کد خبر 1427324
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۰
گوشی موتورولا

گوشی رول‌شدنی موتورولا با صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچ OLED به نمایش درآمد. این گوشی با فشردن تنها یک دکمه، ابعاد نمایشگرش را افزایش یا کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق، موتورولا در رویداد Tech World ۲۰۲۲ که توسط لنوو (شرکت مادر) برگزار می‌شود، یک گوشی هوشمند با فرم‌فکتور رول‌شدنی به نمایش گذاشت. با فشار دادن یک دکمه، صفحه‌نمایش گوشی گسترش پیدا می‌کند. دستگاه نمایش‌داده‌شده توسط لنوو والپیپر متحرکی نیز دارد که خودش را با ابعاد صفحه‌نمایش تطبیق می‌دهد.

گوشی رول شدنی موتورولا با نمایشگر OLED


ویدیوی گوشی رول‌شدنی موتورولا صرفاً نمایی از بخش جلویی دستگاه را به تصویر می‌کشد و آن‌طور که به نظر می‌رسد، نمایشگر در لبه‌ی پایینی، به دور دستگاه پیچیده می‌شود. فراموش نکنید با دستگاهی مفهومی طرف هستیم، اما همین‌که این دستگاه کار می‌کند و نمایشگرش بدون مشکل گسترش می‌یابد، نشان می‌دهد موتورولا توانسته است به شکل قابل توجهی در فرایند تولید پیش‌روی کند. روی نمایشگر آیکون باتری و شبکه‌ی موبایل نیز دیده می‌شود.

براساس گزارش ورج، نمایشگر رول‌شدنی گوشی موتورولا پنل منعطف OLED است که ابعادش در حالت گسترده به ۶٫۵ اینچ می‌رسد. پس از رول شدن، ابعاد نمایشگر به کمی بیشتر از چهار اینچ کاهش می‌یابد. موتورولا فعلاً هیچ جزئیات دیگری درباره‌ی گوشی جدیدش ارائه نداده است. مشخص نیست که این دستگاه روزی در بازار عرضه می‌شود یا نه.
 

گوشی رول شدنی موتورولا با نمایشگر OLED

مدتی پیش در گزارشی غیررسمی ادعا شد موتورولا کار روی اولین گوشی رول‌شدنی خود را با کدنام Felix شروع کرده است. کانسپتی که برخی از شرکت‌ها نمایش داده‌اند به‌صورت افقی گسترش پیدا می‌کند، اما همان‌طورکه در گزارش غیررسمی اعلام شد و در نهایت در تصویر رسمی گوشی دیدیم، دستگاه موتورولا به‌صورت عمودی گسترش می‌یابد. گفته شده است که می‌توان در حالت کامپکت، یک‌سوم صفحه‌نمایش را دور یک محور چرخان در پایین و رو به عقب پوشاند.

موتورولا اولین شرکتی نیست که دستگاهی با نمایشگر منعطف به نمایش می‌گذارد. TCL از چند سال پیش‌نمایش این دستگاه‌ها را شروع کرده، اما تاکنون نتوانسته محصولی تجاری بسازد و در بازار عرضه کند. کانسپت رول‌شدنی ال جی نزدیک‌ترین دستگاه به عرضه در بازار بود، اما در نهایت با خروج ال جی از صنعت موبایل، عرضه‌ی آن لغو شد.

منبع:زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس