بن سلمان زلنسکی

ولی عهد عربستان در تماسی تلفنی که از رئیس‌جمهور اوکراین دریافت کرده، بر حمایت ریاض از همه تلاش‌های بین‌المللی در جهت حل بحران کی‌یف-مسکو، دستیابی به صلح و کاهش اثرات انسانی درگیری‌ها تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی، امروز (شنبه، ۹سپتامبر) از «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین تماس تلفنی دریافت کرده و با او درباره تلاش‌ها برای یافتن راه‌حلی برای بحران اوکراین گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عربستان سعودی «واس»، زلنسکی از بن‌سلمان به خاطر میزبانی عربستان از نشست مشاوران امنیت ملی و نمایندگان برخی از کشورها در شهر جده برای گفت‌وگو درباره بحران اوکراین و تلاش‌های شخصی ولی‌عهد در این خصوص تشکر کرد.

ولی‌عهد عربستان هم نوبه خود بر حمایت کشورش از همه تلاش‌های بین‌المللی در جهت حل بحران اوکراین و روسیه، دستیابی به صلح و ادامه تلاش‌ها برای کمک به کاهش اثرات انسانی ناشی از درگیری تاکید کرده است.

پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، در انتقاد از نشست جده برای اوکراین تصریح کرده بود: «دوستان ما در عربستان سعودی» به روسیه که دعوتی برای شرکت در نشست جده درباره اوکراین دریافت نکرده بود، اطلاع دادند که هدف از این نشست متقاعد کردن همه «در مورد بیهودگی مذاکرات بدون مسکو» بود.

تماس امروز زلنسکی با محمد بن سلمان، در شرایطی انجام شد که تنها چند روز از گفت‌وگوی تلفنی ولی‌عهد سعودی و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه می‌گذرد. کاخ کرملین روز چهارشنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد بن‌سلمان در طی آن تماس تلفنی از پوتین برای حمایت از عربستان در روند پیوستن به گروه بریکس قدردانی کرد.

طبق بیانیه کرملین، دو طرف همچنین از سطح بالای هماهنگی در چارچوب «اوپک پلاس» حمایت کرده و «روابط متمایز دوجانبه بین دو کشور و فرصت‌های توسعه آن‌ها در زمینه‌های مختلف» را مورد بررسی قرار داده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 0
    جنگ روسیه و اوکراین به بن بست رسیده و ادامه این جنگ باعث مشکلات اقتصادی و امنیتی در بخصوص خاورمیانه خواهد شد خیلی از کشورها از جمله ترکیه و عربستان این رو میدونن ولی دولتمردان ما همچنان غافل
  • عمیر IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 0
    دوسال قبل : ولله نماند اثر از آل سعودی 😂😂😂😂😂😂😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس