با تکمیل راه آهن شلمچه به بصره به مدیترانه وصل می‌شویم

معاون اول رییس جمهور گفت: با تکمیل راه آهن شلمچه به بصره می‌توان از خطوط ریلی ایران به نیمه غربی و کشورهای حوزه مدیترانه دسترسی پیدا کنیم.

به گزارش مشرق، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برای شرکت در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی راه آهن شلمچه بصره با حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و همچنین بازدید از پایانه‌های مرزی عازم استان خوزستان شد.

محمد مخبر پیش از عزیمت به این سفر یک روزه، پروژه راه آهن شلمچه بصره را یک طرح راهبردی برای ایران و عراق و تحول در منطقه غرب آسیا خواند که علاوه بر اتصال راه آهن دو کشور می‌تواند تکمیل کننده مسیرهای بین المللی حمل و نقل نیز باشد.

وی اظهار داشت: در راستای سیاست تقویت روابط با همسایگان و پس از دو سال پیگیری مداوم این مسیر مهم با همراهی دو کشور حداکثر تا دو سال آینده به سرانجام می‌رسد و امیدواریم بتواند برای هر دو کشور ایران و عراق و همچنین کشورهای منطقه منشا خیر و برکت باشد.

معاون اول رئیس جمهور اتصال خطوط ریلی ایران به عراق و امتداد آن تا دریای مدیترانه پس از چند دهه را اتفاقی مبارک دانست و افزود: با تکمیل راه آهن شلمچه به بصره علاوه بر جهش فوق العاده در تبادلات تجاری و بازرگانی دو کشور، سایر کشورهایی که در شرق جهان قرار دارند، می‌توانند از خطوط ریلی ایران به نیمه غربی و کشورهای حوزه مدیترانه دسترسی پیدا کنند. همچنین امیدواریم این خط پس از راه اندازی در تسهیل مسافرت بین ایران و عراق خصوصاً در شهرهای زیارتی نجف و کربلا نقش ویژه ای داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    ساخت ایران قوی با اقتصاد قوی میسر است ایران هاب انرژی و مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای) علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند تاکی کم کاری .دورزدن تحریم ها_ رونق اقتصادی _ رونق گردشگری _ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و ...
  • ایرانی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    0 0
    یه فرصت عالی اگه سریع اقدام بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس