کد خبر 1503873
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
نفت بالای ۷۴ دلار معامله شد

قیمت نفت در بازارهای جهانی امروز نوسان چندانی نداشت زیرا توجه در بازار نفت به افزایش نرخ بهره و کاهش رشد اقتصادی جهان معطوف شده است.

به گزارش مشرق، درحالی که روز گذشته قیمت نفت به علت کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت آمریکا به شدت افزایش یافته بود، امروز نوسان چندانی نداشت زیرا توجه در بازار نفت به افزایش نرخ بهره و کاهش رشد اقتصادی جهان معطوف شده است.

هر بشکه نفت برنت با ۲۰ سنت افزایش ۷۴.۲۳ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱۵ سنت افزایش ۶۹.۷۱ دلار معامله شد.

پس از اینکه اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، ذخایر نفت خام آمریکا ۹.۶ میلیون بشکه در هفته مننتهی به ۲۳ ژوئن کاهش یافت، هر دو شاخص نفتی روز گذشته حدود ۳ درصد کاهش قیمت را ثبت کردند.

نگرانی در مورد تاثیر افزایش نرخ بهره که می‌تواند بر رشد اقتصادی تاثیر منفی بگذارد دوباره در مرکز توجه قرار گرفته و جلوی افزایش بیشتر قیمت نفت را گرفت.

رهبران بانک‌های مرکزی در جهان روز گذشته بار دیگر تاکید کردند که برای مهار تورم همچنان به ادامه سیاست‌های انقباضی نیاز است اما آنها هنوز معتقدند که می تواند این سیاست‌ها را بدون ایجاد رکود آشکار دنبال کرد.

جرم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ بهره بانکی در نشست بعدی این بانک را رد نکرد. این درحالی است که کریستینا لاگارد، رئیس بانک مرکزی آمریکا نیز انتظارات برای نهمین افزایش نرخ بهره بانکی در منطقه یورو در ماه جولای را تقویت کرد.

تتسو ایموری، مدیر مدیریت صندوق ایموری گفت: «حتی با وجود کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان نفت، نبود چشم‌انداز برای رشد تقاضا برای سوخت، افزایش قیمت نفت را محدود کرده است.»

عربستان سعودی این ماه متعهد شد که تولید خود را در ماه جولای به شدت کاهش دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    2 0
    عروسی مرده خورارسید
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    0 0
    خوشبحال کاسبان حکومتی تحریم
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    0 0
    خوش بحال چپاول گران و مسئولین و اقغازاده های ذیربط اصلا نفت چه ربطی به مردم داره سفره نفت جای دیگه باز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس