حدادعادل

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، با بیان اینکه با انتقاد از مسئولان نمی‌توان انقلاب را حفظ کرد، خطاب به احزاب سیاسی گفت: وظایف تشکل‌ها مشارکت در موضوعات کلان کشور و کمک فکری به دولت و مجلس است.

به گزارش مشرق، غلامعلی حدادعادل، در نشست انتخاباتی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی که پنجشنبه (۲۶ مرداد) صورت گرفت، به اهمیت و نقش احزاب و تشکل‌های سیاسی در یاری رساندن به دولت پرداخت و خاطرنشان کرد: وظیفه ما باید تقویت ایمان و امید در بین مردم، بویژه جوانان باشد و از هر کاری که به تضعیف این مفاهیم بیانجامد، پرهیز کنیم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در سخنان خود به تفسیر واژه وفاداران، برگرفته از نامگذاری تشکل سیاسی (جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی) اشاره کرد و گفت: وفاداران یک‌ کلمه زیبا و پر معنایی است که هم در اخلاق جای دارد و هم در عرفان مفهوم مهمی به شمار می‌رود. چرا که این انقلاب را وفادارانِ به عهد که همان شهدا بودند به پیروزی رساندند. حالا نیز در نام مدافع حرم به دفاع از آرمان‌های انقلاب و ایران پای کار هستند.

وی با اشاره به زاویه پیدا کردن برخی از شخصیت‌های سیاسی در چهار دهه گذشته تصریح کرد: معنی و اهمیت وفا را می‌شود از بُعد دیگری شناخت؛ کسانی که البته صادق بودند و پای کار، اما تا آخر همراهی نکردند و به هر دلیلی از قطار انقلاب پیاده شدند. نقطه مقابل این وفاداری ثباتِ قدم نداشتن است و امیدوارم این جمعیت همچنان وفاداری خود را به رهبری و انقلاب ادامه دهد.

محور دیگر سخنان حداد عادل، انتقاد از رفتار خصومت آمیز کشورهای غربی و آمریکا در قبال ایران بود،‌ که در این باره نیز گفت: دلیلی وجود ندارد استکبار جهانی با این انقلاب کنار بیاید؛ زیرا به گفته آنها جمهوری اسلامی (به معنایی که آمریکایی‌ها معتقدند) نظم‌جهانی را به هم زده است، اما کدام نظم جهانی؟ نظمی که مدنظر کشورهای غربی است و همان تاریخ استعمارگری را تکرار می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این طرح دروغین، کشورها به ظاهر مستقل و دارای پرچم هستند و در سازمان ملل نیز کرسی دارند. اما باطناً اختیار آنها دست همان چند کشور در دو قرن گذشته است. استقلال به ظاهر است اما در واقعیت کشوری جرأت سرپیچی ندارد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به شکست‌های پی‌درپی آمریکا مقابل ایران در منطقه و دخالت‌های این کشور در امور داخلی دیگر کشورها اشاره و تصریح کرد: با مقایسه اوضاع ایالات متحده در پنجاه سال گذشته تا کنون، در می‌یابیم این دولت هر عملی که انجام داده، عکس آن به وقوع پیوسته و مثال آن را می‌توان در جنگ‌ سوریه یافت. آمریکایی‌ها در آسیای مرکزی از ایجاد اسرائیل و حمایت از رژیم صهیونیستی و کودتاهای ساختگی توسط خود آنها در امور ملت‌ها کوتاهی نکردند.

حداد عادل با بیان اینکه ریشه مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی، ناشی از تحریف و تبلیغ رسانه‌ای دشمن است، اظهار داشت: تحریم همانند یک تیغه قیچی و تیغه دوم نیز تحریف است که بدین وسیله واقعیت‌ها را برعکس جلوه می دهند تا بتوانند به کمک آن ذهن جوانان ما را تغییر دهند. آمریکایی‌ها علیه ایران صدها عمل خصومت آمیز از جنگ رسانه تا جنگ نرم و همچنین جنگ فرهنگی - اقتصادی انجام دادند. این در حالی است که تحریم منجر به مشکلات اقتصادی، پدید آمدن کمبودها، آسیب‌های اجتماعی و عدم ازدواج جوانان می‌شود. بعد این مسائل را به حساب انقلاب می‌گذارند، اما غافل از اینکه اصل موضوع ناشی از فشار بیگانه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در شرایط امروز مهمترین وظیفه تشکل‌های سیاسی، کادرسازی، یعنی فراهم کردن بستر مناسب برای رشد جوانان است، که آنها را برای پذیرش مسئولیت‌ها آموزش دهیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، با بیان اینکه «با انتقاد از مسئولان، نمی‌توان انقلاب را حفظ کرد»، خطاب به احزاب سیاسی گفت: وظایف تشکل‌ها مشارکت در موضوعات کلان کشور و کمک فکری به دولت و مجلس است. به طور مثال در لایحه حجاب و عفاف دغدغه دارند که این امر الهی در کشور به نحو احسنت اجرا شود و کار پیچیده‌ای است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    1 0
    انتقادنكنيد
  • ایرانی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    3 0
    وقتی کند کاری مکنند نمیشه از انها انتقاد نشه
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    1 0
    مردم بامسئول چی کاردارن
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
      0 0
      مردم مردم هستن.
  • حمید IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    16 0
    کدام مسئول؟ در دولت خط نفوذیهای ستون پنجم دشمن است و مانند اوایل انقلاب با تصمیمات به اصطلاح زیبا مانند تعطیلی شنبه و تعرفه 171 درصدی واردات خودرو و عدم مالیات از خانه های بیش از 20 میلیارد و... یعنی چی؟ جز دولت تصمیم گیرنده و اجرا کننده کیست؟ سر اژدهای هفت سر قطع خواهد شد
  • محمد IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    7 0
    عجب!!!!!! پس با انتقاد از مسوولین انقلاب حفظ نمیشود؟
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    5 0
    به به امر به معروف و نهی ازمنگر
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    2 9
    "ریشه مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی، ناشی از تحریف و تبلیغ رسانه‌ای دشمن است" ... ماشالله به قدرت رسانه ای دشمن
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    7 3
    خود رهبری انتقاد رونهی نمیکنه
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    2 0
    انتقاد ممنوع
  • DE ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    9 0
    تشکل سیاسی یا شستشوی مغز جوانها و رو در رو قرار دادن آنها با مردم ؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    شما نمیتوانید
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    1 0
    ازکوزه همان تراود که در اوست!
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    کوبیدن کنکور برای کشاندن کار دانشجو به امثال امتحان جامع دکتری است که دانشجو برود دست به دامن یک مشت استاد طمع کار و فاسد شود ، کنکور تنها را درست است. به بهانه دکتری دانشجویان لیسانس و ارشد را بی مایه و رسیدگی می گذارند اساتید. دکتری شده است کالای لوکس اساتید که بفروشند 🤮
  • ناصرامینی IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    2 0
    جناب حداد،آیاتشکلات موردوثوقتان چنین کاری انجام داده اندیاخیر؟؟؟؟
  • دکتر محلاتی FR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    1 0
    50 سال بعد به فکر تربیت کادر ! خدا را شکر که حضرت امام سپاه را ایجاد کرد و کر نه با باند لیبرال بهائی اکثرا اصلاح طلب خدا به ما رحم کرده !
  • IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    نگاه سبد رایی به جوانان تاریخ مصرف آن گذشته است.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 0
    یه مدرسه هم برای اینها بساز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس