کد خبر 1523258
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

به گزارش مشرق، احمدحسین شریفی، عضو هیئت علمی و استاد فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در کانال خود در ایتا مطلبی با عنوان «نهی از منکر» به روش «عارفِ امام‌پرور» که برگرفته از صفحه۲۳ ، کتاب عارف کامل منتشر کرد که به شرح زیر است:

نقل می‌کنند که در همسایگی منزل آیت‌الله شاه‌آبادی، استاد عرفان امام خمینی، رحمه الله علیهما، در خیابان امیرکبیر تهران، دکتری بود که برای آموزش موسیقی به دخترانش یک معلم خصوصی گرفته بود.

چند روزی بود که مرتب صدای موسیقی از خانه آن دکتر بلند بود. وی با این کار نه تنها اسباب ترویج و عادی‌سازی یک حرام را فراهم کرده بود؛ که موجب آزار و اذیت برخی از همسایگان نیز شده بود.

آیت‌الله شاه‌آبادی به دکتر پیغام دادند و از او خواستند که دست از این کار بردارد. آن دکتر نیز گستاخانه پاسخ داد که «من این کار را ترک نمی‌کنم و شما هر اقدامی که می‌خواهید بکنید.»

آیت‌الله شاه‌آبادی روز جمعه بعد از جلسه‌ای که در مسجدشاه داشتند، قضیه را با مخاطبان خود در میان گذاشتند و از آنان خواستند: «خوب است از این به بعد هر کس از این خیابان عبور می‌کند چون به مطب این دکتر رسید، داخل مطب شده و سلام کند و آنگاه با خوشرویی از او بخواهد که آن عمل خلاف خود را ترک کند.»

مردم هم چنین کردند. چند روز به این منوال گذشت و دکتر هر روز با صدها مراجعه کننده مواجه می‌شد که همگی یک مطلب را به او تذکر می‌دادند. وی دید اگر بخواهد به لجاجت خود ادامه دهد، نه تنها باید مطب خود را تعطیل کند، بلکه مجبور است از آن خیابان هم کوچ کند. ازاین‌رو، دست از ایجاد مزاحمت برداشته، و جلسه آموزش موسیقی دخترانش را تعطیل کرد.

در یکی از روزها، دکتر مزبور وقتی آیت‌الله شاه‌آبادی را دید بعد از سلام و احوال‌پرسی گفت: «آقای شاه‌آبادی با قدرت ملت کار را تمام کردی و من گمان می‌کردم شما به مراجع قانونی و محاکم قضایی مراجعه می‌کنید که من به سادگی‌ می‌توانستم جواب آنها را بدهم و هرگز درباره‌ی این روش مردمی نیندیشیده بودم.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    3 7
    دقیقا مثل ززآ ، ببینم قدرت ززآ رو می تونین جمع کنین
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      1 0
      این که همون پارسال جمع شد
    • علی IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      1 3
      به نظرم اشتباه می‌کنی. همین الان تعدادِ زائرانِ امام حسین (ع) از ۳ میلیون نفر گذشته. این ملت، ملتِ امام حسین (ع) است.
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    8 2
    دقیقا در مورد حجاب هم الان ملت دارند همین کار را می کنند اما مسئولان خودشان را به کوچه علی چپ زده اند
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      1 1
      . حرف الکی نزن
  • AS 7 IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    24 14
    اون زمان هنوز روحانیت ملبس به لباس ریاست نشده بود و مردم اعتماد کامل داشتن نه الان که از لباس روحانیت افرادی مثل کروبی و خاتمی شیوخ عالیقدر رفسنجانی و روحانی بلا باریده سرشون
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      0 0
      باشه لباس ریاست را تن امثال پهلوی میکنن تا شما هم راحتتر بتونی به وظایف دینیت عمل کنی
  • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    0 3
    اگه مردم سر کار بروند وگرنه دیگر این روش‌ها جواب نمی‌دهد مردم بی خیال تر از این حرفها هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس