بی‌بی‌سی: مردان اوکراینی تمایلی برای حضور در جنگ ندارند

یک شبکه انگلیسی در گزارشی با اشاره به فرار مردان اوکراینی از این کشور، از عدم تمایل آنها برای حضور در جنگ به فرماندهی زلنسکی خبر داد.

به گزارش مشرق، در مقاله‌ای که اخیرا بی‌بی‌سی منتشر کرده، این موضوع برجسته شده است که مردان اوکراینی تمایلی برای حضور در جنگی که زلنسکی به پیش می‌برد، ندارند.

در این مقاله آمده است که خروج مردان زیر ۶۰ سال از کشور منع شده است این در حالی است که بسیاری از مردان اوکراینی در تلاش هستند تا این کشور را ترک کنند و بیشتر آنها نیز از طریق مرز رومانی از اوکراین خارج می‌شوند.

بی‌بی‌سی به نقل قول از یکی از مردانی پرداخت که برای عدم حضور در جنگ، از اوکراین گریخته است. وی گفت: «به عقیده من این حقیقت که در قانون اساسی نوشته شده که تمام مردان باید در جنگ حضور داشته باشند در راستای ارزش‌های امروزی نیست».

پیشتر نیز «دیمیتری مدودچوک» سیاستمدار اوکراینی مخالف زلنسکی گفته بود که تا پاییز سال جاری، تعداد کسانی که کشور را ترک می‌کنند با کسانی که باقی مانده‌اند برابر خواهد شد.

وی در ادامه سخنانش گفت پس از پاییز سال جاری، تعداد کسانی که اوکراین را ترک کرده‌اند از تعداد کسانی که باقی مانده‌اند پیشی خواهد گرفت.

مدودچوک گفت که تنها طی شش ماه گذشته ۱۸۸ هزار نفر سرزمین‌های اوکراین را ترک کردند و در حال حاضر تعداد شهروندانی که در اوکراین باقی مانده‌اند به ۱۹.۲ میلیون نفر رسیده حال آنکه ۱۸.۱ میلیون نفر از اوکراین خارج شده‌اند.

این سیاستمدار، مقامات کی‌یف را مسئول شرایط کنونی دانست و گفت که مقامات اوکراینی شرایط زندگی غیرقابل تحملی را برای اوکراینی‌ها ایجاد کرده و کشور را در هرج و مرج فرو برده‌اند.

دولت زلنسکی با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    زلنسکی خواجه ای را ماند که بر الاغی لنگ نشسته و یه جنگ پیل سواران رزم آور رفته باشد! و احتمالاً با تنبان خیس شده!!
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    زلنسکی خواجه ای را ماند که بر الاغی لنگ نشسته و یه جنگ پیل سواران رزم آور رفته باشد! و احتمالاً با تنبان خیس شده!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس