طرح نظامی پنهان آمریکا در عراق

یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق نسبت به اقدامات نظامی مشکوک آمریکا در این کشور هشدار داد.

به گزارش مشرق، «عائد الهلالی» یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد که باید نسبت به اقدامات آمریکا طی روزهای گذشته مانند ارسال ناوهای خود به آب‌های خلیج فارس هوشیار بود.

وی در ادامه افزود: یکی از موضوعات سیاست جدید آمریکا تلاش برای بستن قراردادهای تسلیحاتی با سرویس‌های امنیتی عراق با هدف تضعیف نقش نیروهای حشدشعبی است. آمریکایی‌ها از افزایش قدرت نیروهای حشدشعبی به ویژه بعد از شکست عناصر داعش در عراق نگران هستند.

الهلالی بیان کرد: اقدامات نظامی آمریکا بیانگر ۲ مسأله مهم است: نخست آنکه واشنگتن به دنبال عهده دار شدن هدایتِ جنگ انرژی با کشورهای شرق است و دوم آنکه می کوشد قدرت نظامی خود را نشان داده یا این‌طور جلوه دهد که همچنان کنترل امور کشورهای خاورمیانه را در دست دارد.

وی اضافه کرد: آمریکا از زمان جنگ کره تاکنون در تمام جنگ‌های نظامی خود شکست خورده است. این کشور به دنبال اجرا کردن یک طرح پنهان همزمان با اقدامات نظامی خود در تعدادی از استان‌های عراق است.

حیدر اللامی یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون نیز تاکید کرده بود که دولت و وزارت خارجه عراق باید دلیل تحرکات نظامی آمریکا که به صورت مشکوکی در این کشور در جریان است جویا شوند.

روز گذشته منابع عراقی به برخی جزئیات تحرکات اخیر نیروهای ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا در عراق اشاره کردند.

این تحرکات با تغییر آرایش نظامی برخی یگان‌های ائتلاف بین المللی در پایگاه عین الاسد در استان الانبار و پایگاه این نظامیان در استان اربیل (اقلیم کردستان عراق) مرتبط بوده است.

بنابر اعلام منابع آگاه عراقی، خودروها و تجهیزات نظامی که در دو روز اخیر در این مناطق تردد داشته‌اند متعلق به ائتلاف بین المللی بوده و ارتباطی با نظامیان آمریکایی در عراق ندارند.

در همین راستا، رسانه‌های عراقی طی روزهای اخیر با انتشار تصاویری از تحرکات نظامی آمریکا در این کشور، از احتمال دخالت نظامی جدید آمریکایی‌ها در عراق خبر داده بودند.

این در حالی است که پنتاگون با صدور بیانیه‌ای انتشار اخبار درباره تحرکات نظامی آمریکا در عراق را تکذیب کرده و اعلام کرده که نیروهای آمریکا در روزهای اخیر هیچ گونه تحرک نظامی در عراق نداشته‌اند و تصاویر منتشر شده ارتباطی با نیروهای آمریکایی ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    که قطعا ارتباط با نیروهای آمریکایی تروریست داره ولاغیر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس