کد خبر 1523235
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
تظاهرات معترضان صهیونیست علیه نتانیاهو در هفته سی و پنجم

بیش از ۱۰۰ هزار نفر در تظاهرات مخالفت با تغییرات در قوانین اساسی رژیم صهیونیستی شرکت کردند.

به گزارش مشرق، بیش از ۱۰۰ هزار اسرائیلی شامگاه شنبه در تظاهرات تل آویو علیه اصلاحات قضائی دولت نتانیاهو شرکت کردند. این سی و پنجمین هفته است که چنین اعتراضاتی در فلسطین اشغالی برگزار می‌شود.

از زمانی که دولت نتانیاهو در ژانویه یعنی از حدود ۸ ماه پیش از بسته اصلاحات در سیستم قضائی رونمایی کرد، ده‌ها هزار اسرائیلی به تظاهرات هفتگی پیوستند و یکی از بزرگترین جنبش‌های اعتراضی در اسرائیل شکل گرفت.

مرکز این جنبش اعتراضی مرکز تجاری تل آویو بوده است، جایی که معترضان هر روز شنبه علیه کابینه نخست وزیر بنیامین نتانیاهو تظاهرات می‌کنند.

راهپیمایی‌های کوچک‌تری نیز روز شنبه در بسیاری از شهرهای دیگر از جمله در بیت المقدس، حیفا و بئرشبا برگزار شد.

«شیکما برسلر»، رهبر جنبش در سخنرانی خود در تظاهرات تل آویو به درگیری‌های خشونت‌آمیز بین گروه‌های رقیب پناهجویان اریتره‌ای در اوایل روز شنبه اشاره کرد. این فعال مدنی گفت که پلیس اسرائیل، که بیش از ۳۰ نفر از آنها در این شورش زخمی شدند، باز هم تاوان بی توجهی دولت نتانیاهو به مسائل اجتماعی را می‌پردازند.

سخنرانان دیگر تکرار کردند که طرح نتانیاهو خطر برای دموکراسی اسرائیل است.

کابینه ائتلافی نتانیاهو، که شامل احزاب یهودی تندرو راست و افراطی ارتدوکس است، استدلال می‌کند که اصلاحات برای ایجاد تعادل مجدد در رابطه بین مقامات منتخب و قوه قضائیه ضروری است و حاضر به عقب نشینی در برابر مخالفان نیست.

مخالفان نتانیاهو که جمعیت زیادی از صهیونیست‌ها را شامل می‌شود، برنامه او برای تغییر قوانین قضائی را کودتای قضائی می‌نامند. نتانیاهو طرحی را به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ارائه داده است که بر مبنای آن نظارت دیوان عالی بر عملکرد نمایندگان و نخست وزیر و اعضای کابینه حذف خواهد شد. معترضان این طرح را باعث هرج و مرج می‌دانند و معتقدند با اجرای این طرح کابینه نتانیاهو قادر خواهد بود که هر کاری را بدون نظارت دیوان عالی انجام دهد.

از سوی دیگر، شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی همزمان با تقویت نیروهای خود در کرانه باختری، خود را برای جنگ در چند جبهه به طور همزمان آماده می‌کند.

این شبکه افزود که مقامات نظامی و امنیتی صهیونیست همزمان با نزدیک شدن به ایام اعیاد یهودی، خود را برای احتمال جنگ و درگیری در جبهه‌های مختلف آماده می‌کنند.

شبکه کان از نگرانی مقامات صهیونیست از تشدید عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری و تشویق رهبران مقاومت در لبنان و غزه به افزایش هرچه بیشتر این عملیات‌ها اشاره کرد و گفت به سبب این نگرانی‌ها ارتش رژیم صهیونیستی فعالیت و حضور خود در کرانه باختری را افزایش خواهد داد.

روزنامه عبری زبان معاریو روز گذشته اعلام کرد که احتمالاً حماس به دنبال تشدید ناامنی و درگیری‌ها در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ باشد.

این روزنامه به نقل از مسئولان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی بیان کرد که هفته گذشته پس از مدت‌ها آرامش نسبی، ظاهراً غزه دوباره از خواب بیدار شده و شاهد تنش و درگیری‌های شدید در امتداد نوار مرزی این باریکه بودیم.

معاریو تاکید کرد که هیچ بعید نیست که به زودی شاهد ازسرگیری حملات راکتی به اراضی اشغالی از سمت غزه باشیم، زیرا تجربه نشان داده که اوضاع امنیتی ملتهب در کرانه باختری در نهایت به عملیاتی بزرگ در نوار غزه منتهی خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    0 0
    امیدوارم به هفته40 برسه خدا اوضاع اسقاطیل رو از این هم داغونتر کنه. فروپاشی از درون لانه عنکبوت رو به بهایی های نجس وفرقه پلید رجوی تسلیت میگم غم اخرتون نباشه عنتر نشنال بگرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس