کد خبر 1517682
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
جزئیات درمان رایگان سه دهک اول/ محاسبه هزینه ها در بخش خصوصی

معاون پیشگیری و خدمات پایه سازمان بیمه سلامت ایران، به تشریح جزئیات درمان رایگان سه دهک اول جامعه پرداخت.

به گزارش مشرق، فرشید عابدی، گفت: تاکنون فقط بیمه سه دهک اول جامعه رایگان بود که بر اساس مصوبه دولت، از این به بعد؛ درمان ابن افراد هم رایگان خواهد شد.

وی با عنوان این مطلب که درمان رایگان سه دهک اول فقط در بخش دولتی و از طریق نظام ارجاع اتفاق می‌افتد، افزود: فرقی نمی‌کند این سه دهک در کدام صندوق‌های بیمه‌ای باشند و تمامی افراد مشمول سه دهک اول، از خدمات درمانی رایگان در بخش دولتی برخوردار می‌شوند.

عابدی تاکید کرد: چنانچه این افراد برای دریافت خدمات درمانی به بخش خصوصی یا مراکز فاقد نظام ارجاع بروند، بر مبنای فرانشیز دولتی هزینه پرداخت خواهند کرد.

معاون پیشگیری و خدمات پایه سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به استقرار شبکه بهداشت و درمان در کشور و همچنین، وجود برنامه پزشک خانواده و طرح سلامت خانواده، گفت: از هموطنان درخواست می‌کنیم برای دریافت خدمات از طریق مراکز جامع سلامت و پزشک خانواده اقدام کنند.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که خدمات درمانی رایگان فعلاً برای سه دهک اول در ۵۹ شهر کشور اجرایی شده است، افزود: اگر هموطنان سه دهک اول از طریق نظام ارجاع به بیمارستان وارد شوند، تمامی خدمات درمانی برای آنها رایگان خواهد بود.

عابدی گفت: البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، داخل نظام ارجاع قرار گرفته اند و می‌توانند از خدمات رایگان برخوردار شوند.

وی با عنوان این مطلب که استفاده از خدمات درمانی رایگان برای سه دهک اول جامعه بدون هرگونه ثبت نام و…، انجام می‌شود، افزود: دهک بندی طبق فهرست وزارت رفاه انجام شده و بر همین اساس نیز، خدمات ارائه می‌شود.

عابدی در پاسخ به این سوال که آیا خدمات دندانپزشکی هم شامل خدمات رایگان می‌شود، گفت: خیر. فعلاً آنچه در بیمارستان‌های دولتی ارائه می‌شود، همان است و ابلاغیه‌ای در این رابطه نداریم.

وی افزود: البته مراکز جامع سلامت روستایی، برخی از خدمات دندانپزشکی را رایگان انجام می‌دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بازنشسته کشوری IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    2 0
    چه خبر ه تو این مملکت دم خروس را باید قبول کنیم یاقسم حضرت عباس ،چرا این همه تبعیض بااین شرایط تورم افسارگسیخته اکثریت اقشارجامعه دهک سوم هستیم ،متولی بهداشت کجاست ،حق بیمه خدمات درمانی وتکمیلی کسر می شود اما پول ویزیت ودارو جزو تعداد بیمه نیست درضمن هزینه هایی که پرداخت می شود بعد چندین ماه با کسر فرانشیز ۲۵یا۳۰درصدی پرداخت می شود ،اکثر بازنشسته هاهزینه هایشان ویزیت وداروست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس