کد خبر 1517834
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
جدیدترین تصمیم امنیتی عراق درباره آمریکا

نشست شورای وزارتی امنیت ملی عراق به ریاست السودانی برگزار شد و در آن گزارش مفصلی از سفر هیئت عراقی به واشنگتن، ارائه شد.

به گزارش مشرق، نشست شورای وزارتی امنیت ملی عراق به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برگزار شد.

در این نشست آخرین تحولات امنیتی و چالشهای موجود و راههای مقابله با آن مورد رایزنی قرار گرفت.

در این نشست، گزارش مفصلی از سفر هیئت عراقی به ریاست ثابت محمد العباسی، وزیر دفاع عراق به واشنگتن به دعوت همتای آمریکایی خود، ارائه شد.

همچنین، گزارشی از گفتگوی مشترک میان آمریکا و عراق در حوزه همکاری امنیتی دوجانبه در چارچوب توافقنامه چارچوب استراتژیک و نوع روابط آتی عراق و ائتلاف بین المللی برای مبارزه با تروریسم در این جلسه قرائت شد.

در این گزارش آمده است که هیئت عراقی در آمریکا بر اصول ثابت مرتبط با حاکمیت عراق و افزایش توانایی نیروهای مسلح عراق در حفظ امنیت و ثبات و تامین امنیت مرزهای کشور تاکید کرد.

گزارش مذکور اشاره کرد که هیئت عراقی در آمریکا به عدم نیاز به حضور هیچ نیروی نظامی رزمی در خاک عراق اشاره کرده است.

شورای وزارتی امنیت ملی عراق پس از استماع گزارش، با توافق هیئت عراقی با آمریکا بر سر تشکیل کمیته عالی مشترک با ائتلاف بین المللی برای آغاز اجرای مصوبات گفتگوی مشترک موافقت کرد.

السودانی در این خصوص به رئیس ستاد کل ارتش عراق دستور ارتباط با فرماندهی ائتلاف بین المللی در عراق برای آغاز فعالیت کمیته دوجانبه را صادر کرد.

شورای وزارتی امنیت ملی عراق ضمن تقدیر از تلاش های هیئت عراقی، بر انسجام توانایی های نیروهای امنیتی عراق و حفظ الزامات حاکمیت عراق در همه جوانب آن تاکید کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس