مدودف

مقام شورای امنیت روسیه اعلام کرد: ما با سیستم دادگاه کیفری بین المللی کاری نداریم و موظف به همکاری با آن نیستیم.

به گزارش مشرق، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که تصمیمات دیوان کیفری بین‌المللی مربوط به روسیه نیست و هیچ تعهدی برای همکاری با آن وجود ندارد و این نشان می‌دهد که صدور حکم بازداشت علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه غیرقابل اجرا و برای جهان خطرناک است.

به گزارش اسپوتنیک، مدودف با انتشار پستی در کانال خود در تلگرام تایید کرد که "کشور ما هیچ رابطه‌ای با سیستم دادگاه کیفری بین المللی ندارد و موظف به همکاری با آن نیست و تصمیمات آن تا زمانی که داوطلبانه به آن ملحق نشویم برای ما مهم نیست."

او افزود: قضات دیوان کیفری بین المللی با صدور حکم بازداشت رئیس جمهور روسیه به توجیه تصمیم غیرعملی و در نتیجه خطرناک خود برای صلح جهانی ادامه می‌دهند.

دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه و همچنین ماریا لووا-بیلووا، کمیسر حقوق کودکان روسیه را به دلیل ادعای «انتقال غیرقانونی» کودکان اوکراینی به روسیه صادر کرده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در پستی در تلگرام خود گفت: تصمیمات دیوان کیفری بین المللی برای کشور ما از جمله از نظر حقوقی هیچ معنایی ندارد.

او افزود: «روسیه یکی از طرفین اساسنامه رم دیوان کیفری بین‌المللی نیست و هیچ تعهدی بر اساس آن ندارد. روسیه با این نهاد همکاری نمی‌کند و «نسخه‌های» احتمالی بازداشت صادر شده توسط دیوان بین‌المللی دادگستری می‌تواند از نظر قانونی برای ما باطل باشد».

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    4 5
    عاقبت تیره و تاری دارید
  • سروش IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 1
    پایه و ستون های سازمان ملل آمریکایی و غری شکست و تا آزادی جهان راهی نمانده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس