آمادگی کامل نیروهای امنیتی عراق برای خنثی کردن هر اقدام تروریستی

یکی از فرماندهان نیروهای حشدشعبی عراق از افزایش آمادگی این نیروها در کنار عناصر امنیتی کشور برای مقابله با هرگونه اقدام تروریستی علیه مراسم اربعین حسینی (ع) خبر داد.

به گزارش مشرق، «صلاح فاضل العیساوی» یکی از فرماندهان نیروهای حشدشعبی در استان الانبار اعلام کرد که این نیروها در سطح بالای آمادگی (ج) به سر می‌برند چرا که هشدارهایی مبنی بر احتمال نفوذ عناصر داعش به مناطق غربی دریافت کرده‌اند.

العیساوی بیان کرد: دلیل افزایش سطح آمادگی نیروهای حشدشعبی انتشار اخباری در خصوص تنش‌های امنیتی در داخل خاک سوریه به دلیل تحرکات نظامیان آمریکایی و احتمال نفوذ عناصر داعش از این مناطق به بخش‌های غربی است.

وی تصریح کرد: نیروهای حشدشعبی در بالاترین سطح از آمادگی و هوشیاری در تمام بخش‌ها از منطقه عامریه واقع در جنوب شهر الفلوجه گرفته تا استان کربلا به سر می‌برند تا با هرگونه اقدام تروریستی برای هدف قرار دادن مراسم اربعین حسینی (ع) مقابله کنند.

وی تاکید کرد: نیروهای امنیتی و حشدشعبی عراق آمادگی کامل دارند تا هر اقدام تروریستی را خنثی کنند. این نیروها تجهیزات ثابت و متحرک خود را در مناطق مختلف مستقر کرده و تعداد افراد را در ورودی‌های شهرها افزایش داده‌اند.

چندی قبل حشد شعبی عراق از حلقه‌های امنیتی برای تأمین امنیت بیش از سه هزار زائر ایرانی در مسیر دیالی به صلاح الدین خبر داده بود.

صادق الحسینی، از فرماندهان حشد شعبی عراق در این باره گفت: بیش از ۳ هزار زائر ایرانی از گذرگاه المنذریه (خسروی) وارد شده و از طریق پل السندیه از استان دیالی به سمت صلاح الدین رفتند تا بعد از آن به سمت اماکن مقدس در سامرا بروند و درنهایت عازم کربلا شوند و در مراسم اربعین مشارکت کنند.

وی افزود: عبور تعداد زیاد زائران باعث شد که «حلقه‌های امنیتی» میان استان‌های دیالی و صلاح‌الدین از طریق هماهنگی مستقیم به منظور تأمین مسیرهای زراعی که زائران تا الحاتمیه و بلد و در نهایت سامراء طی می‌کنند، برقرار شود. آمار این زائران به طور روزانه رو به افزایش است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس