کد خبر 1524856
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
فراخوان ویدئویی سازمان سیا برای استخدام جاسوس روسی

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا»، با انتشار ویدئویی که مخاطب آن مقام های روس است، از آنها خواست علیه نظام خود جاسوسی کنند.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (CIA)، که در تلاش برای استخدام روس ها به عنوان جاسوس است، با انتشار ویدئویی مقام های روسی را خطاب قرار داده و از آنها می خواهد که حقایق را در مورد نظامی که به گفته این سازمان سراسر دروغ است بر زبان آورند.

ویلیام برنز مدیر سازمان سیا در ماه ژوئیه (تیر) ادعا کرد که نارضایتی برخی روس‌ها بر سر جنگ در اوکراین فرصتی استثنائی برای استخدام جاسوس از این کشور فراهم کرده که سیا آن را از دست نخواهد داد.

این سازمان در ویدئویی به زبان روسی با عنوان "چرا من با سیا تماس گرفتم؛ برای خودم" تصویر مردی روس را در حال قدم زدن بر روی برف در یکی از شهرهای روسیه نشان می دهد.

این مرد روس در ویدئویی که مشخص است صدای خودش نیست، به زبان روسی می‌گوید: «من به همه اصرار کردم که تحریف حقایق در گزارش‌ها بی‌وجدانی است، اما مقامات بالاتر اینکار را می کردند».

مرد حاضر در ویدئو سپس در نقش یک مقام روس وارد یک ساختمان دولتی روسیه می شود.

در ادامه ویدئو، این فرد اضافه می کند که «اطرافیان شما نمی خواهند حقیقت را بشنوند. اما ما این کار را انجام می‌دهیم.» وی سپس می گوید: «صداقت پاداش دارد».

پس از شکست‌های بزرگ سازمان اطلاعات جاسوسی آمریکا در مورد حملات ۱۱ سپتامبر و جنگ در عراق، این نهاد همراه با آژانس های جاسوسی بریتانیا ضمن هشدار نسبت به طرح‌های کرملین، مدعی پیروزی اطلاعاتی در جنگ روسیه علیه اوکراین شده اند.

آمریکا همچنین ادعا می کند باتوجه به اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، زمانی جاسوس سابق سرویس اطلاعات و امنیت اتحاد جماهیر شوروی (KGB) بوده و در آلمان شرقی خدمت می کرده است، در حال استفاده دوباره از برخی ترفندهای نفوذ است. سیا در عین حال مدعی است که رهبر کرملین پیش از حمله به اوکراین در مورد وضعیت واقعی این کشور اطلاعات چندانی در دست نداشته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    وطن فروش تر از تروریستای روسی هیج جا نی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس