کد خبر 1516155
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
جلسه اضطراری زلنسکی درباره ضدحمله اوکراین به روسیه

در شرایطی که کشورهای غربی از روند کند ضدحملات ارتش اوکراین گله‌مند شده‌اند، رئیس‌جمهور اوکراین یک جلسه اضطراری در این خصوص تشکیل داد.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (چهارشنبه) در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که یک جلسه اضطراری را با نزدیک‌ترین اعضای دولت خود درباره ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین برگزار کرده است.

اوایل امروز، شبکه آمریکایی سی ان ان گزارش کرد که بسیاری در اوکراین و کشورهای دیگر بر این باورند که پیشرفت‌های ضدحملات اوکراین علیه مواضع روسیه بسیار کندتر از انتظارهاست.

در این گزارش، دیپلمات‌های ارشد غرب تصریح کرده بودند، علی‌رغم آن‌که کی‌یف پتانسیل پیشرفت را دارا است، اما بعید است که طی هفته‌های آتی، موازنه قوا در جنگ اوکراین تغییر کند.

زلنسکی که در دوران زمامداری خود، ۲۰ درصد از خاک اوکراین را در مقابل روسیه از دست داده است، در کانال تلگرامی خود درباره نشست اضطراری دولت خود در خصوص ضدحملات علیه روسیه نوشت: «ستاد امروز در قالب خاصی است. کوچک‌ترین حلقه از افراد حاضر شدند و بیشترین توجه به یک موضوع خاص متمرکز شده است که ضدحملات ما است. تحلیل‌های عمیقی از وضعیت فعلی صورت گرفت و برنامه‌ریزی‌هایی برای گام‌های آتی و ارائه هر آن‌چه که ارتش لازم دارد، انجام گرفت».

رئیس‌جمهور اوکراین گفت که گزارش‌هایی را از «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای اوکراین، «اولکساندر سیرسکی» فرمانده نیروهای زمینی نیروهای مسلح اوکراین و «اولکساندر تارنافسکی» فرمانده عملیات نیروهای مشترک «تاوریا» درارتش اوکراین و «کریلو بودانف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین دریافت کرده است.

ارتش اوکراین در نهایت در تاریخ چهارم ژوئن،‌ ضدحملات خود را که تبلیغ زیادی برای آن کرده بود آغاز کرد و علی‌رغم سیلی از تجهیزاتی که غرب در اختیار کی‌یف قرار داده بود، این کشور نتوانست، موفقیت‌های چشمگیری در مقابل روسیه به دست آورد و موفق به شکستن خطوط دفاعی ارتش روسیه نشد.

«ولادیمیر پوتین» در تاریخ ۲۱ ژوئیه اعلام کرد که ارتش اوکراین در ضدحملات خود نتوانسته موفقیتی به دست آورد و غرب از ضدحملات اوکراین ناامید شده است.

در تاریخ چهارم آگوست، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از آغاز ضدحملات اوکراین در ماه ژوئن-ژوئیه، ارتش اوکراین، بیش از ۴۳ هزار نفر را از دست داد و ۴.۹ هزار تسلیحات این کشور منهدم شد.

بر اساس این گزارش، در بین تجهیزات منهدم شده اوکراین، می‌توان به ۲۶ هواپیما، ۹ بالگرد، یکهزار و ۸۳۱ وسیله زرهی از جمله ۲۵ تانک آلمانی لئوپارد، هفت تانک «ای ام ایکس» و ۲۱ خودروی جنگی بردلی آمریکایی اشاره کرد.

در این میان، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد که ضدحملات اوکراین ماهها ادامه خواهد داشت و واشنگتن نیز برخلاف مخالفت بسیاری از متحدان خود، ارسال بمب‌های ممنوعه خوشه‌ای به اوکراین را آغاز کرد.

با این‌حال بسیاری از تحلیلگران در گفت‌وگو با ریانووستی تصریح کردند که کمک‌های بیشمار کشورهای غربی به اوکراین تفاوت چندانی در وضعیت فعلی مبارزه به وجود نیاورده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد44 ساله IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    3 2
    به امید خدا و به فضل الهی جبهه استکبار به رهبری آمریکا از روسیه شریف شکست مفتضحانه ای خواهد خورد.
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      0 1
      16:44 الهی آمین!!
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      5 1
      راهی که پوتین پیش گرفته روسیه دیر یا زود یک تجزیه مجدد رو به چشم خواهد دید و به کشور کوچک تبدیل خواهد شد
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      2 1
      از انفجارهای مسکو چه خبر تند نرو برادر تسمه پاره می‌کنی
  • سید IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    4 1
    زلنسکی خواجه ای را ماند که بر الاغی لنگ نشسته و به جنگ پیل سواران رزم آور رفته باشد!!!!
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    1 0
    غرب کمکهای موئتری نمیکنه مثلا جنگنده و تانک رو خیلی دیر داد حتی هنوز جنگنده ها ارسال مشدند موشکهای دوربرد نداد همین سیاست دوگانه غرب موجب پیشروی سریع روسیه شد
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    3 4
    زلنسکی کبیر نماد ایستادگی و وطن پرستی
    • سید IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      6 1
      زلنسکی خواجه ای را ماند که بر الاغی لنگ نشسته و به جنگ پیل سواران رزم آور رفته باشد!!!!
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    3 0
    چین و روسیه باید نوک پیکان فشار و تهدید را متوجه آمریکا کنن تا از این وضعیت نجات پیدا کنن
  • بنده خدا IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    0 0
    اگر خوشه‌ای می زنندشماهم بزنید اکرتک می زنندسماهم پاتک بزنیدوالله نمیدانیم تعلل روسیه درهجوم سیل آسا به اوکراین وبنابرادعاهای خودشان تمام کردن جنگ ،برای چیست؟
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      0 1
      ناتوانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس