1

برلین، به عنوان یکی از ۳ قطب برتر فناوری اروپا و پایتخت بزرگ‌ترین اقتصاد این قاره، این روزها میزبان IFA ۲۰۲۳، بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری اروپاست.

به گزارش مشرق، برلین، به عنوان یکی از ۳ قطب برتر فناوری اروپا و پایتخت بزرگ‌ترین اقتصاد این قاره، این روزها میزبان IFA ۲۰۲۳، بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری اروپاست. رویدادی که هرسال فعالان عرصه فناوری، شرکت‌های بزرگ حوزه‌ آی‌تی، خبرنگاران و تولیدکنندگان محتوا و علاقه‌مندان به دنیای فناوری را سوی خود می‌کشاند.

این رویداد فناورانه قدیمی که حالا ۹۹ سال از کلید خوردن آن می‌گذرد، از اول سپتامبر امسال آغاز به کار کرد و در تاریخ ۵ سپتامبر-۱۴ شهریور به کار خود پایان می‌دهد.

در این نمایشگاه که به جز گوگل و اپل، سایر شرکت‌های فناوری بزرگ حضور داشتند می‌توان نام‌هایی همچون ال‌جی، سامسونگ، سونی، لنوو و ایسوس را دید که برترین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند.

امسال شرکت‌کنندگان از ۱۴۰ کشور جهان در بیش از ۲ هزار غرفه، آخرین نوآوری‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند که البته برخی از این نمونه‌ها هنوز در مراحل نخست طراحی قرار دارند و به تولید انبوه نرسیده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد بازدیدکنندگان این نمایشگاه، از ۱۸۰ هزار نفر هم فراتر برود. امسال بیش از ۱۵۰ سخنران در این رویداد فناورانه حضور یافتند و علاقه‌مندان را با تازه‌های تکنولوژی آشنا کردند.

در این نمایشگاه از تلفن هوشمند، لپ‌تاپ و تبلت گرفته تا تلویزیون، دوچرخه‌های فناورانه، جاروبرقی‌های روباتیک و خانه‌های هوشمند را می‌توان مشاهده کرد.

خبرهای خوب برای گیمرها

کمپانی لنوو در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۳ با معرفی یک دستگاه بازی قابل حمل، به گیمرها کمک کرده تا در طول سفر هم از بازی‌های محبوب‌شان دور نمانند.

Legion Go از پردازنده Ryzen Z۱ پشتیبانی می‌کند و البته طراحی ضخیم‌تری را برای خنک‌سازی بیشتر آن انتخاب کرده است و گیمر می‌تواند هوای گرم را از طریق دریچه‌های بالا احساس کند.

این دستگاه، به سبک نینتندو سوییچ، با پایه‌ای دستی که به شما امکان می‌دهد صفحه‌نمایش OLED ۸.۸ اینچی را روی یک میز قرار دهید، جدا می‌شود.

بزرگان فناوری در برلین خوش درخشیدند +عکس

لپ‌تاپ گیمینگ Legion ۹i هم یکی دیگر از نوآوری‌های لنوو است که ترکیب قدرت، وزن و باریکی، آن را منحصربه‌فرد کرده است.

صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی و استفاده از فناوری mini-LED با رنگ مشکی و رنگ مشابه OLED ویژگی‌های خاصی به آن بخشیده است و به گیمرها کمک می‌کند از بازی لذت بیشتری ببرند.

این لپ‌تاپ در حال حاضر در بریتانیا با قیمت پایه ۳۹۹۹ پوند به فروش می‌رسد و احتمالاً در ماه اکتبر در سایر نقاط جهان ارائه خواهد شد.

یک تلویزیون در چمدان

نمایشگاه ایفا ۲۰۲۳ به سفر توجه زیادی داشته و علاوه بر تولید دستگاه‌های بازی ویژه سفر، تلویزیون‌های چمدانی هم در آن ارائه شده که کاربر بتواند در هر گوشه دنیا، چمدانش را باز کند و برنامه‌های تلویزیونی محبوب خود را از دست ندهد.

این بار کمپانی ال‌جی با نمایش تلویزیون Standby ME Go نگاه‌ها را به سوی خود کشانده است. این تلویزیون دارای پورت‌های HDMI و یو اس بی ‌است و گفته می‌شود باتری آن سه ساعت کار می‌کند و پس از آن نیاز به شارژ دارد.

این تلویزیون که در یک چمدان ارائه می‌شود وزن بالایی ندارد و ال‌سی‌دی ۲۷ اینچی و لمسی آن بسیار شبیه OLED های ۴K است. این تلویزیون با نرم‌افزار webOS کار می‌کند و از فناوری‌های وای‌فای، بلوتوث و AirPlay پشتیبانی می‌کند.

درواقع می‌توان گفت که این تلویزیون همه کارایی‌های یک تلویزیون هوشمند را دارد و حتی با استفاده از گزینه table mode، به کاربر اجازه می‌دهد که بازی کند. این تلویزیون از ۱۶ اکتبر در بازارهای جهانی ارائه خواهد شد.

بزرگان فناوری در برلین خوش درخشیدند +عکس

تلفیق مد و تکنولوژی

امسال در نمایشگاه IFA۲۰۲۳ هرچند تعداد کمی تلفن همراه به نمایش گذاشته شده اما همین تعداد کم، کاملاً نوآورانه هستند و چشم‌ها را به خود خیره کرده‌اند.

یکی دیگر از نکات برجسته نمایشگاه IFA۲۰۲۳، حضور پررنگ چین است به گونه‌ای که اغلب نوآوری‌های برتر به این کشور و کمپانی‌های آن مربوط می‌شود.

در این نمایشگاه، HONOR به عنوان یک شرکت چینی با کمک جدیدترین نوآوری خود یک تلفن همراه تاشو را طراحی کرده که البته در حال حاضر یک مدل مفهومی است ولی احتمال ساخت و تولید آن در آینده‌ای نزدیک دور از انتظار نیست.

HONOR V Purse یک گوشی با طراحی منحصربه‌فرد است که درواقع آن را می‌توان تلفیقی از دنیای مد و تکنولوژی دانست. همان‌طور که از نامش پیداست، V Purse یک گوشی است که به نوعی به یک کیف شباهت دارد.

این گوشی که شبیه کیف زنانه است، نوار کوچکی دارد که از طرفین امتداد یافته و با زیورآلات مختلف تزئین شده است.

طراحی این گوشی به شما امکان می‌دهد آن را با بند روی شانه خود قرار داده و حمل کنید یا آن را از مچ خود آویزان کنید. به هرحال این ایده را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، HONOR V Purse به دلیل جسور و جاه‌طلب بودن در صنعتی پر از طرح‌های خسته‌کننده، مطمئناً می‌تواند جای خود را در میان مخاطبان باز کند.

این دستگاه درواقع جزو دسته تلفن‌های همراه تاشو محسوب می‌شود و ازآنجاکه صفحه‌نمایش تاشوی آن در خارج قرار گرفته، نه داخل، می‌توان گفت که این گوشی بیشتر شبیه HUAWEI Mate X
است.

بزرگان فناوری در برلین خوش درخشیدند +عکس

نمایی از نمایشگاه ایفا

تعمیر کار گوشی خود شوید

یکی از گوشی‌های منحصربه‌فردی که در نمایشگاه امسال رونمایی شده، Fairphone ۵ است. این تلفن همراه درواقع نسل پنجم گوشی‌های هوشمند شرکت Fairphone است که تمام تلاشش، ایجاد فناوری پایدار و اخلاقی است.

این کمپانی در گوشی جدید خود قابلیت تعمیر کامل را ارائه داده است، به این معنی که می‌توانید همه قطعات گوشی را جدا کنید و هر زمان که لازم بود اجزای جداگانه را جایگزین یا به‌روزرسانی کنید. این قابلیت تعمیر، موضوع بسیار مهمی است که اتحادیه اروپا هم به‌تازگی بر آن تأکید زیادی دارد.

همچنین کمپانی Fairphone امیدوار است که نرم‌افزار گوشی Fairphone ۵ را تا ۱۰ سال آینده به‌روز نگاه دارد که این بهترین تعهد به‌روزرسانی در دنیای اندروید محسوب می‌شود و در این زمینه حتی می‌تواند سامسونگ را هم پشت سر بگذارد.

گفته می‌شود در طول این ۱۰ سال، کاربر می‌تواند باتری، نمایشگر، پورت‌ها و حتی هر لنز دوربین را تعویض کند، درحالی که به هیچ ابزار یا تخصص خاصی نیاز ندارد و این کار تنها با یک پیچ‌گوشتی امکانپذیر است. این گوشی اکنون با قیمت ۶۹۹ یورو (۷۵۵ دلار) برای پیش‌خرید در اروپا در دسترس است.

بزرگان فناوری در برلین خوش درخشیدند +عکس

ایفا در یک نگاه

به گزارش روزنامه ایران، IFA بزرگ‌ترین نمایشگاه تجارت الکترونیک مصرفی و لوازم خانگی در جهان است و شاید وقتی آلبرت انیشتین در سال ۱۹۳۰ یکی از نخستین دوره‌های این رویداد با نام «رادیو و گرامافون آلمان بزرگ» را افتتاح کرد، هرگز تصور نمی‌کرد که تقریباً یک قرن بعد، این نمایشگاه تا این حد گسترده شود و شرکت‌های کوچک و بزرگ از سراسر جهان گرد هم جمع شوند.

این نمایشگاه از سال ۱۹۲۴ در قالب ۲۴۲ غرفه آغاز به کار کرد و تا سال ۱۹۳۹ مصادف با جنگ جهانی دوم به صورت سالانه برگزار می‌شد. این رویداد به دنبال چند سال وقفه، دوباره آغاز به کار کرد ولی از سال ۱۹۵۰ به یک نمایشگاه دوسالانه تبدیل شد. از سال ۲۰۰۵ باز هم تغییراتی در برگزاری این رویداد ایجاد شد و این رویداد به یک نمایشگاه بزرگ بین‌المللی تبدیل شد که هرسال برپا می‌شود.

شیوع کرونا این نمایشگاه را دستخوش مشکلاتی کرد و دو سال برگزار نشد اما شرکت‌های بزرگ فناوری از سال گذشته باز هم با همه توان به این نمایشگاه بازگشتند تا آخرین دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند. بسیاری معتقدند برلین با برگزاری چنین نمایشگاهی و گردآوردن بزرگان فناوری در کنار یکدیگر، نقش مهمی در تحول دنیای تکنولوژی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
    0 0
    مشرق واقعا خبر توپی گذاشتی. .فقط وزن تلویزیون را نگفتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس