آیت‌الله رئیسی: به دشمن ثابت کردیم می‌توانیم بر مشکلات غلبه و کشور را اداره کنیم و باز هم این کار را خواهیم کرد

دشمن در مقابل با اقدامات و فتنه‌های متنوع و متعدد تلاش کرده این روند را کند و حتی متوقف کند که با حمایت مردم، همت دولت و از همه مهم‌تر هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق نشده است.

به گزارش مشرق، دکتر ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در جریان سفر به استان خراسان جنوبی در دیدار جمعی از علما، ائمه جمعه و جماعت استان، علما و روحانیان را پیشتازان عدالتخواهی و مبارزه با ظلم و تعلیم و تربیت نفوس مستعده دانست و گفت: علما در این مسیر با سختی‌ها و مشکلات فراوانی مواجه بوده‌اند، اما رمز اینکه همچنان در دل مردم جا دارند این است که در این مسیر از مشکلات نهراسیده و آماده خطرپذیری بوده‌اند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه امروز نیز علما و روحانیون در انجام این ماموریت‌ها و رسالت‌های خود مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و نباید ملامت‌ها آن‌ها را از میدان خارج کند، افزود: شبکه هیئات و مساجد یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی در کشورمان است که روحانیون و علما نقش مهم و موثری در آن برای پیشبرد اصلاح اجتماعی و ایجاد تحول دارند.

دکتر رئیسی با بیان اینکه دشمنان در دوره‌های تاسیس، تثبیت و توسعه جمهوری اسلامی تلاش زیادی برای ممانعت از پیشبرد اهداف این نظام مقدس کردند، اظهار داشت: دشمنان پس از اینکه مشاهده کردند با وجود همه مانع‌تراشی‌ها و فتنه‌انگیزی‌ها جمهوری اسلامی الگوی دیگر ملت‌ها شده و تحریم‌ها و فشارها را تبدیل به فرصت کرده و در عرصه‌های مختلف در حال پیشرفت است، به اغتشاش‌آفرینی رو آوردند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه امروز به جرات می‌توانیم جمهوری اسلامی را کشوری فناور و پیشرفته بنامیم، تصریح کرد: کشور همچنین در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز به سرعت در حال پیشرفت است. در دولت مردمی علاوه بر اینکه توانستیم کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی را بدون چاپ پول یا استقراض از بانک مرکزی و با ایجاد منابع درآمدی جدید برطرف کنیم، توانستیم ۵ هزار کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل را احیا کرده، تولید کالاهای اساسی را ۲۲ درصد افزایش دهیم و شاخص‌های اقتصادی مثل نرخ رشد را مثبت کنیم.

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: جنگ امروز جنگ اراده‌هاست و دشمن به دنبال آن است که با ادراک‌سازی در عرصه رسانه‌ای اراده خود را بر ما تحمیل کند، اما ملت ایران همانگونه که تاکنون در برابر توطئه‌های متعدد دشمن پیروز بوده، باز هم پیروز قطعی این میدان خواهد بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه با توکل بر خدا، اعتماد به نفس و تکیه بر داشته‌های کشور در مسیر تقویت ایمان و ایجاد امید حرکت می‌کنیم، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به فتح قله‌ها نزدیک هستیم و هیچ کس اجازه ندارد خسته و ناامید باشد.

دکتر رئیسی تاکید کرد: ما به دشمن ثابت کردیم که می‌توانیم بر مشکلات غلبه کرده و کشور را اداره کنیم و باز هم این کار را خواهیم کرد. نکته مهم در این مسیر این است که قبل از هر اقدامی برای اصلاح و ایجاد تحول، باید خودمان به امکان اصلاح و تحول امید و ایمان داشته باشیم تا بتوانیم امید را به جامعه تزریق کرده و ایمان‌ها را تقویت کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلاتی نظیر ناترازی در عرصه‌های تامین برق، گاز، بانک، بودجه، صندوق‌های بازنشستگی و تنش‌های آبی، برخی اقدامات دولت برای رفع این مشکلات را تشریح کرد و گفت: باور داریم که راه‌حل مشکلات در داخل کشور است و برای حل آن‌ها چشم به دست بیگانگان نداریم. در حالی که برخی توسعه روابط خارجی را در گرو پذیرفتن برخی شروط و تعهدات عنوان می‌کردند در این دولت در عرصه توسعه روابط خارجی موفق عمل کرده و در زمینه مبادلات تجاری رکوردشکنی کرده‌ایم.

دکتر رئیسی با بیان اینکه البته منکر مشکلات نیستیم، افزود: در حدود ۲ سال گذشته متوسط تورم مواد غذایی در کشورهای اروپایی ۱۹ و در کشورهای منطقه بین ۲۸ تا ۲۹ درصد بوده است، اما با این وصف با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تدابیر اتخاذ شده حتما مشکلات حل شده و تورم نیز کاهشی خواهد شد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: دولت مردمی تلاش کرده در عمل امیدآفرینی کند و دشمن این نکته به خوبی دریافته است و در مقابل با اقدامات و فتنه‌های متنوع و متعدد تلاش کرده این روند را کند و حتی متوقف کند که با حمایت مردم، همت دولت و از همه مهم‌تر هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    55 7
    به مردم هم ثابت کنید.
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      4 22
      مردم باید خودشون ثابت کنند. با افزایش تولید ملی بر پایه دانش و هنر که ارزش افزوده داشته باشه، نه نفت و مواد معدنی و محصولات کشاورزی و دامی خام که ارزش افزوده کمی داره و خسارت محضه
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      16 3
      یک سوال دارم ! اینستا‌گرام فیلتره تو ایران ؟ اگه فیلتر است آقای رئیسی تو این برنامه چیکار می‌کند؟ مدل فیلتر شکن رئیس جمهور چیست؟🤔
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      3 8
      منظورت اون دسته از مردمه که بهره وری ندارند عوضش الی ماشاالله توقع دارند؟
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      5 2
      باید از صادرات مواد خام دست برداریم و بر صادرات کالاهای تکنولوژیک و تخصصی تمرکز کنیم. تولید و استخراج محصولات خام فقط برای مصرف داخلی و به عنوان مواد اولیه کارخانجات داخلی محصولات تکمیلی استفاده شود.
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      7 3
      اگر زحمت بکشند و جلوی صادرات بیرویه را هم بگیرند آنوقت قیمتها بشدت کاهش پیدا میکند...کافیه صادرات فقط بشرط کاهش قیمت در داخل بشود وگرنه فقط با افزایش تولید حتی به 50درصد هم قیمتها کاهش پیدا نمیکند چون اکثر اینها بشکلی موزیانه توسط یک عده دلال بینالمللی یا صادراتچی به بیرون کشور فرستاده میشوند
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    26 3
    جناب رییس جمهور سال آینده این موقع اگر تورم باز حدود 50 درصد بود دیگه بهانه ای ندارین .سوال اساسی از دولت محترم این هست که الان با این همه فروش نفت چرا وضعیت ارزی کشور خوب نیست .دولت روحانی بعد برجام وبالا رفتن فروش نفت تو دوراول تورم کشور رو تک رقمی کرد حالا دولت شما هم بیاد یک گزارش از میزان فروش نفت به مردم بده
    • Ali IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      3 23
      تک رقمی نشد میگفتن میخواد بشه که نشد هیچوقت بعدم دلار در دولت اوشون ده برابر شد الان دو برایرم نشده کامل گول روزنامه های اصلاح طلب رو نخور منم میخوردم اما فهمیدم همش باد معده س تازه روحانی معتقد بود مردم باید به روستا برن و قیمت خانه باید افزایش پیدا کنه معتقد بود باید ایران تسلیحات هسته و دوربرد نداشته باشه معتقد بود دزدی و رشوه هم خوبه منجمله برادر محترمشون
    • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      3 7
      خدا لعنت کنه ح ف و باندش رو که با این همه خیانت تاخیر در اعدامشون توهین بهذیه ملته!!!!!!!!!!
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      3 10
      گذاشتن کلاه بزرگ برجام بر سر ملت نیازمند بازی کردن مقدار زیادی نمایش بود که البته حضرات در این فقره هیچوقت کم نمی آوردند. کاهش تورم هم مثل سفر هیاتهای ۴۰۰ نفری اروپاییها به کشور فریبی بیش نبود.
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      3 10
      دولت روحانی با ایجاد رکود اقتصادی و سیاست انقباضی تورم را مقداری کاهش داد اما همین رکود باعث شد تا در سالهای 92 تا 97 بیش از 5 هزار کارخانه از جمله ارج و آزمایش و پارس الکتریک و روغن نباتی جهان و غیره تعطیل شدند.
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    43 3
    امارهامعلومه
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    67 3
    به این دولت افتخار میکنم که چنان رونقی در اقتصاد ایجاد کرده که حقوق منِ بازنشسته به دهم هر برج نمیرسه،
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      3 16
      دولتهای قبل تعداد زیادی کارمند و کارگر اضافی در دستگاههای دولتی و کارخانجات خصولتی گرفتند که بازدهی هم نداشت و حالا آنها مطالبه‌گرند . درضمن از بیمه های مختلف بعلت نقص قانون خیلی سوءاستفاده ها شده و می‌شود . وقتی هزینه ها بالا بروند به همان نسبت تورم هم بالا می رود . بازنشسته ها اگر توان کار (حتی خانگی) داشته باشند هم کمک خرج شان هست و هم روحیه بخش
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    32 3
    مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    25 3
    یه سطل ماست چند روزپیش خرید۷۲ هزار امروز خرید ۱۱۰هزار خاندوزی میگه قیمتها افزایش پیدا نمیکنه خوبه والله شما ازرسانه هاچیزی میگویید که مردم تو بازار چیز دیگری میشنوند
  • اکبر SG ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    42 3
    پول نفتی که فروختین رو نمیتونین تحویل بگیرین و حتی برای خرید غذا و دارو باید از اجازه آمریکا رو بگیرید. همش هم شعار میدین دشمن هیچ غلطی نمیکنه
  • یزدان US ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
    26 5
    دشمن ؟!کدوم دشمن دشمن ما هنینجاست الکی میگن امریکاست یادت رفته
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      4 15
      دشمن ما آمریکاست لمپن. همین آمریکا تو برجام چه ضرری به ما زد. و مغز نخودی های غرب گدایی مثل تو به حسن فریدون و اصلاح لجن های ملعون رای میدن تو مجلس و ریاست جمهوری که باعث این اتفاق ها میشه.
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    12 1
    افزایش تولید داشتید ما هم میگیم قبول ولی از اون مهم تر مهار تورم که نداشتید چی؟ روز به روز همه اقلام و اجناس گران و گرانتر داره میشه
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    11 3
    همه در به در و آوارع ایم نمیدونیم چجوری روز گار بگزرونیم با این گرونی شما هم فقط شعار
  • IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    8 3
    این آمارها چقدر شبیه آمارهای روی کاغذ نوبخت که هی میگفت رشد اقتصادی ایران مثبت شده!
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    11 3
    ای کاش اقای رئیسی رئیس جمهور میشد تا به وعده هایی که سیدابراهیم در انتخابات میداد عمل کند
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    11 3
    خبر نداره دانشگاه ایام تعطیل فعالیتی ندارد
  • حبیب US ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    6 2
    مملکت به روند بی سابقه خود ادامه خواهد داد
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    4 11
    دشمن ما آمریکا است
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    12 3
    ولی ما چیزی دیگه ای میبینیم
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    14 3
    رئیسی هیچ کاره هست؟
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    14 4
    یک نسخه سرماخوردگی بالا 200هزارتوان شده درحالیکه دردولت قبل 20هزارتوان هم نمی شد.داروها هم بی کیفیت شده.
  • سعید IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    12 3
    با این مدیران ناکارآمد دولتی که توی این اداره ها مردم را بیچاره می کنند هیچ کورسوی نجاتی نیست
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    20 3
    به کدام مشکل غلبه کردی،بازار خودرو،مسکن ،ارز،معیشت،با اعصاب ما بازی نکن بد میبینی سالگرد مهسا نزدیکه
    • مرگ بر مفسدان اقتصادی IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      4 13
      اغتشاشگران بیشرف چادر از ناموس مردم کشیدید مغازه هارو با زور بستید و نون مردم رو آجر کردین. بله مشکلات هست ولی آقای رئیسی دارن حلشون میکنن منتهی انقد فریدون گند زده هنوز نتونسته مشکلات رو حل کنه. عجیبه مشرق همچین نظراتی رو منتشر میکنه.
    • مرگ بر منافق IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      3 10
      سالگرد مهسا؟ طبق آمار های رسمی یک درصد به زور بودید 🤭🤣 شما اغتشاشگرا که فقط میخواستید لخت بشید. نون مردم رو آجر کردین. قمه کشی کردید. درضمن این همه سالخورده اعتراض میکنن برای حقوق بازنشستگی کسی هم کاریشون نداره. اما شما ها باید به سزای اعمالتون برسید. مشرق فقط حواستو بیشتر جمع کن سایبری های رجوی و اسرائیل نفوذ کردن😐
    • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      2 6
      وقتی بدون اینکه متنبه شده باشند عفو میشن بایدم در کمال وقاحت قدرت نمایی کنند
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    17 3
    ترقرآن دیگه زیادی به مشکلات غلبه نکنید شکاف خوردیم...
  • مرتضی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    9 2
    کاملا درست می گویید به مردم هم با دلار 50 هزارتومان واقعا اثبات کردید
  • لیلا IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    11 2
    از حماسه آفرینی های دولت سیزدهم در مورد دلار 50هزاری و گوشت 500هزارتومانی و تن 70تومانی و وشکر35هزار تومانی و پراید 300هزار تومانی هم بگو
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    9 3
    خوابش‌نمیبره 😂😂😂😂
  • US ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    7 2
    این رییس جمهور رو دست احمدی نژاد زده
    • حامی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      4 2
      دم احمدی نژاد گرم
  • نادر IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    9 2
    جناب رئیسی تا زمانیکه مردم سر سفره کوچک‌شده وبی مسکنی وبی دارویی .این پیشرفت را حس نکنند .روز بروز اعتماد آنهارا از دست می‌دهید
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    6 2
    فعلا نفتی که آمریکا صراحتا اعلام کرد که بالا کشیدند از تو دهنش بیرون بکشید .
  • مرتضی FR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    0 1
    داداش
  • RO ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 8
    با وجود همه مانع‌تراشی‌ها و فتنه‌انگیزی‌ها جمهوری اسلامی الگوی دیگر ملت‌ها شد!
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    6 0
    این رئیسی چقدربانمکه
  • کریموندی IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 2
    بر مشکلات غلبه کردید؟ به چه قیمتی؟ له کردن قشر متوسط و کارمند جماعت؟
  • حامد IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    1 2
    پدر کارمند جماعت در آوردید این چه نوع غلبه بر مشکلات است به خدا خجالت می کشیم پیش زن و بچه هامون
  • جوان IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 2
    فقط حرف.
  • حسین IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    5 1
    آفرین بر دولت مورد تمجید حضرت آقا
  • محمدیان IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 2
    علما کجایید دقیقن کجایید؟؟؟ به داد مردم برسید کارمند را بدبخت کردند و دم از پیشرفت میزنند
  • شهباز IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    3 2
    آقای رئیسی لطفا لطفا به همین یک سوال من پاسخ بده گوشت کیلویی چنده؟ یخ زده هم که نیست چه کنیم؟؟؟؟؟
  • ناصر IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 2
    اگر یک جو همت احمدی نژاد داشتید الان مردم برای یک کیلو گوشت یخ زده له له نمیزدند. مسئولان بی غم
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 1
    همه میدانیم که در این چند سال وبسایت های زنجیره ای دقیقاا عین روزنامه های زنجیره ای در دوران خاتمی عمل می کنند و با هجمه های رسانه ای سنگین و یکسان یک مطلب دروغ یا خلاف واقع را در تیتر خبری رسانه های و فضای مجازی قرار میدهند. یکی از این رسانه ها وبسایت انتخاب بود که خوانندگان بارها در قسمت نظرات به مطالب آنها انتقاد میکردند ولی اصلاحی در شیوه و روش آنها بوجود نمی آمد. حالا هم شبکه های رسانه ای غربی در خارج و هم جریان رسانه ای غربگرا در داخل برای توقیف انتخاب پریشان حال شده اند و بیشتر نگران برخورد با رسانه های مشابه و هم طیف او هستند . آنها باید بدانند که حق ندارند با امنیت روانی مردم بازی کنند و همچنین اجازه ندارند امنیت کلی کشور و خطوط قرمز انقلاب را زیر پا بگذارند.
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    3 2
    یک نظری هم به سفره کوچک و کوچک شده مردم زیر خط فقر بیاندازید خوب است .
  • نرگسی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    5 2
    ما که در زندگی گشایشی احساس نکرده ایم فقط حقوقها که به زور تا دهم کفاف میده
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    2 2
    ما هم شما رو دعا میکنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس