مرتضوی: دولت سیزدهم صندوقی خالی و بدهکار را تحویل گرفت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درآمد نفتی ایران در دولت قبل به حداقل ممکن رسید، ذخایر ارزی نامناسب بود و دولت سیزدهم صندوقی خالی و بدهکار را تحویل گرفت.

به گزارش مشرق، سید صولت مرتضوی، عصر امروز در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان گلستان اظهارکرد: در استان گلستان در بخش‌های مختلف عمرانی، زیرساخت‌ها، توسعه مسکن، توسعه تخت‌های بیمارستانی، توسعه صادرات، افزایش تردد از مرز اینچه‌برون، راه اندازی خط آهن، توسعه حمل و نقل ریلی، سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی، پتروشیمی و نیروگاهی اتفاقات خوبی افتاده و این توفیقات در عبور از یک دهه رکود اقتصادی رقم خورده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با توجه به نگاه‌های نامناسب به توان ایرانی و اقتصاد درون‌زا در دولت قبل چالش‌های بسیاری در کشور داشتیم و آنها توان موشکی، توان پهپادی، سامانه دفاعی، پدافند هوایی، ساخت هواپیما و هلیکوپتر، ساحت سازه‌های سنگین تونل و سدهای پیچیده را ندیدند و آن را انکار کردند.

وی بیان کرد: درآمد نفتی ایران به حداقل ممکن رسید و ذخایر ارزی نامناسب و نگاه دولتمردان هم در قوه مجریه نگاه به اخم و لبخند بیگانگان بود.

*پا پس کشیدن کشورهای غربی

مرتضوی ادامه داد: در عین وادادگی هرچه آقایان به سمت کشورهای غربی پیش می‌رفتند آنها پا پس می‌کشیدند و بالغ برهشت میلیارد دلار از منابع ما را بلوکه کردند و هر ایرانی که در هر نقطه از جهان بود را به اتهام دورزدن تحریم‌ها دستگیر کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در این بازه از زمان شخصی دلسوز و پاک باخته و عاشق مردم روی کار آمد و صندوق خالی و بدهکار را تحویل گرفت.

وی گفت: در آن زمان هشت میلیارد دلار یارانه کالای اساسی تعریف و درپنج ماهه اول دولت هزینه شده بود و ظرف هفت ماه دولت با سخت‌ترین مشکلات توانست یارانه کالاهای اساسی را تامین کند.

مرتضوی با بیان این‌که بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه ۱۴۰۰ بود، افزود: برای تامین منابع مالی در کشور در بخش‌های عمرانی ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق خزانه منتشر شده بود و تا سررسید ۱۴۰۴ دولت آینده را بدهکار کرده بودند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صادرات در سال اول دولت به بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه و اکنون به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسیده است.

وی عنوان کرد: اگرچه بازگشت منابع سخت است اما بازگشت منابع داریم و مطالبات خود را هم اخذ کرده‌ایم.

مرتضوی ادامه داد: ۱۰ سال منابع ما بلوکه بود و کسی به آن توجه نمی‌کرد اما هم اکنون با برگشت مطالبات تناسب نرخ ارز و مانند آن را مطرح می‌کنند.

*بهره‌برداری از ۱۴ میلیارد دلار طرح‌های نفتی در کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ظرف دو سال ۱۴ میلیارد دلار طرح‌های نفتی در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: زمستان سال ۱۳۹۹ و تابستان ۱۴۰۰ از یادها نرفته که چه میزان قطعی گاز و برق داشتیم و ظرف دو سال گذشته به فضل الهی هفت هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور احداث شده است و کارهای بزرگی در حوزه‌های زیرساختی انرژی، توسعه پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها و توسعه مرمت نیروگاه‌ها تکمیل سدها و غیر انجام شده است.

مرتضوی گفت: در سیاست خارجی ۱۵ سال دنبال عضویت در شانگ‌های بودیم که در سال اول این دولت محقق شد.

وی ادامه داد: در اجلاس بریکس هم عضو شدیم که این کار جهادی و انقلابی بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه به دنبال ایران هراسی و ایران ستیزی بودند و سیاست قطعی و حتمی جمهوری اسلامی ایران احترام متقابل به کشورهای همسایه بوده و در دکترین دفاعی ایران امنیت ایران به مثابه امنیت کشورهای همسایه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    1 0
    دوسال اینو‌میگین اشکال نداره دوسال دیگه وقت دارین پرش کنین
    • رضا IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
      1 0
      پررویی نجومی که میگن یعنی این،جماعت همیشه طلب کار
    • IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
      0 0
      امیدواریم در پایان این دولت صندوق حداقل مانده باشه
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    از دادستان کل کشور تقاضا دارم برای این فرد تعقیب کیفری صادر کنه جمله این فرد برای بار چندم و در دولتهای مختلف تکرار شده همه دولتها مدعی صندوق خالی تحویل گرفتن هستن لطفا بررسی کنید
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    بعد شماها با ارث پدری پرش کردید.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس