کد خبر 1523182
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
بغداد: روابط ایران و عراق راهبردی است

سخنگوی دولت عراق در مصاحبه‌ای با اشاره به پروژه راه‌آهن شلمچه-بصره گفت که روابط میان ایران و عراق راهبردی است.

به گزارش مشرق، «باسم العوادی» سخنگوی دولت عراق روز شنبه گفت که دولت این کشور امروز دستاورد جدیدی را محقق کرد که هدف آن خارج کردن عراق از انزوایی است که چندین دهه در آن قرار دارد.

وی که با خبرگزاری رسمی این کشور مصاحبه می‌کرد، گفت که عراق به دلیل جایگاه جغرافیایی که دارد باید قلب منطقه از نظر راه‌های ارتباطی ریلی، زمینی و هوایی باشد و نخست وزیر عراق نیز در سخنرانی خود در برابر مهمانان بسیار شفاف بود که این پروژه برای انتقال مسافران و زائران است.

العوادی گفت که این راه آهن هیچ تاثیری بر پروژه بندر فاو نداشته و دولت عراق چند میلیارد از بودجه را برای این پروژه اختصاص داده است.

سخنگوی دولت عراق به زیارت اربعین نیز اشاره کرد و گفت تعداد زائرانی که از تمامی مرزها وارد عراق شده به بیش از سه میلیون نفر رسیده و تنها از مرز شلمچه بیش از ۷۰۰ هزار نفر وارد عراق شدند.

وی در ادامه گفت که با افزایش تعداد زائران طی سال‌های آتی، دولت این کشور در تلاش برای ایجاد زیرساخت‌ها برای آسان کردن روند ورود زائران در سال‌های آینده است و پروژه راه‌آهن بصره-شلمچه ستون دیگری در تقویت زیرساخت‌های اقتصادی‌مان است.

العوادی اضافه کرد: «پروژه خط آهن شلمچه-بصره طی چند سال و در دولت‌های سابق مورد بحث و بررسی قرار داشت تا اینکه در سال ۲۰۲۱ دو کشور برای تکمیل این پروژه به توافق رسیدند. راه‌آهن همچنان اقتصادی‌ترین و ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل محسوب می‌شود».

سخنگوی دولت عراق افزود: «دولت به موضوع شراکت سازنده اهتمام دارد چون این موضوع ستون ثبات و توسعه در عراق و منطقه بوده و رابطه ایران و عراق راهبردی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس