوراکی و کالاهای اساسی و...، همگی بدون هیچ رقیبی در اختیار دولت روحانی قرار گرفته است.

به گفته برخی از نمایندگان مجلس مسئولان دولت روحانی در جلساتی که با نمایندگان مجلس داشتند درباره عملکرد خود معتقد بودند که راهی جز آنچه طی می‌شود نیست و اگر غیر از این عمل شود کشور با یک تورم شدید مواجه خواهد شد.

ادعای تورم هزار درصدی برای کشور!

‌حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در این باره گفت: مقامات دولت قبل در جلسات خصوصی با مجلس عنوان می‌کردند که تورمی شدیدتر از تورم هزار درصدی ونزوئلا در کشور اتفاق می‌افتد.

وی افزود: مقامات دولت قبل در این جلسات حرف از وقوع ابرتورم در اقتصاد کشور می‌زدند و در مورد عملکرد خود این گونه به نمایندگان توضیح می‌دادند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: بسیاری از پروژه‌ها در ۸ سال دولت آقای روحانی متوقف شده بود که در این دولت کار آنها شروع شده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: درست است که تورم تاکنون در دولت آقای رئیسی تک‌رقمی نشده، اما از وقوع اتفاقات بسیار بداقتصادی که مقامات دولت قبل در مورد آن صحبت می‌کردند جلوگیری شده است.

وی افزود: وضعیت اقتصادی کشور به‌گونه‌ای بود که در جلسات خصوصی مجلس، تورم ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی برای ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ که ماه‌های پایانی کار دولت آقای روحانی بود پیش‌بینی می‌شد.

خلاف آنچه گفته می‌شد رقم خورد!

بر خلاف آنچه مسئولان دولت روحانی گفته بودند در دولت سیزدهم با سیاست‌هایی که در پیش گرفته شد کاهش ۱۲ درصدی تورم نقطه‌ای خرداد ۱۴۰۲ رقم خورد که سریع‌ترین روند کاهش این شاخص تورم در کشور در دهه اخیر محسوب می‌شود و از این ماه به بعد، شاهد فروکش کردن آمار تورم میانگین نیز خواهیم بود و این خبر خوشی برای مردم و خبر ناگواری برای حامیان دولت گذشته است.

طبق آمار بانک مرکزی، نرخ تورم در پایان دولت قبل به بالاترین رقم ۸۰ سال اخیر افزایش یافت. در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور سال گذشته نرخ تورم به ترتیب ۵۷ درصد، ۵۸.۳ درصد و ۵۹.۳ درصد بود. این ارقام بالاترین شاخص تورم در کشور از دهه ۱۳۲۰ به بعد محسوب می‌شد که نتیجه کارنامه دولت حسن روحانی بود.

با شروع به کار دولت سیزدهم و توقف در سیاست‌های تورم‌زای دولت قبل همچون استقراض از بانک مرکزی، جلوی رشد خطرناک تورم گرفته شد.

دولت سیزدهم از آغاز فعالیت خود، کنترل تورم را به عنوان یکی از اولویت‌های جدی خود مطرح و مورد پیگیری قرار داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    1 1
    دولت روحانی خائنترین ونجسترین دولت درطول تاریخ ایران است
    • مهدی IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      0 1
      نجس تو و خانواده ات هستید. اگر چاپ نشود خط دار هستید
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      0 0
      و خود روحانی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس