تهدید فدراسیون فوتبال اسپانیا برای خروج از یوفا

اقدام غیراخلاقی رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در مراسم اهدای مدال قهرمانی به تیم ملی زنان این کشور در جام جهانی زنان، سهمیه رئال مادرید و بارسلونا در لیگ قهرمانان را در معرض خطر قرار داد.

به گزارش مشرق، در ادامه تحولات پیرامون آزار جنسی جنی هرموسو، ستاره تیم ملی زنان اسپانیا به دست لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور پای سکوی قهرمانی، فدراسیون فوتبال این کشور به‌دلیل آنچه مداخله دولت در امور این نهاد خوانده شده است، از اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) خواست تا گزینه اخراج اسپانیا از این نهاد فوتبالی را در نظر بگیرد.

در صورت پذیرش این درخواست، تمام باشگاه‌های اسپانیایی از جمله رئال مادرید و بارسلونا از رقابت‌های یوفا شامل لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا کنار گذاشته خواهند شد.

براساس گزارش‌ها، حامیان روبیالس در فدراسیون فوتبال اسپانیا برای حمله به دولت این کشور به‌دلیل درخواست مقامات دولتی برای استعفای روبیالس، بسیج شده‌اند.

مطابق مقررات یوفا، تمام اعضای این نهاد باید امور خود را به طور مستقل و بدون نفوذ و مداخله غیرضروری اشخاص یا نهادهای ثالث مدیریت کنند.

فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا به منظور بحث درباره تحولات اخیر، درخواست تشکیل جلسه اضطراری داده است.

دولت اسپانیا نمی‌تواند روبیالس را اخراج کند اما قویا اقدامات و رفتارهای او را محکوم و روز جمعه اعلام کرد که در نظر دارد تا از مجرای قانونی و در پیشگاه دیوان ورزش، او را تعلیق کند.

روبیالس در جریان مراسم اهدای جام تیم ملی زنان این کشور در جام جهانی ۲۰۲۳، جنی هرموسو، بازیکن این تیم را مورد آزار جنسی قرار داد.

هرموسو نیز دراین‌باره گفته بود که چنین رفتارهایی نباید «بدون مجازات» رها شود. یولاندا دیاز، معاون نخست وزیر اسپانیا آن را آزار جنسی توصیف کرد و خواستار استعفای او شد.

روبیالس در ابتدا منتقدانش را «احمق» توصیف و در ادامه در ویدئویی عذرخواهی کرد. او گفته است که استعفا نمی‌کند؛ موضوعی که خشم بازیکنان و وزرای دولت اسپانیا را برانگیخت و در همین راستا، ویکتور فرانسوس، رئیس شورای ملی ورزش این کشور گفت: دولت امروز روندی را آغاز می‌کند که براساس آن روبیالس باید در پیشگاه دیوان ورزش، توضیحات خود را ارائه دهد و در صورت موافقت دیوان، می‌توانم اعلام کنم که ما او را از فعالیتش تعلیق خواهیم کرد.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) به تازگی رئیس فدراسیون اسپانیا را به‌دلیل آزار جنسی هرموسو، به طور موقت و تا اعلام حکم نهایی، ۹۰ روز از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم و تماس با هرموسو و نزدیکانش را ممنوع کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    1 1
    ول کنید بابا
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    1 0
    دمتون گرم
  • شهروند IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    0 0
    مرد ، زندگی ، آزادی ( مثلا ) اونایی که آزادی و زندگی رو در ابتذال و .... میدیدن که دیگه نباید حرف بزنن . بالاخره درسته که در کلیت، زن از نظر بدنی و پوششی جذابیت جنسی زیادی دارن ، پس وقتی یه عده ای خودشونو آزاد میدونن برن تو مغز و روح و روان مردها و این کار رو آزادی میدونن، واسه خیلی بدتر از اینها هم چه ادعایی میتونن داشته باشن ؟!!
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    مساله اینجاست که خود آن خانم از این مرد شکایتی ندارد و می گوید" این عمل تحت شرایط هیجانی برد تیم اسپانیا رخ داده." بنابراین نمی توان نام آنرا آزار جنسی گذاشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس