واکنش فدراسیون جهانی والیبال به نایب قهرمانی نوجوانان ایرانی

فدراسیون جهانی والیبال به نایب قهرمانی ایران در مسابقات نوجوانان جهان واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، در فینال مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۲۳، تیم ملی والیبال ایران به مصاف فرانسه رفت و با نتیجه ۳ بر ۱ شکست خورد. والیبال ایران با نتایج ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۶، ۱۸ بر ۲۵ و ۲۱ بر ۲۵ شکست خورد تا نایب قهرمان این مسابقات شود.

فدراسیون جهانی والیبال در واکنش به قهرمانی فرانسه نوشت: پسران فرانسوی عنوان تاریخی جهان را فتح کردند. فرانسه قهرمان جدید نوجوانان جهان است. در فینال مسابقات جهانی پسران زیر ۱۹ سال قهرمانی جهان در سن خوان، فرانسه از ایران پیشی گرفت تا برای اولین بار در این رقابت‌ها قهرمان شود. ایران و کره به ترتیب با نقره و برنز سکو این مسابقات را تکمیل کردند. ایران اکنون با ۸ مدال (دو طلا، سه نقره و سه برنز) به تنهایی در صدر مدال آورترین‌تیم‌های این رقابت‌ها قرار دارد.

فدراسیون جهانی ادامه داد: دفاع‌های فرانسه نقش مهمی در پیروزی این تیم مقابل ایران داشت. فرانسوی‌ها ۱۸ امتیاز از دفاع کسب کردند و این درحالی بود که ایران ۸ امتیاز از این بخش کسب کرد.

آدرین روره ملی پوش والیبال فرانسه پس از این قهرمانی گفت: ما خیلی خوشحالیم! ما سخت جنگیدیم تا این بازی را ببریم. بازی خیلی سخت بود؛ شاید سخت ترین بازی زندگی‌ام را انجام دادم. ما از پس این کار بر آمدیم و اکنون قهرمان هستیم. در دفاع خیلی خوب بازی کردیم. در سرویس عالی بودیم و به آنچه برنامه ریزی کرده بودیم، رسیدیم. وقتی آخرین توپ با زمین برخورد کرد می‌خواستم گریه کنم چرا که خیلی خوشحال شدم. تیم فداکاری بزرگی برای قهرمانی در این رقابت انجام داد و به بازی خود اطمینان داشتیم.

تیم‌های والیبال فرانسه، ایران و کره جنوبی به ترتیب در رده‌های اول تا سوم مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ قرار گرفتند. پیش از این نوجوانان ایران دو نایب قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۹ به دست آورده بودند. همچنین قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ و کسب مدال برنز و مقام سومی در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۱ از دیگر افتخارات والیبال نوجوانان ایران در این رقابت‌ها است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    1 0
    میلیاردها دلار در فوتبال هزینه می کنیم ولی در ورزش های مدال اور کمتر هرینه میکنیم . اما ادعا و فساد در فوتبال حرف اول را میزند. کمی فکر کنیم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس