کد خبر 1516045
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
واکنش فدراسیون جهانی والیبال به صعود ایران

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با شکست صربستان در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها رسید.

به گزارش مشرق، در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۲۳، تیم ملی والیبال ایران به مصاف صربستان رفت و در یک بازی جذاب موفق شد به پیروزی ۳ بر ۲ برسد. والیبال ایران در پنج ست به ترتیب با نتایج ۱۱ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۹، ۲۴ بر ۲۶، ۲۵ بر ۱۸ و ۱۵ بر ۱۲ به پیروزی رسید تا به دور بعدی این مسابقات (مرحله یک چهارم نهایی) صعود کنند.

فدراسیون جهانی والیبال در خصوص پیروزی بلند قامتان ایران نوشت: بلغارستان، ایران و کره در یک هشتم نهایی قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۲۳ به ترتیب مقابل برزیل، صربستان و آرژانتین قرار گرفتند و هر کدام در نبردهای ۵ سته به سختی پیروزی شده و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.

فدراسیون جهانی ادامه داد: صربستان تلاش شجاعانه ای برای حذف تیم دوم جهان یعنی ایران انجام داد و دو بار در مصاف خود پیش افتاد؛ اما نماینده والیبال آسیا در این بازی موفق به بازگشت شد و در نهایت ایران با نتیجه ۳-۲ (۱۱-۲۵، ۲۵-۱۹، ۲۴-۲۶) پیروز شد. توزیع خوب حمله ایران بود که تفاوت را در مسابقه ایجاد کرد. پنج بازیکن ایران در امتیازدهی دو رقمی شدند که سه نفر از آنها هر کدام با ۱۴ امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند.

تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی ارزشمند باید از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز پنج‌شنبه ۱۹ مرداد در دیدار بعدی خود به مصاف بلژیک برود.

والیبال زیر ۱۹ سال ایران در رده بندی جهانی با مجموع امتیاز ۱۰۶ درجایگاه دوم قرار دارد. تیم ملی والیبال بلغارستان با ۱۱۲ امتیاز صدرنشین جهان است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ج IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    درود بر نوجوانان والیبالیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس