1

انتشار «متن نهایی لایحه حجاب و عفاف» در کمیسیون قضایی مجلس ایران، کافی بود تا موج وسیعی از مخالفت‌ها را در خصوص این مصوبه در رسانه‌های اصلاح‌طلب و معاند شکل دهد.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز یکشنبه هشتم مردادماه در حالی چاپ و منتشر شده است که واکنش‌ها به لایحه حجاب، بازتاب محرم ۱۴۰۲ در سیاست، بازار مسکن و کاهش قیمت، پرواز قیمت مرغ از نرخ مصوب و آمد و رفت معنادار «رابرت مالی» به صحنه مذاکره در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

انتشار «متن نهایی لایحه حجاب و عفاف» در کمیسیون قضایی مجلس ایران، کافی بود تا موج وسیعی از نقدها، مخالفت‌ها و اعتراضات را در خصوص این مصوبه در فضای مجازی معاند و رسانه‌های اصلاح‌طلب شکل دهد.

روزنامه سازندگی ارگان سیاسی و رسانه‌ای حزب کارگزاران درباره این لایحه نوشته است:

متن نهایی لایه عفاف و حجاب که ابتدا قوه قضاییه تنظیم و به دولت ارائه کرده بود روز پنجشنبه پنجم مرداد با اعمال اصلاحاتی در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی این بار با نام لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب منتشر شد. اصلاحات و تغییراتی که کمیسیون قضایی مجلس پیشنهاد داده است مجازات عدم رعایت قوانین جمهوری اسلامی در قبال حجاب و مقاومت در برابر مجرمان قانون را نسبت به متن اولیه قوه قضاییه تشدید کرده است؛ هیچ قانونی نمی‌تواند با بخش بزرگی از جامعه به مقابله و ستیز بپردازد باید توجه داشته باشیم به اینکه زنانی که به حجاب الزامی باور ندارند از لحاظ شخصیتی شخصیت مجرمانه‌ای ندارند و قانون اگر به مقابله با این بخش از جامعه بپردازد بی‌شک با شکست مواجه خواهد شد!

اصلاح‌طلبان: لایحه حجاب تصویب شود شورش می‌کنیم! / ستاد انتخاباتی میانه‌روها اعلام موجودیت کرد؟

روزنامه هم‌میهن نیز لایحه جدید را غیر واقع‌بیانه و منتج به آشوب‌های خیابانی خوانده و می‌نویسد:

در خصوص اینکه گرایش افکار عمومی نسبت به الزام قانونی حجاب چیست، شواهد فراوانی وجود دارد. با وجود این اگر تصمیم‌گیرندگان اصلی درباره آن تردید دارند، می‌توان با انجام پیمایش‌های معتبر آن را دریافت و با رجوع به اطلاعات و دیدگاه‌های کارشناسانه در خصوص اصلاح قانون و تغییر رویه‌ها و رویکردها نسبت به مسائل زنان و سایر مسائل و مشکلات جامعه اقدام به‌موقع به عمل آورد. در غیر این صورت پایه‌های مردمی حکومت روزبه‌روز فرسوده‌تر می‌شود و شکاف مردم و حاکمیت به نقطه‌های بحرانی می‌رسد که هزینه‌هایش برای جامعه ایران قابل پیش‌بینی نیست.

این روزنامه اصلاح‌طلب نوشته است:

در عین حال، در موضوعات دیگری که شناخت گرایش افکار عمومی و اجماع کارشناسی با چنین روش‌هایی ممکن نباشد یا شکاف اجتماعی درباره آنها زیاد باشد، توسل به رفراندوم‌های معتبر برای دریافت نظر اکثریت مردم و عمل براساس آن، رویه خردمندانه و متعارفی است که در قانون اساسی هم پیش‌بینی شده و هر حکومتی که بنیادهای مردم‌سالارانه و مصالح بلندمدت جامعه و حکومت برایش اهمیت داشته باشد، گریزی جز توسل به آن به هنگام ضرورت ندارد.

اصلاح‌طلبان: لایحه حجاب تصویب شود شورش می‌کنیم! / ستاد انتخاباتی میانه‌روها اعلام موجودیت کرد؟

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی مشابه سایر روزنامه‌های زنجیره‌ای داخلی و رسانه‌های ضد انقلاب خارجی نوشته است:

این نوع مصوبات و قوانین هرگز دوامی نخواهند داشت. برخی قوانین در زمان رژیم پهلوی وجود داشتند که این قوانین متروک ماندند. نسخ نشدند و قانون بعدی آنها را کنار نزد؛ بلکه متروک به کناری افتاد. آنقدر با بی‌میلی جامعه و بدنه کارشناسی مواجه شده بود و ناکارآمد و کژکارکرد بود که متروک ماند و کنار گذاشته شد. مصوبه اخیر حجاب و عفاف هم از این دست قوانین خواهد شد و متروک به کناری گذاشته خواهد شد. البته وقتی در مجلس به جای حقوقدانان، متفکران و متخصصان، افرادی سیاسی و غیر کارشناس حضور داشته باشند، طبیعی است که مردم شاهد یک چنین مصوباتی از کمیسیونی باشند که عنوان حقوقی و قضایی بر تارک آن وجود دارد!

اصلاح‌طلبان: لایحه حجاب تصویب شود شورش می‌کنیم! / ستاد انتخاباتی میانه‌روها اعلام موجودیت کرد؟

اصلاح‌طلبان: لایحه حجاب تصویب شود شورش می‌کنیم! / ستاد انتخاباتی میانه‌روها اعلام موجودیت کرد؟

رصد رسانه‌ها نشان می‌دهد که در ادامه فضاسازی‌ها و هجمه رسانه‌های اصلاح طلب به طرح مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی فراجا، این جریان در تلاش برای معنادهی و جهت دهی به مخالفان مقابله با بی حجابی بوده و در برابر حاکمیت آرایشی تهاجمی اتخاذ کرده اند. تلاش برای قطبی سازی های «ملت – حاکمیت» و «اقلیت- اکثریت» در موضوع حجاب و نیز تعریف مقابله با بی حجابی به عنوان عامل شتاب دهنده به فروپاشی اجتماعی از جمله ادعاهای مطرح شده از سوی این رسانه‌ها است که به صورت هماهنگ طراحی و منتشر شده است.

ناطق نوری رئیس ستاد انتخاباتی می‌شود؟

روزنامه آرمان ملی خبر داده است که ممکن است فعالیت ناطق نوری رئیس سابق مجلس در انتخابات افزایش یابد، در بخشی از این گزارش آمده است:

ناطق نوری با نقل خاطره‌ای از سال‌های مسئولیت خود گفته است که با پایان مسئولیت‌ام در وزارت کشور بعضی دوستان و مسئولان دولتی از من خواستند استخدام دولت شوم و حتی گفتند حکم مشاور رئیس دولت هم آماده است، اما گفتم افتخار من این است که استخدام امام حسینم و مستخدم او هستم و به استخدام دولت درنیامدم. ناطق نوری گفت بعد از انتخابات سال ۷۶ هم یک خبرنگار خارجی از من پرسید شما بعد از این برای امام حسین(ع) منبر می‌روید و در کسوت مبلغ دین و روضه‌خوانی برای شهدای کربلا و امام حسین(ع) ظاهر خواهید شد؟ به او پاسخ دادم افتخارم نوکری امام حسین(ع) است و هیچ جایگاهی در هیچ سطحی را به جایگاه نوکری و روضه‌خوانی امام حسین(ع) ترجیح نمی‌دهم.

اصلاح‌طلبان: لایحه حجاب تصویب شود شورش می‌کنیم! / ستاد انتخاباتی میانه‌روها اعلام موجودیت کرد؟

البته از سخنان ناطق خبری با عنوان آغاز فعالیت‌های انتخاباتی برداشت نمی‌شود امادر شرایطی که طیف اصلاح طلبان ساختاری از تصمیم خود مبنی بر عدم حضور در انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی سخن به میان می آورند، طیف بوروکرات جریان اصلاحات گرچه به لحاظ انتقاد به شرایط انتخاباتی در صف سایر اصلاح طلبان قرار می گیرد اما بررسی مواضع برخی از چهره های این طیف، نشان می دهد آنان در حال بیان بخش هایی از راهبرد انتخاباتی خود در فضای سیاسی – رسانه ای کشور می باشند.

بر اساس احصاء صورت گرفته، بوروکرات های اصلاح طلب در تلاش برای تعریف آنچه که عقلا، دلسوزان و حامیان اصیل انقلاب اسلامی ذیل «نیروهای میانه»، می خوانند، از دو قطب «براندازان» و «حافظان وضع» موجود سخن به میان آورده و تصریح دارند در میان این دو جریان، نیروی سومی وجود داد که شامل عقلا و دلسوزان اصولگرا و اصلاح طلب می باشد که امروز منکوب است و صدایش شنیده نمی‌شود.

این طیف با اشاره به اینکه قوت گرفتن جریان میانه به افزایش مشارکت در انتخابات کمک می‌کند، فعال شده این طیف را منوط به پشتیبانی حاکمیت دانسته و تاکید می کنند، اگر جریان میانه قوام بگیرد، معنایش این است که حوزه اصولگرایان و اصلاح‌طلبانی که وضع موجود را برنمی‌تابند، در یک نقطه مشترک هستند؛ یعنی جلوگیری از تضعیف نظام و در قالب پروژه‌های عملیاتی. به باور اصلاح طلبان بوروکرات، سیستم سیاسی به نمایندگی از جریان میانه باید زیر پر و بال آن را بگیرد، تقویت‌اش کند تا آرایش فعلی از حوزه براندازی و بانیان حفظ موجود به آرایش دو جناح ریشه‌دار اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به یک لیست مشترک۵۰ درصدی برسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 99
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    58 56
    عجیب است که مشکل اصلی اصلاحیون منافق و بی دین شده حجاب . کم کم دارند بی دین بودن شأن را نمایان می کنند .
    • وطن پرست DE ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      13 10
      بازیشون هست. این لایحه دقیقا همونیه که خودشون می خوان. دارن ادا در میارن که پاس گل بدن به یاران اصولگراشون.
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      11 3
      اخ که ایشاالله ایندفعه باز شورش کنید مسلحانه هم باشه بی صبرانه منتظریم برا سگ کشی
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      10 4
      عجب! قبلاً سکوت کردن اما حالا ظاهراً لایحه نسبتاً خوب و موثری شده که جیغ بنفش برخی بلند شده
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      13 3
      اصحلالات نقاب از چهره کثیف خود برداشته
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      4 3
      هر وقت بحث حجاب میشه رو میاری به منفی فیک حق داری مشرق تو رو یاد fبیشرف بودنت میندازه :)
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      19 4
      آیا هنوز در جمهوری اسلامی هستیم؟ یا اصلاح طلبا با ترویج بی عفتی و بیحیایی تبدیلش کردن به جمهوری سکولار؟! با چه جرأتی میان و صریحا با حجاب حکم خدا مخالفت میکنند؟
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      5 1
      آره بازیمونه .تازه آمریکاهم از خودمونه.دیگخ بین براندازا چقدر تعطیلن
    • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      5 8
      حتما اختلاس گران با دین هستند
    • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      20 3
      برای درست شدن اوضاع اجتماعی بند اول لایحه عفاف و حجاب قبل از هر چیز باید این باشه‌ " جمع کردن بساط اصلاحات و لیبرالیسم در ایران"
    • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      14 2
      احمق ها نظام رو به شورش تهدید میکنن! کی باشید پارسال هر چی توچنته داشتید رو کردید. وزن اجتماعیتون رو هم دیدیم! ۶ ماه تبلیغات و معرکه گیری کل ایران صد هزار نفر! سران و عوامل میدانیتون یا فراری هستن یا تو زندان. شبکه سازی هاتون متلاشی شده. بخواید هم دیگه توان شورش ندارید
    • مریم IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      1 3
      دقیقا برعکسه
  • حمید کلباسی CH ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    55 12
    باید به اصلاح طلبان گفت آنقدر شورش نکنید که خودتون هم نتونید بخورین!
    • پادشاه IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      17 2
      چه قشنگ گفتی. دمت گرم
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      8 1
      واللّه که اگر اصلاح طلبان تهوع آور و طرفداران بعضاً نادان و بیشتر مزدورشان انتخابات ایران را تحریم کنند این به نفع نظام ما هست چرا که هربار این جماعت سکان قوای مقننه و یا مجریه را در این چهار دهه در اختیار داشته اند که بیشتر هم در اختیار همین ضالّین بوده است،کشور به اندازه دو برابر آن سال ها عقبگرد داشته است! این جماعت فقط به هدف کسب رضایت کدخدایشان در انتخابات حضور پیدا می کنند و هیچ دغدغه ای برای پیشرفت کشور ایران ندارند! چنان که گویی کشور اصلی و قبله آمالشان یانکیستان است!!!
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      7 1
      نتانیاهو "اصلاح طلبان سرمایه های ارزشمند اسرائیل در ایران هستند" ما که میدونیم اصلاح طلبان نوکرای اسرائیل هستند دیگه لازم نیست با حجاب علناً مقابله کنند - ذاتشون اشاعه فساد و نوکری برای اسرائیله
  • جمشید IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    29 52
    اینها بی شرف ها می خواهند رای جذب کنند یک پدر سوخته های هستند کلا دین و ایمان را بیخیال هستند
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      4 2
      از بی اعتقاد به حجاب چه رایی در میاد اصلا کسی که چند بار اخطار بی حجابی بگیره حق رای نداره
    • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      5 1
      اینها عامل دشمن درایران هستند و نباید در سیستم راه داده شوند تا کشور را اینقدر با مشکلات روبرو نکنند
    • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      2 2
      اصلاحات سکولار روی خیابان غیرت دارد! با هر مظهر دینی در خیابان مشکل دارد و تن و بدنش میلرزد. حال این می‌خواهد پلیس مبارزه با مفاسد اخلاقی باشد یا یک دسته عزاداری
    • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      4 1
      مجلات اصلاح طلبان دارن در ایران تبلیغ شورش و آنارشی گری میکنن و این خلاف قانون مطبوعات هست و باید با این ها برخورد بشه
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    17 4
    اشغال طلبان غلط خوردند. اگه می خواهید شورش کنید ، بخاطر سقوط بورس و بخاطر دستکاری بورس ، دزدی در بورس ، رانت صورت گرفته در بورس شورش کنید
    • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      5 1
      احمق ها نظام رو به شورش تهدید میکنن! کی باشید هر چی توچنته داشتید وزن اجتماعیتون رو پارسال دیدیم! ۶ ماه تبلیغات و معرکه گیری کل ایران صد هزار نفر!
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      2 0
      نتانیاهو "اصلاح طلبان سرمایه های ارزشمند اسرائیل در ایران هستند" ما که میدونیم اصلاح طلبان نوکرای اسرائیل هستند دیگه لازم نیست با حجاب علناً مقابله کنند - ذاتشون اشاعه فساد و نوکری برای اسرائیله - هدف اصلاح طلبها اشاعه فحشا و هرزگی است - اصلاح طلب = رهبران فواحش
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    18 30
    روحانی و تمام مدیرانش باید اموالشان به مردم داده شود وبس
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    31 29
    روحانی و تمام مدیرانش باید اموالشان به مردم داده شود وبس
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    11 31
    روحانی و تمام مدیرانش باید اموالشان به مردم داده شود وبس
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    11 26
    روحانی و تمام مدیرانش باید اموالشان به مردم داده شود وبس
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    8 25
    روحانی و تمام مدیرانش باید اموالشان به مردم داده شود وبس
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    9 23
    روحانی و تمام مدیرانش باید اموالشان به مردم داده شود وبس
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    10 24
    روحانی و تمام مدیرانش باید اموالشان به مردم داده شود وبس
    • ع IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      0 3
      انهو‌اموالشان‌را‌پس بدهند‌و‌شما بخورید‌خجالت‌نمیکشید
  • ناشناس IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    22 29
    با سلام، مرگ بر جماعت فسادطلب مزدوران مفلوک غرب
  • پادشاه IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    22 3
    اصلاح طلبان درباره گرانی خودرو نظری ندارن؟؟ چرا اینتر نشنال، بی بی سی و اصلاح طلبا نگران حجاب هستن اما نگران کیفیت و قیمت خودرو نیستن؟؟؟؟؟ عجیبه
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    3 5
    تلاشی برای ملت و حاکمیت و اقلیت نمیکنه واقعیت جامعه اینه و حقیقت مشخصه
  • ابراهیم IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    16 6
    ما برای برای بپا داشتن ارمانهای دینی انقلاب کرده ایم وبس. اگر لازم باشد کفن پوش به میدان میاییم ودمار از روزگار مفسدان بی دین در میاوریم. مجلس باید قاطعانه لایجه را تصویب کند
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      2 3
      باشه چشم.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 8
    مگه نمیگین اونا میخوان شورش کنن و شما هم نگه دار آرمان انقلاب اونا کوتاه نیان شما بیان
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    13 3
    جالبه جنگ این جناح و اون جناح فقط تو حجابه یدونه سر مسائل اقتصادی همو لو نمیدن چون با هم سر سفره هستند
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    12 3
    فتنه قبل کار اینها بود دستور از شمال غرب اروپا بود
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    11 6
    کل اصلاح‌طلبان بی دین مگر چقدر است که‌ میگن شورش می کنین بدرک که شورش بکنيد شما درمقابل ۹۸ درمردم انقلابی عددی نیستید مجلسی نباید ذره‌ای درمقابل اين مزدوران کدخدا کوتاه بیاد
    • مریم IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      2 11
      ۹۸ درصد مردم انقلابی ؟؟؟؟؟ واقعا چه روئی دارید
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      3 4
      الان یعنی میخای بگی شما 98درصد مردم هستین؟
  • محمدایوب IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    17 5
    آیا وقت آن نرسیده که نظامی که بیش از 300هزارشهیدداده تکلیف خودرابا این فاحشه های سیاسی وطن فروش یکسره کند مرگ یک بار شیون هم یک‌بار لطفا استخوان نگذارید
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      2 5
      درست صحبت کن
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      2 6
      زنده باد اصلاحات-زنده باد سید محمد خاتمی
  • عباس خسروی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 1
    سلام، واقعا جای تاسف است که این جماعت متوهش یکی به نعل می‌زنند یکی به تخته، اینها بی شرف تر از جماعت منافقین هستند
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    22 7
    اصلاح طلب ها شورش کنند تمام دنیاشون رو به اتش میکشیم حر.........
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      6 10
      وای تو که کشتی منو
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      4 1
      حاجی قلابی به وقتش میبینی ایندفعه قسر در نمیرید
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      4 1
      تو این شورش اخیر عده ای کمتر ۵۰ نفر مزدور اجیر فقط با بستن راه مردم و شورش قصد بزرگ نمایی دارند دختری که روی ماشین روسری دست میگیره ده تا بپا داره که همین مردم گذری نکشنش پایین و کسی هم جلو بره میکشن
    • US ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      2 2
      رحم کن حاجی
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      2 1
      حاجی سه راهه، تو یکی نمیر که فضا عبوس میشه.
    • لنگی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      1 0
      ای بابا .... دوباره از سوراختون اومدیدی بیرون ؟؟؟؟؟؟ باید پلیس آلبانی رو بفرستیم سراغتون خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 1
    اينها با ضروريات دين مخالفند ، مگر ميشه مخالف ضروريات دين باشي و دم از اسلام هم بزني!! فقط منافع حزبي و شخصي برايشان مهم است ، قانون و شرع براي اينها معنا ندارد
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    8 1
    یه مشت ارازل اوباش خاعن بی منطق بی شرف بی دین میخواهید برای ملت شریف و بزرگوار و فرهیخته و شهید پرور نسخه‌ی ولنگاری بپیچید میخواهم بگویم سخت در اشتباه هستید از خشم آتش زیر خاکستر مردم بترسید
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      1 2
      تو بی جا می کنی
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    5 2
    یه روده راست تو شکم این اصلاح طلب ها نیست .
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    2 1
    اتفاقا کار خداست این حرفها ، چون حدیث داریم دشمنان اسلام از احمق ها هستند . چهره خبیث و منافق بودن این پادوهای آمریکا و اسرائیل( اصلاح طلبان یا بهتر بگوییم افسادگران) بهتر مشخص می شود
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 2
    آن کس که گفت در برابر قانون حجاب شورش می کنیم از روی جهل سخن گفته ایرانی چه مسلمان باشد و چه نباشد قانون فصل الخطاب است.
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 3
    تیتر دروغ
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 1
    تصورشون اینه تا حالا شورش نکردن؟؟! پس این همه غلطی که کردن و فراخوان زدن و خساراتایی که که به شهر و جامعه زدند چی بوده... اصلاح طلبا براشون جالب نیست مطالبشون میشه تیتر اول رسانه های معاند اونوری ؟؟ یعنی ربطی با هم ندارند ؟...
  • مهناز IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 1
    لعنت به ايمان نداشته اتان كم عوضي باشين
  • دهقان IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    4 1
    نه جانم اصلاح‌طلب ها تنها قصدشون با توجه به نفرت عمومی از عملکرد 8ساله آخر روحانی فقط و فقط جهت روی آوردن مردم به آنها برای آرا عمومی در انتخابات می‌باشد تمام
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    6 1
    ای اصلاح طلبان بیشرف چرا به خاطر اختلاس هاتون شورش نمی کنید برادر روحانی پسر رفسنجانی همتون یه مشت دزدهستید فساد طلبان
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 4
    اصلاح طلبها ها هرچی باشند بازم شرف دارن
  • US ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 3
    زیر بار اجبار نمیرن.
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 1
    ما هم چند وقته سگ کشی نکردیم. بچرخ تا بچرخیم
  • IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 1
    در زمان امام همفکران اینا در ارتباط با لایحه قصاص مخالفت کردند
  • حاج حسین IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    4 1
    اصلاح طلبان دارند از سال 76 شورش می کنند و شورش خودشان را هرگز متوقف نکرده اند. بتابرین بلوفهایشان معنی ندارد.
  • حاج حسین IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 1
    حضرت آقا در مورد خاتمی فرمود که او باغی انقلاب است پیامبر (ص) به عمار فرمود: تقتلک فئة باغیه؛ یعنی ترا گروهی باغی و شورشگر به قتل می رسانند. ما سخن رهبرمان در مورد خاتمی ـ به عنوان سرکرده این جماعت ـ تکرار می کنیم ولی آیا به آن توجه هم کرده ایم؟ معنیش این است که این جماعت شورش کرده است و شورشگر و ستمگر است.
  • ایرانی اصیل IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 1
    این دار و دسته های فاسد بنام کارگزاران ، کل اصلاح طلبان و همه زیر مجمع انها تا امروز با کدام قوانین ابن کشور بر اساس دین مبین اسلام موافق بودید که حالا شروع به وحشیگری میکنید همکاری که سیطان بزرگ و ایادی داخلی انها و حرامزاده های صهیونیست داخلی از بهائیت گرفته تا غیره ، هی سعی دارند صدای انها در داخل باشند کم اوردند ابن شبکه های وحشی و بی هویت از نسل خودشان مانند بی بی سی ، عنتر نشنال ، من وتو و دیگر فاسدین تبلیغاتچی که بوق بدست هی واق واق برای یکعده داخلی مبکنند
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    4 5
    شبانه روز دلواپس حجاب شده اید تا کسی فرصت نکنه از گند کاری هاتون سوال بپرسه
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      2 1
      کاملا موافقم
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 4
    نمیگم اصلا تیتر دروغ زر نزنید چون از راه دروغ ارتزاق میکنید لا اقل دروغی زر بزنید که جوجه سایبریهای مغز فندقی خودتون هم باور کنند خاکتوسسسسسسسسسسسسر همتون
    • پادشاه IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
      1 0
      تیترامون مثل تیتر روزنامه های اصلاح طلبه. یادت نیست." بریدن گیس دختران تهرانی و فروش آن" بعد کاشف به عمل اومد که خبر دروغ بوده و هدف روزنامه اصلاحاتی نا امید کردن مردم از زندگی بوده.
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 2
    خب همه جا رو اصلاح کنند وبیان کی بدش میاد
  • پالایش IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    7 1
    نظام و حاکمیت و حکمرانان، ساختارها و مسئولین نیاز به یک پالایش اساسی در جهت اهداف انقلاب، آرمان های امام ره و شهدا دارند.
  • اکبر IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 3
    لایحه عفاف و حجاب نه بلکه لایحه جنون
  • حمید ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 1
    اصلاح طلبان بیچاره برای سیاسی کاری و امیال دنیوی " اخرتشان را که خیلی وقته فروخته اند و الان برای اهداف سیاسی خانه خود و هر آنجه در آن است را هم به حراج گذاشته اند.ولی کور خوانده اند
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 0
    کیهان نقد درستی نوشتن، ما که الان قوانین بهتره ای داریم! زندان و شلاق و .. ! بهتره از جریمه نقدی نیست؟! جریمه نقدی برای بار اول،اونم برای بدپوشیشی نه خیلی بالا! کسی که کشف حجاب کرده،که دیگه باید بره زندان دیگه!
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 0
    طرف زده ده دقیقه کار می کنم پونصد تومن می گیرم برا تعمیر برد لوازم خانگی! متاسفانه انتقال علم بین مهندسان برای نبود رقیب در بازار طبق امار جهانی در جایگاه بالای صدمین کشور است و کسی بر حقوق و مالیات اصناف نظارت نمی کند و همه اصناف معتقدن چون کشور نفت دارد و صنعتی نیست پس نباید هم مالیات بدهند و در دریافت دستمزد رحم داشته باشند . خلاصه مدیران دولتی نفتی و بانکی و هلدینگ ها را از نظر حقوق عملکرد شفاف کنید تا دیر نشده تا سرشاخه های صنعتی کشور شفاف نشوند و قانونمدار اوضاع همین است.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 0
    نتانیاهو "اصلاح طلبان سرمایه های ارزشمند اسرائیل در ایران هستند" ما که میدونیم اصلاح طلبان نوکرای اسرائیل هستند دیگه لازم نیست با حجاب علناً مقابله کنند - ذاتشون اشاعه فساد و نوکری برای اسرائیله
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    کثافت طلبان بعنوان تهدید قانونگذار باید در اسرع وقت توسط دادستان دستگیر و محاکمه شوند .
  • محسن IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 0
    اصلاج طلب ها همون دست اموزهای غرب و اروپا هستن بدون اجازه اونا حق اب خوردن هم ندارن .خاک توی سرتون کنن بخاطر یه تگه استخون چه ها نمیکنید
  • بهنام IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 0
    جنگ زرگری نکنید مشکل کشور اقتصاد و تورم و گرانی است برید این مشکل را حل کنید
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 0
    روزنامه سازندگی ارگان یزیدبن معاویه زمان که با به نوعی فساد و بی حیائی را توجیه مردمی می کند خاک بر سرت!!! + روزنامه هم میهن ارگان معاویه بن ابوسفیان که مشابه زمان پسر !!! در ترویج فساد و توجیه مردمی آن مطلب نوشته خاک هر دو عالم بر سرت!!! و هکذا روزنامه اعتماد ارگان عبیدالله بن زیاد مشابها اقدام در ترویج و توجیه بی حیائی در جامعه نموده اف برشما باشد که قیافه روشنفکری در این دنیای فانی می گیرید!!!
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 0
    یکی از این اصلاحیون توضیح بده چراخواسته های اینها باشیطان یکی است اصلا هرجایی که حرف فساد هست مدافع اول هستند
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 0
    الا ما از خدا می خاهیم که شما اصلاح طلبان دست به شرش بزنید چون پایان عمرتان حتما فرا می رسد و در دکانتان برای همیشه بسته می شد
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 0
    اصلاحطلب ها چرا از اجرای قانون خدا بیزارند
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    باید بگوییم لایحه جنگ رودر
  • DE ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    2 1
    چون در مجلس حقوقدانان، متفکران و متخصصان، افرادی سیاسی و کارشناس اجتماعی و معدنی وجود ندارند و نیمی از ان رشوه به‌صورت ماشین های شاسی بلند و ...دریافت کرده اند در موقعیتی نیستند برای بقیه ملت ایران تصمیم گیری کنند.
  • US ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 2
    به اين احمق هاى بيسواد باصطلاح اصلاح طلب بگوئيد چطوره نماز و روزه وحج را هم به رفراندوم بگذاريم تا شما راضى باشيد.! واقعا كه حماقت تا اين اندازه؟ بيحيائى هم حدى دارد. نود و هشت در صد و بيشتر به جمهورى اسلامى نه يك كلمه بيش و نه يك كلمه رآى داده اند . گذشته از آنكه از قرن ها قبل از اسلام نيز مردم ايران حجاب را رعايت ميكردند و در قرآن نيز به رعايت حجاب و عفاف زن ها دستور صريح داده شده است شما تهى مغزان غربگدا ديگر فضولى نبايد بكنيد و الا مردم مسلمان ايران بحساب شما ميرسند.
  • US ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    1 1
    به اين احمق هاى بيسواد باصطلاح اصلاح طلب بگوئيد چطوره نماز و روزه وحج را هم به رفراندوم بگذاريم تا شما راضى باشيد.!
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 1
    لایحه نوعی جنگ با مردم هست و برای مردم غیر قابل تحمل
  • موسی IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    1 0
    اصلاح طلبهای کافر نمی دانند همان دجال اخرالزمان هستند به زودی با زلزله تهران بعد از فتنه اکبر نابود میشوند و رهبر پرچم به امان زمان می دهد
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    بابا چرا نمی فهمید دفاع ماازبیحجابی برای نگه داشتن قشر......است تاتمام مدافعان رااز دست ندهیم
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    1 0
    چه اشتباهی کردیم ای کاش بی بی سی گوش نکرده بودیم
  • هموطن IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    1 0
    اللهم عجل لولیک اللهم الحفظ قاعدنا الامام خامنه ای مرگ بر منافق داخلی فتنه گر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس