کد خبر 1523332
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
تلاش نتانیاهو برای اخراج صهیونیست‌های اریتره‌ای تبار

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شنبه شب گزارش دادند، در پی تظاهرات صهیونیست‌های اریتره‌ای تبار در تل‌آویو، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم امکان اخراج آنها از فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش مشرق، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت در پی تظاهرات روز شنبه صهیونیست‌های اریتره‌ای تبار در تل آویو، کمیته ویژه‌ای را برای بحث درباره اقداماتی علیه آنها از جمله اخراجشان تشکیل دهد.

به گفته دفتر نتانیاهو، کمیته ویژه قرار است روز یکشنبه در دفتر نخست وزیری در قدس اشغالی تشکیل جلسه دهد.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کمیته در مورد اقداماتی از جمله اخراج پناهندگان غیرقانونی که در ناآرامی‌ها دست داشته‌اند، بحث خواهد کرد.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز از نتانیاهو خواست تا پلیس با تظاهرکنندگان اریتره‌ای برخورد کند و سپس آنها از فلسطین اشغالی اخراج شوند که نتانیاهو پاسخ داد که این رویه‌ها باید به لحاظ حقوقی بررسی شود.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات آگاه در دستگاه قضایی این رژیم گفت که اخراج صهیونیست‌های اریتره‌ای تبار امکان پذیر نیست اما پیشنهاد کرده‌اند امکان انجام بازداشت‌های اداری بررسی شود.

بر اساس این گزارش، بن گویر قصد دارد به سراغ موشه أربل وزیر کشور کابینه صهیونیستی برود تا مراحل اخراج اریتره‌ای تبارها را آغاز کند و اقدامات دیگری را علیه تظاهرکنندگان اریتره‌ای انجام دهد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه گزارش داد که شمار مجروحان درگیری‌ میان صهیونیست‌های آفریقایی تبار و نظامیان رژیم صهیونیستی در تل آویو به ۱۷۰ نفر رسیده که حال ۲۰ نفر از آنان وخیم است.

یهودیان آسیایی و آفریقایی تبار که در سرزمین‌های اشغالی تحت عنوان یهودیان «مزراحی» شناخته می‌شوند در مقابل یهودیان اشکنازی که یهودیان اروپایی و آمریکایی هستند، افراد درجه دوم محسوب می‌شوند. همواره، بیشتر مقامات ارشد کنست (پارلمان) و کابینه رژیم صهیونیستی از یهودیان اشکنازی بوده‌اند.

گسست قومی، نژادی، زبانی و فکری بین صهیونیست‌ها در رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر تشدید شده است. بسیاری از کارشناسان، ناآرامی‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی و ناتوانی سران این رژیم برای تشکیل یک کابینه باثبات برای آرام کردن اوضاع را مقدمه انحلال این رژیم ارزیابی کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس