کد خبر 1515728
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
مسکو: دولت اوکراین در قاچاق اعضای بدن دست دارد

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اعضای دولت اوکراین شخصاً در صادرات غیرقانونی اعضای بدن درگیر و بر آن سرپوش می‌گذارند.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعضای دولت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را به دست داشتن در صادرات غیرقانونی اعضای بدن و سرپوش گذاشتن بر آن متهم کرد.

این مقام روس در مقاله‌ای که روی وبسیات وزارت خارجه روسیه قرار گرفته، به گزارش‌های رسانه‌ای اشاره کرده مبنی بر این که اعضای بدن سربازان کشته شده اوکراینی مثل قلب، کلیه‌ها و کبد در برخی از بزرگترین بازارهای دارک نت‌ ظاهر شده‌اند و قیمت‌ها از پنج هزار یورو (۵۵۰۰ دلار) آغاز می‌شود. به گفته یک دلال، دریافت هر عضو مورد نظر ۴۸ تا ۶۰ ساعت زمان می‌برد و تحویل‌ها به کشورهای اتحادیه اروپا محدود می‌شود.

زاخارووا همچنین گفت اعضای بدن به صورت آفلاین هم معامله می‌شود. او در این خصوص به گزارش‌های ژوئن اشاره کرد مبنی بر این که نمایندگان وزارت بهداشت یک کشور ناتو با برخی تجار خصوصی که وزارت بهداشت اوکراین و دفتر ریاست‌جمهوری این کشور به آن‌ها برای تحویل واگن قطار یخچال‌دار پر از اندام‌ها و اعضای بدن کمک کردند، معامله انجام دادند.

به گفته زاخارووا، قاچاق اعضای بدن در اوکراین از زمانی که مقامات کی‌یف برخی قوانین را که کار متخصصان پیوند در این کشور را به شدت آسان کرده، تصویب کردند، رونق یافته است.

این مقام روس به طور خاص به قانون سال گذشته اشاره کرد که پیوند را از مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌کرد و به قانون دسامبر ۲۰۲۱ که نیاز به رسمی کردن رضایت کتبی یا تایید اعتبار امضای یک اهداکننده زنده را لغو می‌کند، اشاره کرد.

به گزارش راشا تودی، قانون اوکراین پیوند اعضای بدن از کودکان یتیم، افراد ناشناس یا افرادی که در درگیری روسیه و اوکراین جان باخته‌اند را ممنوع می‌کند. با این حال، زاخارووا به نقل از کارشناسان گفت فروشندگان اعضای بدن نمی‌توانند منشا زیستی عضوی که برای تحویل برنامه‌ریزی میکنند را مشخص کنند. ظاهراً تصور بر این است که بسیاری از این اندام‌ها توسط متخصصان پیوند در بازار سیاه تامین می‌شوند که به طور غیرقانونی آن‌ها را از اجساد سربازان کشته شده خارج می‌کنند و قبایای مطالبه نشده را می‌سوزانند.

زاخارووا افزود نرخ بالای مرگ‌ومیر و تعداد زیاد سربازان گمشده اوکراینی و همچنین کمبود متخصصان برای مطالعه اجساد در اوکراین چنین سوءظن‌هایی را تایید می‌کند. وی گفت: این امر به مجرمان اجازه میدهد ردپای خود را پاک کنند و اعضای بدن و اندام‌های انسانی را به ماطق غربی اوکراین بفرستند که در آنجا برای ارسال به خارج به منظور پیوند آماده می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    بنده شدیدا این موضوع رو تکذیب میکنم ، چطور کشوری که ارزش سربازاش براش از مهماتش بیشتره همچین کاری میکنه؟ هنوز مدت زیادی از سربریدن اسرای اوکراینی از یادمون نرفته ننگ به تو 💛💙
  • عمیر IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    پیرزن زشت یاوه‌گو ! 💛💙
  • US ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    اوکراین بد جور هار شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس