کد خبر 152403
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۵

تقریبا نیمی از خانواده هایی که در تامین مواد غذایی مورد نیازشان مشکل داشتند اعلام کردند که اعضای این خانواده ها به علت نداشتن توانایی مالی کافی دچار کمبود وزن شده اند.

به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر، پایگاه اینترنتی وورلد سوسیالیست درباره افزایش فقر و بیکاری در آمریکا و مشکلات خانواده های آمریکایی برای تامین مواد غذایی نوشت:

وزارت کشاورزی آمریکا به تازگی اعلام کرده است که بیش از چهارده درصد آمریکاییها در سال دو هزار و یازده برای تامین مواد غذایی مورد نیاز خود با مشکل مواجه بودند و این بدان معناست که از هر شش آمریکایی یک نفر در خانواده ای زندگی می کند که در معرض خطر کمبود مواد غذایی و گرسنگی قرار دارد.

از بیش از پنجاه میلیون آمریکایی که با خطر گرسنگی روبرو هستند نزدیک به هفده میلیون نفر کودک هستند.

بنا بر اعلام وزارت کشاورزی آمریکا پنج و هفت دهم درصد خانواده های آمریکایی معادل شش میلیون و نهصد هزار خانواده در سال دو هزار و یازده برای تامین مواد غذایی مورد نیاز خود با مشکل مواجه بودند و از میزان مصرف مواد غذایی آنها به میزان قابل توجهی کاسته شده بود.

شمار این قبیل خانواده ها در سال دو هزار و یازده به میزان چشمگیری افزایش یافت و از پنج و چهار دهم درصد در سال دو هزار و ده فراتر رفت .

این موضوع موید آن است که به رغم ادعاهای دولت آمریکا در خصوص اینکه رکود اقتصادی در اواسط سال دو هزار و نه پایان یافت ، همچنان میلیون ها خانواده آمریکایی با خطر گرسنگی مواجه هستند.

در سال دو هزار و یک ، سه و سه دهم درصد خانواده های آمریکایی برای تامین مواد غذایی مورد نیاز خود با مشکل مواجه بودند اما شمار آنها در سال دو هزار و یازده به پنج و هفت دهم درصد رسید و این بدان معناست که تعداد این خانواده ها در عرض یک دهه بیش از هفتاد و دو درصد افزایش یافته است.

ده درصد خانواده های آمریکایی صاحب فرزند در سال دو هزار و یازده قادر به تامین مواد مغذی کودکانشان نبودند.

فقر علت اصلی ناتوانی این خانواده ها برای تامین مواد غذایی مورد نیازشان اعلام شده است.
از خانواده هایی که زیر خط فقر زندگی می کنند هفده و نه دهم درصد آنها قادر به تامین نیاز روزانه خود به مواد غذایی نیستند.

وزارت کشاورزی آمریکا بر اساس اطلاعات اداره آمار و ارقام این کشور که از بیش از چهل و سه هزار خانواده آمریکایی جمع آوری شده است اعلام کرد نود و نه درصد این خانواده ها نگران آن هستند که اندوخته مواد غذایی آنها پیش از آنکه پول کافی برای خرید این مواد داشته باشند به اتمام برسد.

تقریبا نیمی از خانواده هایی که در تامین مواد غذایی مورد نیازشان مشکل داشتند اعلام کردند که اعضای این خانواده ها به علت نداشتن توانایی مالی کافی دچار کمبود وزن شده اند.

خانواده های آمریکایی ساکن ایالت های جنوبی این کشور بیشترین مشکلات را در تامین مواد غذایی مورد نیاز خود دارند و شمار آنها در آلاباما از هجده درصد فراتر می رود و در جرجیا به هفده و چهار دهم درصد می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس