نشست سه‌جانبه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی با هدف ایجاد ائتلاف شرق

یک مقام کاخ سفید گفت انتظار می رود نشست پیشِ روی سه جانبه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی به میزبانی جو بایدن در کمپ دیوید اواخر ماه جاری میلادی نشستی تاریخی باشد.

به گزارش مشرق از کیودو، جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گفت جو یابدن رئیس جمهوری آمریکا بسیار مشتاق میزبانی نشست سه جانبه ای است که قرار است ۱۸ اوت (۲۷ مرداد) در کمپ دیوید با حضور رئیس جمهوری کره جنوبی و نخست وزیر ژاپن برگزار شود.

وی همچنین افزود تقویت روابط سه جانبه با ژاپن و کره جنوبی که هر دو از متحدان آمریکا هستند نه تنها برای واشنگتن بلکه برای بقیه کشورهای جهان نیز مهم است.

جان کربی تاکید کرد کمپ دیوید همواره مکانی تاریخی برای نشست ها و گفت و گوهای مهم درباره سیاست خارجی در طول تاریخ بوجود آمدنش بوده است.

سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گفت بایدن درحالی میزبان فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن و یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی است که دولت آمریکا معتقد است این مذاکرات سهمی تاریخی در اهمیت روابط سه گانه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در منطقه هند-اقیانوسیه و صراحتا جهان خواهد داشت.

این نشست در حالی برگزار می شود که ژاپن و کره جنوبی از اوایل سال جاری میلادی تلاش کردند تا اختلافات درباره مسئله زمان جنگ را کنار بگذارند و روابط خود را بهبود بخشند. به علاوه به نظر می رسد کره شمالی نیز در این مدت هیچ نشانه ای از کند کردن روند افزایش ظرفیت های موشکی و هسته ای پیشرفته خود را نشان نداده است.

این نخستین نشست مستقل سران سه کشور خواهد بود، چرا که نشست های سه جانبه قبلی همه در حاشیه اجلاس های بین المللی دیگر برگزار شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    12 0
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel
  • DE ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    2 0
    به کوری چشم مشریقیون
  • DE ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    2 0
    به کوری چشم مشریقیون
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    1 0
    شاید به نفع ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس