کد خبر 1519460
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۵

به گزارش مشرق، کانال تاریخ پهلوی در ایتا مطلبی را با عنوان اتصال عمیق سیدضیاء به انگلیس از قول ملکه پهلوی برگرفته از کتاب خاطرات ملکه پهلوی منتشر کرد:

قبل از کودتا یک شب رضا در حضور من به پدرم گفت: «آقاجان سید ضیاء الدین مدیر روزنامه رعد به من پیشنهاد کودتا کرده و می‌گوید وجود آدم محکم و استواری مانند شما در صدر یک حرکت ضربتی ایران را از دست خانواده ضد ایرانی قاجار نجات خواهد داد... پدرم که آدم دنیا دیده ای بود و در ارتش تزار خدمت کرده و رتبه بالای نظامی داشت، به رضا گفت: «سیدضیاء اگر حرفی می‌زند، حرف خودش نیست و حرف انگلیسی‌ها است.

سید ضیاء از موقعی که پایش به خانه ما باز شد لاینقطع تعریف انگلیسی‌ها را می‌کرد و میگفت انگلیسیها بسیار باوفا هستند و اگر یک نفر به آنها خدمت کند تا ابد نسبت به او و خانواده و اخلاقش وفادار می‌مانند... سیدضیاء زبان انگلیسی می‌دانست و متصل به انگلستان مسافرت می‌کرد با به دهلی می‌رفت و روابط خیلی صمیمی با نایب السلطنه هندوستان و وزیر مختار انگلیس در ایران داشت.با ژنرال آیرونساید انگلیسی مثل برادر بود و چندبار ژنرال آیرونساید را به خانه ما در چهار راه حسن آباد آورد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    1 0
    ژنرال آیرونساید Edmund Ironside پالونی اول را شاه ایران کرد و کرمیت روزولت آمریکایی در 1332 پالونی دوم را شاه کرد. اینست تاریخ خاندان پفیوز و مزدور پهلوی.
  • ایرانی IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    1 0
    کثیفتر از وطن فروش وجود نداره
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    1 0
    در تمام مقاطع تاریخ ایران وطن فروش ها جولان میداده اند که بنظرم بیشرف ترینشون همین اصلاح طلبان عمروعاص صفت فتنه گر باشند
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    3 2
    مثل روسیه الان ایران که خزروخاویاررودادن این نزول خورارقت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس