کد خبر 1515307
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
رکورد والیبال نوجوانان ایران در رقابت‌های جهانی

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان سه مسابقه را پشت سر گذاشت و از ۲۲۰ سرویسی که ملی‌پوشان نوجوان در این دیدارها زدند، ۱۷ امتیاز مستقیم به دست آوردند.

به گزارش مشرق، مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان با حضور ۱۹ تیم از روز چهارشنبه ۱۱ مرداد در سن خوآن آرژانتین آغاز شد و مرحله گروهی این رقابت‌ها بامداد امروز (دوشنبه ۱۶ مرداد) به پایان رسید و از هر گروه چهار تیم به مرحله بعد صعود کردند و حریفان خود را شناختند.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که تمرینات خود را از فروردین ماه ۱۴۰۲ آغاز کرد و پس از گذشت ۵ ماه از اردوهای آماده‌سازی و حضور در اردوی تدارکاتی برزیل راهی آرژانتین شد تا در مهم‌ترین تورنمنت این رده سنی در دنیا شرکت کند، در مرحله گروهی سه پیروزی برابر کره‌جنوبی، پرتوریکو و کلمبیا به دست آورد و با توجه به انصراف نیجریه، با چهار پیروزی به عنوان صدرنشین گروه C راهی پلی‌آف شد.

با نگاهی به عملکرد ملی‌پوشان در مرحله نخست این رقابت‌ها می‌توان به میزان موفقیت‌های آن‌ها در فاکتورهای حمله، سرویس و دفاع پی‌برد.

نوجوانان در این رقابت‌ها ۱۴۲ دریافت داشتند که ۵۲ درصد آن موفق بود و ۲۲۷ حمله به زمین حریف داشتند که ۵۲ درصد این حملات موفق و منجر به کسب امتیاز برای تیم ایران شد.

ایران ۱۴۲ دریافت در این مسابقات داشته که با ۶۰ درصد موفقیت در دریافت اول آمار بسیار خوبی است و در این بین مرتضی طباطبایی لیبروی تیم با ۷۷ درصد دریافت نسبت به باقی دریافت کنندگان تیم عملکرد بهتری داشت. شاید این نکته جالب باشد که دریافت موجی تیم ایران ۵۹ درصد و دریافت پرشی آن‌ها ۶۱ درصد بوده است.

از ۲۲۰ سرویسی که بازیکنان کشورمان در این دیدارها زدند ۱۷ امتیاز مستقیم به دست آوردند که معادل ۸ درصد مجموع این سرویس‌ها بوده است. در این بخش مرتضی نریمانی با ۶ امتیاز مستقیم سرویس بهترین عملکرد را به لحاظ کسب امتیاز مستقیم داشته است. از سوی دیگر ۱۴ درصد سرویس‌ ملی‌پوشان نوجوان در سه دیدار مرحله گروهی به تور خورده و یا به اوت رفته است.

ایران با ۲۲۷ اقدام به حمله و ۱۱۷ امتیاز در این بخش موفقیتی ۵۲ درصدی داشته که در این بین مرتضی نریمانی با ۵۰ حمله بیشترین حمله به حریف را داشته و ابوالفضل مهدیان با ۶۰ درصد موفقیت در حمله موفق‌ترین بازیکن ایران در این بخش بوده است.

مدافعان تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در ۹ ست دیدارهای خود برابر کره‌جنوبی، پورتوریکو و کلمبیا ۳۸ دفاع منجر به کسب امتیاز داشتند که عملکردی منحصر به فرد محسوب می‌شود و آرمین قلیچ‌نیازی با ۱۱ دفاع مستقیم بهترین عملکرد را در بین بازیکنان داشته است.

نکته پایانی این که تیم ایران بدون واگذاری حتی یک ست مرحله گروهی را با چهار برد و ۱۲ امتیاز به پایان رساند. فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی به این رقابت‌ها پرداخت و نوشت: تیم بی‌عیب و نقص ایران در صدر جدول گروه خود قرار گرفت. والیبال ایران در بازی آخر خود به برد رسید تا یک پیروزی متوالی دیگر را به مجموعه بردهای خود اضافه کند و با رکوردی بی‌عیب و نقص، بدون حتی یک ست باخته در صدر جدول رده‌بندی گروه C قرار بگیرد. والیبال ایران با نتیجه ۳-۰ (۲۵-۱۳، ۲۵-۲۲، ۲۵-۱۶) مقابل کلمبیا پیروز شد تا در آخرین بازی مرحله گروهی به برد دست یابد. ایران در بیشتر مدت بازی مقابل کلمبیا به وضوح در زمین تسلط داشت و در تمام امتیازات از حریف پیشی گرفت.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه فردا (سه‌شنبه ۱۷ مرداد) در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف صربستان می‌رود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس