کد خبر 1521014
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
سفر هیات بلندپایه امنیتی عراقی به عین الاسد

یک هیات امنیتی متشکل از رئیس ستاد مشترک ارتش عراق امروز به پایگاه نظامی عین الاسد رفت.

به گزارش مشرق، یک هیات امنیتی به ریاست سپهبد عبدالامیر یارالله، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق امروز شنبه وارد پایگاه عین الاسد در غرب استان الانبار شد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع): ریاست این هیات را سپهبد عبدالامیر یارالله رئیس ستاد ارتش و سپهبد قیس المحمداوی معاون عملیات مشترک فرماندهی ارتش برعهده داشتند.

خبرنگار واع در این خصوص گفت: «هیات در این پایگاه نشستی برگزار خواهد کرد تا در مورد طرح های ایمن سازی صحرای الانبار و نوار مرزی با سوریه گفتگو کند».

شایان ذکر است پایگاه عین الاسد محل استقرار نظامیان آمریکایی است. ماموریت نیروهای آمریکایی در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ مستشاری و نظامیان آمریکایی اعلام شد. نظامیان آمریکایی اکنون در سه پایگاه اصلی یکی در «عین الاسد» در ۱۳۰ کیلومتری شهر الرمادی مرکز الانبار در غرب عراق، پایگاه حریر در شمال اربیل در اقلیم کردستان عراق و پایگاه ویکتوریا در مجاورت فرودگاه بغداد مستقر هستند.

به تازگی نیروهای عراقی فاش کردند نظامیان آمریکایی در مرز عراق و سوریه تحرکات غیرعادی دارند. اما پس از آن قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد در خصوص تحرکات نظامیان آمریکایی اغراق شده است و آن‌ها زیر نظر دولت عراق درحال جابجایی نیروهای خود بین عراق و سوریه بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    1 0
    اینم برگ زرینی برای دولت السودانی در عراق برای امنیت برقرار کردن تو کشورشون باید با یک رئیس پایگاه امریکایی تو کشور خودشون برن مذاکره کنن قبلان با وزیر خارجش مذاکره می‌کردند الان خیلی بدبخت شدن رسیدن به فرمانده پادگان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس