تبلیغات محیطی فوتبال مشتری نداشت/ مسئولان به دنبال «تابلو فروشی»!

فصل جدید فوتبال ایران در شرایطی از امروز چهارشنبه آغاز خواهد شد که تبلیغات محیطی با وجود برگزاری مزایده مشتری نداشت و مسئولان سازمان لیگ خودشان به دنبال فروش تابلوها هستند.

به گزارش مشرق، تبلیغات محیطی از مهمترین بخش‌های درآمد برای فوتبال ایران است که در سالهای اخیر در اختیار سازمان لیگ و قسمتی از آن نیز در اختیار باشگاه‌ها بوده است. با این حال سازمان لیگ در همه سالهای گذشته هیچگاه در این مورد شفاف سازی نکرد که درآمدش چقدر بوده و این مبلغ میلیاردی صرف چه اموری شده است.

نقطه ضعف بزرگ سازمان لیگ فوتبال ایران این است که شفاف سازی مالی در آن صورت نمی گیرد و صرفا باشگاه‌ها را موظف می کند تا رقم قراردادهایشان را اعلام کند. مسائل مالی و میزان درآمدها از تبلیغات محیطی یکی از ابهاماتی است که در مورد سازمان لیگ فوتبال وجود دارد و نهاد و سازمانی هم تاکنون به این موضوع واکنش نشان نداده است.

در حالی که حسین آل اسحاق مشاور حقوقی سازمان لیگ فوتبال در تازه ترین مصاحبه خود عنوان کرده که «خیلی از شرکت های معتبر و خوش نام تمایل پیدا کرده اند تا با سازمان لیگ در حوزه تبلیغات همکاری کنند» کسب اطلاع کردیم برای مزایده‌ای که سازمان لیگ به منظور واگذاری تبلیغات محیطی برگزار کرده هیچ شرکتی حاضر نشده است شرکت کند.

بیشتر بخوانید:

سازمان لیگ گل‌محمدی را تهدید کرد

در این مورد گفته می شود که رقم پایه سازمان لیگ برای یک فصل ۲۳۰ میلیارد تومان بوده که همین امر باعث منصرف شدن شرکت ها از حضور در این مزایده شده است.

با وجود این که شرکتی حاضر به حضور در این مزایده و فعالیت در حوزه تبلیغات فصل آینده نشده است اما آل اسحاق نظر دیگری دارد. وی در این مورد گفته است: «خوشبختانه کمیته بازاریابی سازمان لیگ با تلاش همه عزیزان و مدیران این سازمان موفق به ساماندهی حوزه درآمدزایی فوتبال شده است و در حال ترسیم چشم انداز ۵ ساله آینده حوزه تبلیغات است. خیلی از شرکت های معتبر و خوش نام تمایل پیدا کرده اند تا با سازمان لیگ در حوزه تبلیغات همکاری کنند.»

اگر گفته مشاور حقوقی سازمان لیگ فوتبال درست باشد باید سازمان لیگ قرارداد منعقد شده و یا اسناد و مدارک همکاری یکی از این شرکت ها برای تبلیغات محیطی فصل آینده را منتشر کند. البته اگر این شفاف سازی هم مثل شفاف سازی در مورد درآمدهای فصول گذشته پنهان نشود!

کسب اطلاع کردیم به دنبال شرکت نکردن شرکت ها برای گرفتن تبلیغات محیطی فصل آینده فوتبال ایران، برخی مسئولان سازمان لیگ با حضور در جلسات مختلف و مذاکره با برندها به دنبال فروش تابلوهای کنار زمین هستند.

این اتفاق می تواند ابهاماتی را در مورد عملکرد مالی سازمان لیگ به وجود آورد و باعث اعمال سلیقه در عقد قراردادها و نامشخص بودن وضعیت تبلیغات محیطی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس