کد خبر 1512941
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
۱۶ میلیون زائر در روز عاشورا وارد کربلاء شدند

کمیسیون خدمات رسانی در پارلمان عراق، از ورود ۱۶ میلیون زائر در روز عاشورا به کربلای معلی خبر داد.

به گزارش مشرق، «باقر الساعدی» نائب‌رئیس کمیسیون خدمات‌رسانی در پارلمان عراق، امروز (یکشنبه، ۳۰ جولای)، گفت که حدود ۱۶ میلیون زائر برای مراسم عاشورای حسینی وارد استان کربلای معلی شده‌اند.

۱۶ میلیون زائر در روز عاشورا وارد کربلاء شدند

۱۶ میلیون زائر در روز عاشورا وارد کربلاء شدند

وی در گفت‌وگو با شبکه «الفرات» افزود: پیگیری میدانی‌ ما از زیارت عاشورای حسینی، نشان می‌دهد که خدمات‌رسانی به زوار و تامین امنیت مراسم در سطحی عالی قرار داشت.

الساعدی در ادامه تصریح کرد: برآوردهای اولیه ما حاکی از آن است که نزدیک به ۱۶ میلیون زائر وارد کربلای معلی شده‌اند، که این ظرفیت پذیرش بالای زائران و خدمات‌رسانی به آنها از بسیار خوب و مثبت است.

دیروز (شنبه، ۲۹ جولای) مصادف بود با روز دهم محرم الحرام در عراق. به مناسبت روز عاشورای حسینی، شهرهای مختلف این کشور شاهد برگزاری باشکوه مراسم عزاداری برای شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع)، بود و سیل عزاداران از شهرهای مختلف عازم کربلای معلی شد. در کنار مردم عراق، انبوه محبان اهل بیت(ع)، از کشورهای دیگر نیز برای گرامیداشت این مناسبت در کربلای معلی حضور داشتند و هنوز حضور دارند و عزاداری دسته‌ها در خیابان‌های اطراف حرم امام حسین (ع) نیز همچنان برپاست.

مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی (ع) در عراق، هرساله بسیار باشکوه برگزار می‌شود اما امسال در سایه اهانت‌های چندباره اخیر غربی‌ها به ویژه در سوئد و دانمارک به کتاب آسمانی مسلمانان، عزاداران بر پایبندی خود به قرآن کریم و دفاع از آن و رد هتک حرمت سیستماتیک آن تاکید کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    شما هیچ سنخیتی با امام حسین ندارین
  • سربدار IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    1 0
    السلام علیک یا ابا عبدالله وعلی الارواح لتی حلت بفنائک علیک منی سلام الله ابداً ما بقیت و بقی الیل و النهار ولا جعل الله الاخر العهد منی لزیارتکم السلام علی الحسین وعلی علی بن الحسین وعلی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس