کد خبر 1516424
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
نرخ تورم در آمریکا باز هم افزایش یافت

نرخ تورم در ایالات متحده آمریکا به رغم اعلام یک سال کاهش مداوم آن از سوی دولت جو بایدن، به دلیل قیمت های گرانتر مسکن باز هم افزایش یافت و به ۳.۲ درصد رسید.

به گزارش مشرق، داده های منتشر شده از سوی دولت آمریکا در روز پنجشنبه به وقت محلی نشان داد که قیمت مصرف کننده در ماه جولای (ماه گذشته میلادی) نسبت به سال گذشته ۳.۲ درصد افزایش یافته است. این نرخ نسبت به دوره مشابه سال گذشته تا ماه ژوئن ۳ افزایش یافته است.

اگرچه نرخ تورم در این کشور نسبت به نرخ تورم ۹.۱ درصدی سال گذشته کمتر است اما همچنان از هدف بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ تورم به ۲ درصد دور است.

داده‌های روز پنج‌شنبه یکی از عوامل کلیدی است که بانک مرکزی آمریکا با استفاده از آنها برای ادامه افزایش نرخ‌های بهره تصمیم گیری خواهد کرد.

بانک مرکزی آمریکا در تلاش خود برای مهار تورم، نرخ بهره را از مارس ۲۰۲۲، ۱۱ بار افزایش داده و به بالاترین حد در ۲۲ سال گذشته رسانده است.

قیمت بنزین در آمریکا در ماه گذشته نزدیک به ۳۰ سنت افزایش یافته و به میانگین ملی ۳.۸۳ دلار در هر گالن رسیده است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در گزارشی در این زمینه نوشت: قیمت خودروهای مستعمل که پس از همه‌گیری کرونا در ایالات متحده شدت افزایش یافته بود، رو به کاهش بوده است.

طبق گزارش قیمت خودروهای دست دوم در ماه جولای ۵.۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافتند و به ۲۹ هزار و ۱۹۸ دلار رسیدند. ماه جولای سال گذشته اوج افزایش قیمت خودروهای دست دوم در آمریکا بود که این افزایش به دلیل کمبود وسایل نقلیه نو ناشی از کمبود جهانی تراشه‌های کامپیوتری بود.

خریدارانی که خواهان خودروهای نو بودند اما نمی توانستند خودرو خریداری کنند، وارد بازار خودروهای کارکرده شدند و این امر قیمت‌های خودروهای دست دوم به شدت افزایش یافت.

با این حال، امسال، زمانی که خودروسازان موفق به خرید تراشه های بیشتری شدند و توانستند خودروهای جدید بیشتری تولید کنند، قیمت خودروهای دست دوم کاهش یافت.

بسیاری از خریدارانی که مجبور به خریدخودور دست دوم شده بودند اکنون به بازار خودروهای نو بازگشته اند. انتظار می‌رود قیمت خودروهای دست دوم در آمریکا در طول سال، حداقل به میزان متوسط کاهش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    3 1
    ای آمریکای جنایتکار چرا فقط ۳ درصد تورم؟!!
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      0 3
      خودت داری جواب خودتو میدی جنایت میکنه و سودشو میبره و تورمشو کاهش میده مثل فرانسه که هیچ معدن طلایی نداره ولی پنجمین ذخایر جهانی طلا رو داره اگر ایران هم یاغی بود عراقو زیر سلطه خودش میبرد و امارات و بحرینم نفتشو غارت میکرد و با استفاده از اهرم یمن عربستانو به چوخ میداد یه ۳۰ ۴۰ میلیونم ادم میکشتیم بعدشم شما تورم ۳ درصد نوش جون میکردید اما ایران امریکا نیست....
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
      0 0
      ای محور شرارت چرا سوختی؟
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    خاک بر سر امریکا که حتی نمیتونه قیمت دلارش رو کنترل کنه بعد ادعای بزرگی هم میکنه اینهم ابروریزی تورم ۳ درصدی که ایشالا بالاتر هم میره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس