صعود والیبالیست‌های نوجوانان به جمع هشت تیم برتر جهان

تیم والیبال نوجوانان ایران با برتری برابر صربستان در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان به مرحله یک چهارم نهایی و هشت تیم برتر مسابقات صعود کرد.

به گزارش مشرق، مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر ۱۹ سال جهان امروز (سه‌شنبه ۱۷ مرداد) با هشت دیدار در سن خوآن آرژانتین پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که مرحله مقدماتی را با چهار برد، ۱۲ امتیاز در صدرنشینی در گروه سوم به پایان رساند، از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت تهران در این مرحله و در سالن « آلدو کانتونی» به مصاف صربستان رفت.

نوجوانان والیبال ایران در این مسابقه سه بر دو حریف خود را شکست دادند تا به مرحله یک چهارم نهایی و هشت تیم برتر مسابقات صعود کنند.

محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در ابتدای این مسابقه از ابوالفضل مهدیان، عمران کوک جیلی، مرتضی نریمانی، ماهان برزکار، طاها بهبودنیا، آرمین قلیچ نیازی و مرتضی طباطبایی (لیبرو) استفاده کرد.

نوجوانان ایران در ست‌های اول و سوم ۲۵ بر ۱۱ و ۲۶ بر ۲۴ مغلوب حریف شدند، اما در ست‌های دوم، چهارم و پنجم با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۸ و ۱۵ بر ۱۲ صربستان را از پیش رو برداشتند تا به پنجمین برد متوالی خود در این رقابت‌ها دست یابند.

شاگردان وکیلی در ست نخست به نوعی برابر حریف شوکه و غافلگیر شدند و صربستان با عملکرد خوب در همه آیتم‌ها ۲۵ بر ۱۱ به پیروزی رسید.

ملی‌پوشان ست دوم را خوب شروع کردند و برتری خود را به حریف اروپایی دیکته کردند تا ۲۵ بر ۱۹ فاتح ست شوند و دو تیم در ست شماری یک بر یک برابر شوند. تیم ایران در این ست در دفاع عملکرد برتری داشت.

در ست سوم نیز اینگونه شد و ملی‌پوشان کشورمان در امتیاز ۱۷ بر ۱۱ شش پوئن از حریف عقب افتادند، تیم ایران سه امتیاز متوالی به دست آورد و ۱۷ بر ۱۴ شوند و سرمربی صربستان وقت استراحت درخواست کند. در امتیاز ۲۰ بر ۱۸ به سود صربستان، بوسکو مکوزیچ دومین وقت فنی خود را درخواست کرد.

با امتیاز سرویس سید متین حسینی دو تیم ایران و صربستان در امتیاز ۲۳ برابر شدند اما در نهایت این ست ۲۶ بر ۲۴ به سود صربستان به پایان رسید تا حریف ایران دو بر یک در ست شماری پیش بیافتد.

ست چهارم با برتری تیم ایران شروع و دنبال شد تا در امتیاز ۱۰ بر پنج به سود ملی‌پوشان کشورمان، صرب‌ها سه امتیاز متوالی کسب کردند تا وکیلی وقت استراحت فنی بگیرد. دو تیم در امتیاز ۱۳ برابر شدند اما تیم ایران دوباره تیم برتر میدان شد و در امتیاز ۱۸ بر ۱۴ به سود ایران، صربستان پاسور دوم خود را به میدان آورد. در نهایت ست چهارم نیز ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران به پایان رسید تا نبرد دو تیم به ست حساس پنجم کشیده شود.

تیم ملی والیبال ایران در ست پنجم برتری خود را حفظ کرد و ۱۵ بر ۱۲ صربستان را شکست داد تا به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها صعود کند.

متئو ون راتل از کانادا و والتر هوگو ورا مچان از پورتوریکو داوران اول و دوم دیدار ایران و صربستان بودند که ۱۴۰ دقیقه طول کشید.

بعد از ست نخست این مسابقه برق سالن قطع و رقابت دو تیم برای دقایقی متوقف شد.

در دیگر دیدار این مرحله تیم بلژیک موفق به شکست سه بر یک اسلوونی شد تا حریف ملی‌پوشان کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی شود.

بنابر این تیم ملی والیبال نوجوانان ایران ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز پنج‌شنبه ۱۹ مرداد در دیدار بعدی خود در این رقابت‌ها به مصاف بلژیک می‌رود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس